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Auteur José Luis Léon |
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Titre : Development of an RTM leading edge Type de document : texte imprimé Auteurs : Luis Rubio, Auteur ; José Luis Léon, Auteur Année de publication : 2006 Article en page(s) : p. 37-40 Langues : Anglais (eng) Tags : 'Fibre minérale' Aéronautique Aile Application 'Bord attaque' 'Méthode élément fini' 'Simulation numérique' 'Conception pièce' assistée' 'Matériau renforcé fibre' Polymère 'Moulage transfert' composite' carbone' Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : While the leading edge of a Uftinq surface is a secondary structure, it is an essential compoiicni because it has to msist bird strike. A structural solution in carbon-fibre composite can provide the required resistance and a high level of functional integration as well. Such a solution is undoubtedly a very competitive option for new aircraft develepments, as these combined advantages produce lighter elements at lower industriat cost. The joint R&D effor of EADS-CASA and IDEC (ALCOR Group) has culminated in a new leading edge concept that complies with the previously mentioned requirements. Resin Transfer Moulding (RTM) is the technology that makes this achievement possible. Note de contenu : - Selection of RTM technology : Design
- Defining the test
- Numerical simulationEn ligne : http://www.jeccomposites.com/news/composites-news/development-rtm-leading-edge Format de la ressource électronique : Web Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=13991
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 24 (04/2006) . - p. 37-40[article]Réservation
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