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JEC COMPOSITES MAGAZINE / Mutel, Frédérique . N° 123AutomotiveMention de date : 08-09/2018 Paru le : 06/09/2018 |
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Ajouter le résultat dans votre panierFull-strenght 5-axis carbon fibre 3D printing revolutionizes aviation and space / Michael Chapiro in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Full-strenght 5-axis carbon fibre 3D printing revolutionizes aviation and space Type de document : texte imprimé Auteurs : Michael Chapiro, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 18-20 Langues : Anglais (eng) Catégories : Composites à fibres de carbone -- Propriétés mécaniques
Impression tridimensionnelle
Industries aérospatiales -- Matériaux
Polyéther éther cétone
StratifiésIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Carbon fibre is an incredible material but laminates are a "suboptimal structure", usually barely edging out metals. 3D printing this high-performance material will enable its true lightweighting potential, forever altering the trajectory of the aerospace sector. Note de contenu : - Aerospace regulations or micromechanics?
- Mantis Composites' approach
- Software drives scalability
- Advanced materials and manufacturing landscape
- Aerospace 2.0
- Fig. 1 : 3D printed square grid - printing cellular structures enables high specific bending strength and stiffness
- Fig. 2 : 3D printed isogrid
- Fig. 3 : True carbon fibre 3D printing combines material performance with optimized shapes
- Fig. 4 : Structural efficiency is a "product" of material performance and the shapes that can be fabricatedPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31629
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Breakthrough mass production technology for thermoplastic composite laminates / Gino Francato in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Breakthrough mass production technology for thermoplastic composite laminates Type de document : texte imprimé Auteurs : Gino Francato, Personne interviewée Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 21-22 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automatisation
Composites à fibres de carbone
Composites thermoplastiques
Fibres continues
Polycarbonates
Production en série
StratifiésIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Thermoplastic composites are prized for their light weight and exceptional strength. However, mainstream adoption has lagged due to shortcomings in existing production processes, which are slow, costly, and labour- and waste-intensive. To drive a broader use of these advanced materials across multiple industries, SABIC, a global leader in the chemical industry, invested in the composites industry's first automated digital system for the large-scale manufacturing of laminates made with its continuous fibre-reinforced thermoplastic composite (CFRTC) tapes. Note de contenu : - Fig. 1 : SABIC's new large-scale fully automated manufacturing line
- Fig. 2 : Carbon fibre/polycarbonate notebook cover produced from the new mass-production machinePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31630
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible The automotive industry and composites as of today in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : The automotive industry and composites as of today Type de document : texte imprimé Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 29-36 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Industrie et Commerce
Automobiles -- Matériaux
Bilan des émissions de gaz à effets de serre
Chaîne de valeurLa chaîne de valeur est l'ensemble des étapes déterminant la capacité d'un domaine d'activité stratégique (DAS), d'une entreprise ou d'une organisation à obtenir un avantage concurrentiel.
Ces étapes correspondent aux services de l'entreprise ou, de manière arbitraire, aux activités complexes imbriquées qui constituent l'organisation.
Composites
Emission de polluants
Études de marché
Fiabilité
Marketing
Matières plastiques dans les automobiles
Production
Règlements (droit administratif)Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : This paper presents the first part of the study, which focuses on the current relationship between composites and the automotive industry. It includes three sections: first, a general understanding of the automotive industry, secondly, an overall view of composite applications in the automotive industry, and thirdly marketing insights about the business related to automotive composites. Note de contenu : - Value chain of the automotive industry
- Market overview - Key automotive OEMs
- What the automotive industry has been concerned about
- Table 1 : Value chain of the automotive industry
- Table 2 : Emission targets for the automotive sectors set by regulations in different regions
- Table 3 : Major safety assessment programmes
- Table 4 : Technical solutions to improve car safety
- Fig. 1 : The composite industry's influence across the automotive value chain
- Fig. 2 : Global vehicle production in 2016 in thousand units
- Fig. 3 : Global vehicle sales in 2016 in thousand units
- Fig. 4 : Evolution of global production in thousant unit 2016-2030
- Fig. 5 : Evolution of global vehicle sales in thousands units, 2016-2030
- Fig. 6 : Light vehicles sales distribution per OEM in 2016
- Fig. 7 : Light car sales distribution per OEM country of origin in 2016
- Fig. 7 : Historical fleet of CO2 emissions performance and current standards (gCO2/km normalized to New European Driving Cycle (NEDC) for passenger cars)
- Fig. 8 : Energy loss breakdownPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31631
