Titre : |
Managing flame retardant performance in modern thermoset applications |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Frank Osterod, Auteur |
Année de publication : |
2019 |
Article en page(s) : |
p. 18-20 |
Note générale : |
Bibliogr. |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Calorimétrie Epoxydes Essais de comportement au feu Fumée -- Analyse IgnifugeantsComposé chimique utilisé pour réduire l'inflammabilité. Il peut être incorporé au produit durant sa fabrication ou appliqué ultérieurement à sa surface. Industrie ferroviaire -- Matériaux Intumescence (chimie) Normalisation Thermodurcissables
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Index. décimale : |
668.4 Plastiques, vinyles |
Résumé : |
In our daily life, we are often surrounded - without knowing it - by composites. These materials are used in transportation applications where lightweight structures are of great importance to save energy. Moreover, demanding fire safety standards have to be fulfilled, such as for aviation and railway applications. In these thermoset composites fire, smoke and toxicity have to be controlled. |
Note de contenu : |
- Burning behaviour
- Flame retardant mixtures
- Good performance
- European railway standard
- Fig. 1 : Intumescent layer with char after a cone calorimeter test
- Fig. 2 : HRR curve of an epoxy composite with Exolit flame retardant
- Fig. 3 : Cone calorimeter with a burning sample
- Fig. 4 : Example of modern aircraft interior, all composite components have to pass demanding fire, smoke and toxicity tests
- Table 1 : Overview of the EN 45545-2, R1 requirements |
Permalink : |
https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31770 |
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 126 (01-02/2019) . - p. 18-20