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Caucasian facial L* shifts may communicate anti-ageing efficacy / T. Zedayko in INTERNATIONAL JOURNAL OF COSMETIC SCIENCE, Vol. 33, N° 5 (10/2011)
[article]
Titre : Caucasian facial L* shifts may communicate anti-ageing efficacy Type de document : texte imprimé Auteurs : T. Zedayko, Auteur ; M. Azriel, Auteur ; N. Kollias, Auteur Année de publication : 2011 Article en page(s) : p. 450-454 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Antiâge
Clarté de la peau
Peau -- Perception visuelle
Pigmentation de la peauTags : 'Anti-âge' L* 'Age de la peau' 'Eclat 'Couleur Index. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Une étude de vieillissement a été conduite en utilisant la capturer des paramètres de couleur de peau dans le système Lab sur des sujets caucasiens des deux sexes et tous âges adultes disponibles. Cette étude a montré une corrélation linéaire entre L* et l’âge comme suit (L* la valeur) = −0.13 × (l’âge en années) +63.01. Des études précédentes ont mis en évidence des changements de la couleur de peau liés à l’âge. Ce travail présente un nouveau modèle linéaire quantitatif corréléà la luminosité de la peau par lequel il est possible de communiquer au grand public les changements liés à l’âge. Deux études d’évaluation de produits sont aussi présentées ici, démontrant la capacité de produits anti-âges à apporter des améliorations objectives et subjectives dans la luminosité de la peau. Il a été montré qu’il est possible d’utiliser la corrélation âge, valeur fondamentale L* pour décrire chez les caucasiens des avantages produit d’une nouvelle façon quantitative et appropriée au grand public, par la description d’un calcul d’un “recul d’années”. Note de contenu : - MATERIALS AND METHODS : Instruments - Anatomical sites of measurement - Environmental conditions - Ageing study 1 - Ageing study 2 - Product study 1 : topical cosmetic - Product study 2 : microdermabrasion regimen
- RESULTS AND DISCUSSION : L* across age, anatomical site and gender - L* and beauty : making the consumer connectionDOI : 10.1111/j.1468-2494.2011.00653.x En ligne : http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1468-2494.2011.00653.x Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=13233
in INTERNATIONAL JOURNAL OF COSMETIC SCIENCE > Vol. 33, N° 5 (10/2011) . - p. 450-454[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 13558 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Objective evaluation of the placebo effect in cosmetic treatments a randomized controlled study / Fernanda Distante in IFSCC MAGAZINE, Vol. 9, N° 3 (07-08-09/2006)
[article]
Titre : Objective evaluation of the placebo effect in cosmetic treatments a randomized controlled study Type de document : texte imprimé Auteurs : Fernanda Distante, Auteur ; Valerie Pagani, Auteur ; Adriana Bonfigli, Auteur ; Luigi Rigano, Auteur ; Joachim W. Fluhr, Auteur Année de publication : 2006 Article en page(s) : p. 203-208 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Tags : 'Méthode de bioingénierie' 'Efficacité cosmétique' Gluconolactone 'Age la peau' Index. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : A product's packaging and claimed efficacy may stimulate pleasant emotions during the use of cosmetics, thus enhancing their perceived benefits. The aim of this study was to evaluate if smart packaging and strongly claimed efficacy attributes can influence the objectively measured efficacy, allowing a true placebo effect to be associated with a given cosmetic treatment. A marketed anti-aging gluconolactone-based formulation was selected for the study and packaged both in a fancy sophisticated jar and in an unbranded plain container. Thirty-six female volunteers (age range: 30--55 years) with facial photoageing were selected for the study and randomly assigned to the fancy or plain packaged product. Pre-agreed messages aimed at extolling the product's cosmetic effects accompanied delivery of the fancy-packaged product to panellists. The given product was applied to the face twice a day for 8 weeks. Instrumental measurements of the skin colour (a* and L* parameter), skin capacitance, skin tensile properties (R0, R2, R6), skin thickness and skin microrelief parameters (Ra and Rz) were taken at baseline and after 4 and 8 weeks of use. Clinical and subjective evaluations were also carried out at each control visit. Moreover, the amount of cream consumed during usage was calculated by weighing the given jars at each visit. Statistical analysis of the data obtained showed a significant improvement in all instrumental parameters for both groups (‘fancy’ and ‘plain’ packaging), although no significant differences were detected between the two groups at any time. The improvement was higher in the ‘plain’ group for most instrumental parameters except for micro-relief parameters where the outcome was better in the ‘fancy’ group. Promotion of facial muscle relaxation deriving from the application of the fancy-packaged cream could be a possible explanation for this finding. Also the product's efficacy and sensory properties were perceived with a higher positive impact in the fancy group. The better performance of the plain packaging group could be related to daily application of the ‘proper’ amount of cream. In fact, this group consumed a larger amount of cream than the ‘fancy’ group. These results show that a true placebo effect cannot be induced by packaging characteristics, although they can slightly influence the degree of the expected skin benefits in different ways. Moreover, proper daily dosage of the product appears to be a key factor in improving the biophysical skin properties related to anti-ageing and restoring effects. Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=10444
in IFSCC MAGAZINE > Vol. 9, N° 3 (07-08-09/2006) . - p. 203-208[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 008186 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible