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Coatings applied on damp building substrates : performance and influence on moisture transport / Vânia Brito in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH, Vol. 8, N° 4 (07/2011)
[article]
Titre : Coatings applied on damp building substrates : performance and influence on moisture transport Type de document : texte imprimé Auteurs : Vânia Brito, Auteur ; Teresa Diaz Gonçalves, Auteur ; Paulina Faria, Auteur Année de publication : 2011 Article en page(s) : p. 513-525 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Revêtements en bâtiment Tags : 'Système peinture' 'Bâtiment ancien' 'Substrat humide' Séchage 'Transport humidité' Index. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Dampness is a common condition in old buildings and, accordingly, many paint systems specific for this type of building allow for application on walls with nonnegligible moisture content. In spite of that, performance evaluation of these paints is normally carried out using dry substrates or even on free paint films. This article presents research performed on 16 commercial paint systems: seven silicate, three silicone, three hydro-pliolite and two lime-based systems, as well as one common vinyl emulsion paint that served as reference. Each paint was applied and cured both on dry and on damp mortar substrates. The test specimens were subjected to water vapor permeability tests and evaporative drying tests. The following conclusions could be drawn: (i) the way paint systems influence the drying of the substrate, to which they were applied and where they cured, may vary significantly depending on the moisture content of that substrate; (ii) vapor permeability, measured with specimens applied and cured on dry substrate, may be an acceptable way of predicting a paint's influence on drying, provided that the paints are applied and cured on dry substrate or that their characteristics are not significantly affected by the moisture content of that substrate. Note de contenu : MATERIALS : Paint systems - Substrate material
METHODS : Preparation of the test specimens - Water vapor permeability tests Drying tests
DISCUSSION : Effect of the moistening condition of the substrate - Comparison between the performance of the different paint systems - Correlation between vapor permeability and drying indexDOI : 10.1007/s11998-010-9319-5 En ligne : https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2Fs11998-010-9319-5.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=12145
in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH > Vol. 8, N° 4 (07/2011) . - p. 513-525[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 013158 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Maîtriser la coexistence des flux de passagers et de marchandises en milieu urbain / Anna Trentini in REVUE FRANCAISE DE GESTION INDUSTRIELLE, Vol. 29, N° 2/2010 (06/2010)
[article]
Titre : Maîtriser la coexistence des flux de passagers et de marchandises en milieu urbain Type de document : texte imprimé Auteurs : Anna Trentini, Auteur ; Nicolas Malhene, Auteur Année de publication : 2010 Article en page(s) : p. 105-123 Note générale : Bibliogr. Langues : Français (fre) Catégories : Logistique (organisation)
Transport de marchandises
Transport de voyageurs
UrbanismeTags : 'Mobilité urbaine' 'Logistique 'Transport de marchandises en ville' 'Planification la demande transport' Index. décimale : 388 Transports au sol. Transports routiers : classer ici les ouvrages généraux sur les transports Résumé : La mobilité urbaine regroupe à la fois la mobilité des personnes mais aussi la mobilité des biens. Aujourd'hui, l'intégration de la vision "passagers" dans la planification des transports ne fait aucun doute. Les marchandises, quand elles sont considérées, sont alors exprimées en tant que contraintes des flux passagers. Cet article propose un argumentaire mettant en avant les synergies de ces deux types de flux à priori antagonistes. Puis, la structure d'une procédure de planification de la mobilité est établie, son intérêt principal réside en la maîtrise de la coexistence des passagers/marchandises en ville. Pour cela, il s'agit de formaliser le cadre méthodologique de planification, d'analyser les éléments fondamentaux des approches méthodologiques de planification du transport de passagers et de marchandises et enfin d'identifier les concepts novateurs pour la définition d'une approche méthodologique de planification de la mobilité urbaine intégrée. DOI : https://doi.org/10.53102/2010.29.02.628 En ligne : https://rfgi.fr/rfgi/article/view/628/466 Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=9666
in REVUE FRANCAISE DE GESTION INDUSTRIELLE > Vol. 29, N° 2/2010 (06/2010) . - p. 105-123[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 012268 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Avantages économiques du partage de l'information dans une chaine étendue / Xavier Brusset in REVUE FRANCAISE DE GESTION INDUSTRIELLE, Vol. 31, N° 2 (06/2012)
[article]
Titre : Avantages économiques du partage de l'information dans une chaine étendue Type de document : texte imprimé Auteurs : Xavier Brusset, Auteur Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. 103-119 Note générale : Bibliogr. Langues : Français (fre) Catégories : Entreprises -- Systèmes d'information
Transports urbainsTags : 'Chaîne approvisionnement' 'Transport multimodal' 'Système information' Collaboration Index. décimale : 651.7 Création, communication et transmission de l'information Résumé : Le transport multimodal est sous-employé. Nous proposons une explication basée sur la sous-utilisation par les acteurs de l'industrie logistique des outils et des technologies d'interfaçage de systèmes d'information et de la radiofréquence dans l'identification des flux logistique. Cette adoption par les différents maillons de la chaîne d'approvisionnement est toujours repoussée car les avantages en termes d'efficience en utilisant d'autres critères. Les chargeurs, leurs clients et les transporteurs sont pénalisés par les dysfonctionnements, retards et autres écarts par rapport à une marche normale des flux. Cette approche s'appuie sur l'analyse effectuée dans le cadre du projet TransLogisTIC financé par la Région Wallonne en Belgique. Grâce aux nouveaux services proposés sous forme de logiciels en accès partagé, les moyens et les résultats présentés s'appliquent en particulier aux PME dans le transport et le service logistique qui composent le principal du secteur en Europe. Note de contenu : - COLLABORATION : Incorporer le retour d'information dans les processus de gestion - Le mouvement vers les bonnes pratiques est en route... vers des avantages économiques quantifiables