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible "We have to think more and more about multi-material systems" / Michael Effing in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : "We have to think more and more about multi-material systems" Type de document : texte imprimé Auteurs : Michael Effing, Personne interviewée Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 38-40 Langues : Anglais (eng) Catégories : Assemblages multimatériaux
Automobiles -- Conception et construction
Automobiles -- Matériaux
Composites
MétauxIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : As part of our automotive report, we wanted to know a little more about the perception and use of composite materials in the automotive sector in Germany, a country that is very advanced in terms of composites, with a well-established automotive know-how. Therefore, we approached Dr. Michael Effing, Chairman of the board of composites Germany, who answered our questions. Note de contenu : - Fig. 1 : Electric mobilitygoes hand-in-hand with lightweight technology, but this won't be enough to cope with all upcoming challenges. Increased functionalities like integrated sensors, antennas or air-condition within the composites parts become USPs (unique selling positions)
- Fig. 2 : Multi-material systems are the key to successful designs. The combination of metals and composites with advanced joining methods via laser techniques are becoming state of the art. We need to have the right material as the right place in the car designPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31634
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Hydrogen promises for carbon fibres in personal vehicles in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Hydrogen promises for carbon fibres in personal vehicles Type de document : texte imprimé Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 41-45 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Matériaux
Automobiles -- Moteurs -- Pièces
Coût de revient
Hydrogène
Piles à combustible
Réservoirs (récipients)Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Their critics and all-electric vehicles notwithstanding, vehicles that run on hydrogen appear to have a rosy future. They would be difficult to make without composites, however. To keep the weight compatible with a long range, the fuel tanks can be made only of carbon fibre. Here is an update on what could become the car for tomorrow's average Joe". Note de contenu : - The hydrogen fuel cell in "average Joe" vehicles
- Upcoming production volumes
- Manufacturers are girding for battle : The hydrogen council : big players all together - Both tier and composite players
- Technical and economic improvements needed
- Fig. 1 : a) Coir laminete, b) flax laminate, c) bamboo panel, d) basalt panel
- Fig. 2 : Production of H2 composite pressure vessels (CPV) for fuel-cell electric vehicles (FCEV) based on the hydrogen council/Mc Kinsey survey "Hypothesis of 2 vessels average per FCEV"
- Fig. 3 : Typical tank mass distribution for a 60-litre tank for 2,5 kg of H2 storage
- Fig. 4 : Typical costs for the raw materials for an H2 composite tank
- Table 1 : Commercial offer for 2018 and comments on the compositesPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31635
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Trends for composite materials in automotive electric and electronic parts / Meehye Oh in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Trends for composite materials in automotive electric and electronic parts Type de document : texte imprimé Auteurs : Meehye Oh, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 46-47 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Matériaux
Blindage (électricité)
Composites
Equipements électroniques ou électriques (EEE)
Thermocinétique
Véhicules électriquesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The automotive sector needs to improve the fuel efficiency of vehicles to face challenges such as resource depletion and environmental pollution. As a technical approach, reducing the weight of vehicles and the number of systems will play a major role.
Composite materials have been developing steadily as lightweight materials for the automotive sector. Especially, the emergence of electric and autonomous vehicles, as the cars of the future, is demanding more lightweight technologies.Note de contenu : - Additional functionality
- New materials and components
- Automotive material market
- Fig. 1 : Thermal conductivity of composite materials
- Fig. 2 : Characteristics of wireless charger housings (based on vehicle standards) thermal conductivity and electromagnetic shielding effectPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31636
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Lightweighting powertrains in the electric future / Hendrik de Keyser in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Lightweighting powertrains in the electric future Type de document : texte imprimé Auteurs : Hendrik de Keyser, Personne interviewée Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 48-51 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Matériaux
Automobiles -- Moteurs -- Pièces
Composites
Matériaux -- Allègement
Véhicules électriquesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Industry experts gathered for the lightweight composite solutions conference organized in Gent (Belgium) last may by Vyncolit NV and Sumitomo Bakelite Co., Ltd. Attendees from the automotive industry's best and brightest discussed the pressing need for lightweight parts in both internal combustion and electric motor-based drivetrains, and detailed how composites will be key to making this happen. Note de contenu : - Automotive lightweighting
- A broad portfolio
- Figures : 1. Composite valve block used in the mechatronic system for the VW DQ200/DQ250 dual clutch transmission - 2. Composite water pump - 3. Composite cylinder for a single cylinder research engine - Rotax 650Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31637
