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[article]
Titre : 700 bar H2 tanks : smaller and lighter Type de document : texte imprimé Auteurs : Sébastien Panthu, Auteur ; Carolin Cichosz, Auteur Année de publication : 2023 Article en page(s) : p. 42-44 Langues : Anglais (eng) Catégories : Bobinage
Composites à fibres de carbone
Epoxydes
Hydrogène -- Stockage
Matériaux -- Allègement
Récipients sous pression
Réservoirs (récipients)Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Voith and Huntsman Advanced Materials have partnered to meet the industry's demand for safe, lightweight, and high-qulaity hydrogen composite pressure vessels. The collaboration aimed to achieve best cost-performance ratio of the pressure vessels by implementing a new mass production process using towpreg material. Note de contenu : - Higher storage density H2 tanks
- Stringent requirements for safe H2 storage
- Development of a new towpreg generation
- Optimised use of towpreg material for cost effective and fully automated production of H2 Type IV tanks
- Plug and drive H2 storage systems meets truck OEM requirements
- Fig. 1 Results apply to type IV 700 bar H2 tanks with new towpreg system Voith Composites Carbon4 Tank GEN II-700 bar type IV hydrogen tank with 15.5 kg H2 Capacity, 2,140 mm length and 555 mm in diameter
- Fig. 2 : Specific winding pattern
- Fig. 3 : Cure simulation pressure vesels
- Fig. 4 : Voith's H2 plug and drive systemEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1hR64Og6k1o29cDGcpfUfXQ0XC-0xFw-g/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=40572
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 152 (09-10/2023) . - p. 42-44[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 24157 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Absorption-desorption in tank linings / Gard Reian in POLYMERS PAINT COLOUR JOURNAL - PPCJ, Vol. 203, N° 4582 (03/2013)
[article]
Titre : Absorption-desorption in tank linings Type de document : texte imprimé Auteurs : Gard Reian, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 20-22 Langues : Anglais (eng) Catégories : Absorption
Bateaux -- Revêtements:Bateaux -- Peinture
Désorption
Epoxy phénol novolac
Marines (peinture)
Produits chimiques
Réservoirs (récipients)
Test d'immersionIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : The absorption-desorption of different cargoes in two different Novolac epoxy tank linings has been investigated and results are presented here. Note de contenu : - Experimental procedures
- Definitions
- Results
- Long-term chemical immersion testingEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1QwAaIuedXwlHh0ltvmeTNQwIj1kSQCl2/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=17984
in POLYMERS PAINT COLOUR JOURNAL - PPCJ > Vol. 203, N° 4582 (03/2013) . - p. 20-22[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 14891 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Approche probabiliste multiéchelle pour composites renforcés fibres de carbone/époxy / Baramee Patamaprohm in REVUE DES COMPOSITES ET DES MATERIAUX AVANCES, Vol. 25, N° 3-4 (2e semestre 2015)
[article]
Titre : Approche probabiliste multiéchelle pour composites renforcés fibres de carbone/époxy : Application aux réservoirs en composite de type IV Type de document : texte imprimé Auteurs : Baramee Patamaprohm, Auteur ; Pongsak Nimdum, Auteur ; Jacques Renard, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p. 327-372 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Analyse multiéchelle
Composites à fibres de carbone -- Propriétés mécaniques
Epoxydes
Essais dynamiques
Homogénéisation (technologie)
Probabilités
Réservoirs (récipients)
Rupture (mécanique)
Traction (mécanique)Index. décimale : 620.11 Matériaux (propriétés, résistance) Résumé : Cette étude propose un modèle probabiliste pour prédire le comportement mécanique, (jusqu’à rupture), d’un réservoir en composite renforcé de fibres de carbone/époxy. La distribution de contrainte à rupture des fibres a été estimée. L’analyse d’image et la pyrolyse ont été utilisées pour l’arrangement des fibres et la dispersion globale et locale de la fraction volumique de fibres. Des essais de traction ont été réalisés, pour caractériser le comportement et la validation d’un modèle. Le calcul multiéchelle, par éléments finis a été effectué avec la technique d’homogénéisation. L’effet d’échelle des éléments redimensionnés a été considéré. Après la validation à l’échelle macroscopique, le modèle probabiliste a été utilisé pour simuler l’essai d’éclatement d’un réservoir composite complet. Un bon accord avec les résultats expérimentaux est observé. Une comparaison entre le modèle probabiliste et un modèle déterministe a été examinée. DOI : 10.3166/rcma.25.327-372 Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=25507
in REVUE DES COMPOSITES ET DES MATERIAUX AVANCES > Vol. 25, N° 3-4 (2e semestre 2015) . - p. 327-372[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 17842 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Cargo tank coating refurbishment / Alan Walker in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 34, N° 11 (11/2017)
[article]
Titre : Cargo tank coating refurbishment Type de document : texte imprimé Auteurs : Alan Walker, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : p. 22-26 Langues : Américain (ame) Catégories : Bateaux -- Entretien et réparations