- LES AVANTAGES ECONOMIQUES : Réduction de stock - Réduction des frais administratifs et de logistique chez les chargeurs - Réduction des déplacements fait par les transporteurs - Réduction des ruptures de stock et des transports en urgence - Amélioration de la qualité du service expéditions - Contrôle qualité des prestataires de services logistiques - Projection de l'utilisation du suivi de marchandisesDOI : https://doi.org/10.53102/2012.31.02.657 En ligne : https://rfgi.fr/rfgi/article/view/657/363 Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=15188
in REVUE FRANCAISE DE GESTION INDUSTRIELLE > Vol. 31, N° 2 (06/2012) . - p. 103-119[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 13963 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Environmental and time dependence of moisture transportation in an epoxy coating and its significance for accelerated weathering / Shi Xiaodong in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH, Vol. 7, N° 4 (07/2010)
[article]
Titre : Environmental and time dependence of moisture transportation in an epoxy coating and its significance for accelerated weathering Type de document : texte imprimé Auteurs : Shi Xiaodong, Auteur ; Brian R. Hinderliter, Auteur ; Stuart G. Croll, Auteur Année de publication : 2010 Article en page(s) : p. 419-430 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Epoxydes
Revêtements -- Détérioration
Revêtements -- Effets de l'humidité
Revêtements:PeintureTags : 'Revêtement Epoxyde' Détérioration 'Coefficient de diffusion' 'Cycle température' 'Détérioration accélérée' 'Transport eau/humidité' 'Réparation défauts' Index. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : It is increasingly appreciated that water is one of the most important factors in the durability behavior of coatings. The rate of water transportation and the degree of saturation of polymeric coatings depends on exposure history, exposure environment, and the nature of a coating. The focus here is on the time taken for transport of water and the variation it causes in thermal and mechanical properties, which have also been shown previously to have time-dependence that leads to discrepancies between different weathering regimes. This paper studied the effect of moisture on coatings’ mechanical properties and the effect of moisture and temperature on recovery of surface indentation. The reduction of mechanical properties and the increasing rate of surface defect relaxation can be explained in terms of plasticization by water. Recovery of surface defects is related to the appearance and diffusion activity of coatings during exposure. Thermogravimetric analysis showed that the content of moisture in the sample is determined by the ambient humidity, temperature, and the rate of change in these environmental parameters. Diffusion coefficients were determined from the weight change data and an activation energy was obtained via Arrhenius equation. Changes in yellowness, as an example, and signature of chemical degradation, indicated that the cycling period in accelerated weathering may affect the degradation via the amount and distribution of moisture in coatings. Diffusion of moisture is typically slow and limits the possibility of complete drying or saturation in an exposure cycle. Results from the cumulative effect of many cycles will be different depending on the conditions DOI : 10.1007/s11998-009-9209-x En ligne : https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2Fs11998-009-9209-x.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=9764
in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH > Vol. 7, N° 4 (07/2010) . - p. 419-430[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 012362 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible The Phileas bus : flexible adhesives in the structural concept / Arnold van den Berg in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 21 (12/2005)
[article]
Titre : The Phileas bus : flexible adhesives in the structural concept Type de document : texte imprimé Auteurs : Arnold van den Berg, Auteur ; Luit Zwaneveld, Auteur Année de publication : 2006 Article en page(s) : p. 50-52 Langues : Anglais (eng) Tags : 'Etude expérimentale' 'Autobus articulé' 'Transport commun' Application' 'Assemblage collé' Alvéolaire 'Structure sandwich' 'Matériau renforcé fibre' Polymère' composite' Collage Adhésif Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The need for lightweight vehicles for public transport is translated in a number of different constructions, each with its own approach. In this article a concept solution is described of how the objective for light weight is met whilst maintaining overall stiffness and reduced cost. Advanced production techniques of adhesive bonding reduce weight and increase overall stiffness. The small number of components reduce assembly time and costs of the articulated carbus described. Note de contenu : - Structural concept
- Joining components
- Main charactericsPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14084
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 21 (12/2005) . - p. 50-52[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 003442 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Analysis of the various processes downstream cathodic hydrogen charging, II : Charging transients, precharging and natural permeation / Jean-Louis Crolet in MATERIAUX & TECHNIQUES, Vol. 104, N° 2 (2016)
PermalinkPermalinkComposite flooring makes for versatile trailers / Gopal Padmanabhan in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 36 (10-11/2007)
PermalinkComposites shaping the train / Michael Sommer in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 21 (12/2005)
PermalinkDevelopment anti-wrinkle cosmetics from the aril oil of momordica cochinchinesis (lour.) spreng in nanostructured lipid carriers / S. Natakankitkul in IFSCC MAGAZINE, Vol. 15, N° 1 (01-02/2012)
PermalinkDevelopment of a composite pressure vessel / Patrick Gantzer in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 36 (10-11/2007)
PermalinkEfficiency has many names in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 101, N° 1 (01/2011)
PermalinkIntumescent gelcoat for composites / Jérôme de Boysère in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 21 (12/2005)
PermalinkLow-cost, high-strength foamed-core material for the trucking industry / Andrew Rekret in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 36 (10-11/2007)
PermalinkPassenger coaches : Filament-wound composite undercarriage water tank / Ravi Shrivastava in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 36 (10-11/2007)
PermalinkThermoplastic composites for mass transit applications / Uday Vaidya in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 36 (10-11/2007)
PermalinkVacuum conveying reduces operating costs in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 102, N° 1 (01/2012)
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