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Green evolution in transportation / Sunil Yallapragada in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Green evolution in transportation : electric vehicle and charging station Type de document : texte imprimé Auteurs : Sunil Yallapragada, Auteur ; Nandan Reddy M. V. B. S., Auteur ; Vijaya Kumar Merapala, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 52-53 Langues : Anglais (eng) Catégories : Composites
Energie éolienne
Epoxydes
Véhicules électriquesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The future of transportation is all set to be green, which means various alternatives need to be investigated to replace traditional gasoline vehicles. Another challenge is to make such alternatives lighter with improved strength for better efficiency, and at the same time, being able to mass produce them to meet the demand. The current industrial trends converge towards the development of electric vehicles, but proper infrastructure to charge the vehicles is just as important. TrioVision Composite Technologies, along with its partner companies Lush Motors and Windstrip, have come forward with an excellent solution using advanced composites to manufacture an electric vehicle and a vertical-axis wind turbine for a charging station. Note de contenu : - Smart urban utility vehicle
- Hybrid power system
- Windstrip charging stations for EVs
- Fig. 1 : Smart urban utility vehicle by Lush Motors
- Fig. 2 : windstrip's vertical-axix wind turbine charging stationEn ligne : http://www.jeccomposites.com/knowledge/international-composites-news/green-evolu [...] Format de la ressource électronique : Texte Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31638
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Mechanical identification of a composite structure / Renaud Gras in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Mechanical identification of a composite structure : vision-augmented simulation Type de document : texte imprimé Auteurs : Renaud Gras, Auteur ; Damien Guillon, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 54-56 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Composites
Matériaux -- Identification
Mécanique analytique
Pare-chocs
Simulation par ordinateurIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Identifying the mechanical properties of a non-homogeneous structure such as a complex composite lay-up can be troublesome, especially when taking into account defects and damage, which are distributed heterogeneously in the structure. In that context, classical measurement methods are limited and engineers need richer measurement information to validate their simulations. Imaging-based measurement methods can provide this richness, along with interesting input for numerical simulations. Note de contenu : - Complex structures
- Mechanical modelling
- Digital correlation: a validation tool
- Immproving the mechanical model
- Fig. 1 : Exploded view of the composite bumper beam including ply lay-up
- Fig. 2 : Mechanical model
- Fig. 3 : a) Displacement result for the initial model ; b) test/simulation comparison for the force signal
- Fig. 4 : Camera positions around the structure
- Fig. 5 : Measured displacement field and displacement model error for the initial simulation
- Fig. 6 : Boundary conditions created from the measured displacement fieldPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31639
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Class A surfaces using thermoplastic composites / Pierre Juan in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Class A surfaces using thermoplastic composites Type de document : texte imprimé Auteurs : Pierre Juan, Auteur ; Konstantin Suhre, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 57-59 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Pièces
Composites thermoplastiques
Matières plastiques -- Moulage par compression
Matières plastiques -- Moulage par injection
Matières plastiques dans les automobiles
Terpolymère acrylonitrile butadiène styrèneIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : After many years of development, INEOS Styrolution launched the first thermoplastic composite based on a SAN matrix at the 2016 K Fair in Düsseldorf. Above and beyond the typical structural stiffness of thermoplastic materials, this innovative amorphous resin offers a unique surface quality close to Class A, directly from the mould. Note de contenu : - Investigating processing technologies for the industrialization of StyLight
- Investigating the compression moulding process at Neue Materialien Fürth
- Investigating the injection moulding process at Neue Materialien Bayreuth
- Evolution to Class-A surfacePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31640
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Composite "C" springs made of glass fibre for automotive application / Max Sardou in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Composite "C" springs made of glass fibre for automotive application Type de document : texte imprimé Auteurs : Max Sardou, Auteur ; Patricia Djomseu, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 61-62 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Matériaux
Automobiles -- Pièces
Automobiles -- Ressorts et suspension
Bandes composites
Composites à fibres de verre
Fibres à orientation unidirectionnelle
PolytétrafluoréthylèneIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Due to the high level of environmental pressure, weight saving and perfect ride handling are now essential in automotive transportation. To reduce both weight and unsprung masses, the best solution is to use composite springs.
Sardou SAS has developed torsion springs, "C" springs and coil springs made from composite materials. The company is now promoting these technologies and heading toward in addition to developing a range of reliable, low-cost, high-pressure hydrogen fuel tanks.Note de contenu : - Torsion springs
- Patented "C" springs
- Composite coil springs
Fig. 1 : Torsion beam on a test bench reaching a 28 KN.m torque for a 60mm beam diameter
Fig. 2 : The "C" spring is a unique self-stacking structure
Fig. 3 : "C" spring is a unique long-lasting structure under fatigue
Fig. 4 : "C" spring is a unique long-lasting structure (20 YEARS under load without sag)
Fig. 5 : "C" spring integrated in SUV
Fig. 6 : "C" spring integrated in carsPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31641
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Next-generation lightweight material for automotive applications / Tomohisa Udagawa in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Next-generation lightweight material for automotive applications Type de document : texte imprimé Auteurs : Tomohisa Udagawa, Personne interviewée Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 68-69 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ether de polyphénylène
Matériaux -- Allègement
Matières plastiques dans les automobiles
MicrobillesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : At JEC World 2018 in Paris, Asahi Kasei presented the SunForceTM expanded modified polyphenylene ether (m-PPE) beads, the world's first particle foam bead material combining the characteristics of Asahi Kasei's XYRONTM m-PPE resin and foam beads. With its unique flame retardancy and dimensional stability, the material contributes to product safety as well as to compact and spaces-saving product design. The newly developed material maintains its strength, rigidity and shape in high-temperature environments up to 100°C and allows lightweight solutions for various applications. Note de contenu : - Impressive features
- Application fieldsPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31643
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Virtual testing of composite armour probabilistic penetration / Gaurav Nilakantan in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Virtual testing of composite armour probabilistic penetration Type de document : texte imprimé Auteurs : Gaurav Nilakantan, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 75-77 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Composites à fibres
Eléments finis, Méthode des
Equipement de protection individuelle
Gilets pare-balles
PolyphénylènetéréphtalamideLe poly(p-phénylènetéréphtalamide) (PPD-T) est un polymère thermoplastique constitué de noyaux aromatiques séparés par des groupes amide. Il appartient à la famille des fibres d'aramides. Le poly-para-phénylène téréphtalamide a été découvert et commercialisé sous le nom déposé de Kevlar.
Simulation par ordinateur
Vêtements de protectionIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : For the first time ever, a fully validated and predictive virtual testing capability can predict the V0-V100 probabilistic penetration behaviour of advanced composite material-based soldier and vehicle armour. The case of Kevlar fabrics used in body armour is considered. Note de contenu : - The opportunity - Virtual testing
- The barrier - Deterministic calibrated models
- The solution - Probabilistic virtual testing framework
- Fig. 1 : Fabric material and virtual cross-sections
- Fig. 2 : Mapping of stochastic yarn material properties into the fabric FEA model
- Fig. 3 : Experimental validation of the virtual test predictions (V0-V100 curves)Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31644
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 123 (08-09/2018) . - p. 75-77[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Ultra-high-temperature ceramics : from carbon ceramic brakes to missiles / Chris Garman in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
[article]
Titre : Ultra-high-temperature ceramics : from carbon ceramic brakes to missiles Type de document : texte imprimé Auteurs : Chris Garman, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 78-81 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Carbure de silicium
Composites à fibres de carbone
Hautes températures
Matériaux céramiques
Matériaux hautes performancesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : To cope with the extreme temperatures seen by missiles and missile parts during flight, MBDA, in patnership with the University of Birmingham, Surface Transforms plc, DSTL, and the DGA, and funded under the MCM ITP programme, developed high- and ultra-high-temperature ceramic (UHTC) technologies. These technologies are eiher based on a carbon/carbon fibre-reinforced hafnium diboride (HfB2) material originally developed by Professor Jon Binner and his team at the University of Birmingham, funded by DSTL and EPSRC, or a commercially available carbon-silicon carbide composite produced by Surface Transforms plc and developed for this application by Surface Transforms and MBDA. Note de contenu : - The materials
- Carbon-silicon carbide composites
- Exploitation
- The team
- Table 1 : Melting point of selected carbides, borides and nitrides
- Fig. 1 : Surface Transforms' OX-PAN 2.5 D preform
- Fig. 2 : UHTC/C-SIC composite production process
- Fig. 3 : X-ray CT images showing improvement in the level of impregnation achieved
- Fig. 4 : UHTC test piece in the UoB oxyacetylene test rig at 2950°CPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31645
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 123 (08-09/2018) . - p. 78-81[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20144 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 20145 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
Exemplaires (2)
Code-barres | Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|---|
20144 | - | Périodique | Bibliothèque principale | Documentaires | Disponible |
20145 | - | Périodique | Bibliothèque principale | Documentaires | Disponible |