Corrosion
Coût -- Contrôle
Entretien et réparations
Réservoirs (récipients)
Revêtements protecteurs
Traitement de surface par impactIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Keeping costs down in a maintenance painting project is a major concern for asset owners in all industries, but critical for those in the marine business. The operators of seagoing vessels know that they are only profitable when they are carrying cargo or passengers, and in the case of product carriers, the more versatile they are as far as the different types of liquids they can carry, the more often they will be in revenue-earning service. Thus, when these vessels are due for scheduled maintenance dry-docking, it is essential that this is planned carefully to ensure that the proper surface preparation is carried out and that the protective coating applied is suitable for the owner’s requirements. This not only keeps costs down, but also makes certain that the vessels are in dry-dock for the minimum time, and thus returned to revenue service as quickly as possible. Note de contenu : - Fig. 1. Heavy deck-head corrosion in a chemical tank and an area to be blasted and painted is clearly marked to ensure the grit blasting is controlled
- Fig. 2. The entire upper level of Ship 1, Tank 1 sweep blasted, which will require full coating and will not provide long-term protection
- Fig. 3. Tank 2 port inboard bulkhead, an area of heavy corrosion that will be squared off and clearly marked to be fully grit blasted and painted
Table : Ship 1 Cost Savings (in US$ thousands)En ligne : http://www.paintsquare.com/archive/?fuseaction=view&articleid=6195 Format de la ressource électronique : Web Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30357
in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL) > Vol. 34, N° 11 (11/2017) . - p. 22-26[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19425 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Composite cylinders for a new range of natural gas buses in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 82 (07/2013)
[article]
Titre : Composite cylinders for a new range of natural gas buses Type de document : texte imprimé Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 13-14 Langues : Anglais (eng) Catégories : Autobus -- Moteurs -- Pièces
Composites à fibres de carbone
Epoxydes
Réservoirs (récipients)Index. décimale : 620.19 Autres matériaux Résumé : Renewing their confidence in Luxfer products, MAN Bus & Truck UK uses natural gas storage cylinders made by this manufacturer of high-pressure cylinders for the EcoCity range of natural gas buses. The selected cylinders are made of an aluminium liner wrapped with epoxy-impregnated carbon fibre by means of filament winding. En ligne : https://drive.google.com/file/d/13snUFtUFiaoYi9h1c3kSQCWzd4feWeHE/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=20989
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 82 (07/2013) . - p. 13-14[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 15401 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Composites in oil and gas / Andrew Mafeld in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 97 (05-06/2015)
PermalinkCompressed natural gas (CNG) tank technology / Scott W. Beckwith in SAMPE JOURNAL, Vol. 49, N° 4 (07-08/2013)
PermalinkDegradation mechanism and maintenance of FGFRP hydrochloric acid storage tanks / Masashi Sato in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 137 (11-12/2020)
PermalinkDirect fluorination of polymer vessels and membranes / Alexander P. Kharitonov in L'ACTUALITE CHIMIQUE, N° 301-302 (10-11/2006)
PermalinkEfficient precious metal recovery in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), N° 2/2010 (2010)
PermalinkEnabling superior storage efficiency for type 4 tanks with FPP dome reinforcements in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 147 (09-10/2022)
PermalinkExtrusion-welded sandwich structure for composite tanks / M. Giletti in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 12 (10-11/2004)
PermalinkHydrogen promises for carbon fibres in personal vehicles in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 123 (08-09/2018)
PermalinkIn-service cleaning & inspection of storage tanks / Ian Daniel in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 35, N° 8 (08/2018)
PermalinkInliner for automotive high-pressure natural gaz tank / Maik Schulte in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 103, N° 3 (03/2013)
PermalinkLittle clues that reveal bigger issues / Warren Brand in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 33, N° 3 (03/2016)
PermalinkUne méthode FE2 simplifiée appliquée à la modélisation de l'éclatement des réservoirs composites haute pression / Alain Thionnet in REVUE DES COMPOSITES ET DES MATERIAUX AVANCES, Vol. 22, N° 3 (09-10-11-12/2012)
PermalinkMultiscale thermomechanical modelling of closed-cell materials / Dominique Baillis in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 88 (04/2014)
PermalinkA new paradigm for hydrogen pressure tanks / Gilles Rocher in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 152 (09-10/2023)
PermalinkNew solutions for hydrogen pressure vessel manufacturers / Sébastien Panthu in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 140 (05-06/2021)
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