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Hyundai's breakthrough front bumper crash beam / Stephane Ringenbach in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 98 (07-08/2015)
[article]
Titre : Hyundai's breakthrough front bumper crash beam Type de document : texte imprimé Auteurs : Stephane Ringenbach, Auteur ; Julien Richeton, Auteur ; Jérôme Coulton, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p. 39-41 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Pièces
Composites à fibres
Matériaux -- Allègement
Matières plastiques dans les automobiles
Pare-chocs
Pultrusion thermoplastique réactiveIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The innovative front bumper crash beam structure developed by the Hyundai Motor Europe Technical Centre features the world's first. Curved Reactive Thermoplastic Pultrusion (CRTP) process and incorporates four innovations. The structure won the JEC Innovation Award Europe 2015 for automotive safety. Note de contenu : - Start of the project
- Don't take the easy way
- A breakthrough for automotive composite parts
- Curved Reactive Thermoplastic Pultrusion (CFTP) a world first
- Getting the right mixture
- Significant weight reduction
- Building the first prototype
- Mass production feasibility
- No compromise on design, safety and performancePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=25529
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 98 (07-08/2015) . - p. 39-41[article]Réservation
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