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Auteur Roman W. Hillermeier |
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Engineering thermosets for under-the-hood applications / Frank Bayerl in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 87 (03/2014)
[article]
Titre : Engineering thermosets for under-the-hood applications Type de document : texte imprimé Auteurs : Frank Bayerl, Auteur ; Sigrid ter Heide, Auteur ; Roman W. Hillermeier, Auteur ; Cedric Ball, Auteur Année de publication : 2014 Article en page(s) : p. 105-107 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Coût -- Contrôle
Hautes températures
Matériaux -- Allègement
Matériaux -- Fatigue
Matières plastiques dans les automobiles
Polyphthalamide
Polysulfures de phénylène
Pompes à eau
Pompes à vide
Résistance thermique
Stabilité dimensionnelle
ThermodurcissablesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The automotive industry is looking for options to reduce weight and increase engine efficiency in order to comply with new CO₂ emission and fuel economy regulations. Increasingly, automakers are examining their use of materials even for the smallest components.
Engineering thermosets are an effective weight-saving alternative to heavier conventional steel and aluminium die cast products. They combine outstanding temperature stability, long-term mechanical strength, dimensional stability and high chemical resistance.Note de contenu : - CASE 1: WATER PUMP HOUSING : Resistance to high temperature - Water pump material dimensional stability - Long-term creep behaviour
- CASE 2: VACUUM PUMP PARTS : Vacuum pump material dimensional stability - Long-term fatigue strength
- COST AND WEIGHT REDUCTIONPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=23001
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 87 (03/2014) . - p. 105-107[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 16109 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible New composite hybrid reinforcements for the wind turbine industry / Roman W. Hillermeier in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 49 (06/2009)
[article]
Titre : New composite hybrid reinforcements for the wind turbine industry Type de document : texte imprimé Auteurs : Roman W. Hillermeier, Auteur Année de publication : 2009 Article en page(s) : p. 36-38 Langues : Anglais (eng) Catégories : Composites à fibres -- Moulage par infusion
Eoliennes -- Matériaux
Fibres de carbone
Fibres de verreIndex. décimale : 620.19 Autres matériaux Résumé : The blades of modern multi-megawatt wind turbines require innovative design and material concepts to cope with the dramatic weight and cost increase associated with the growing blade length. Carbon-/glass-fibre hybrid reinforcements can offer an interesting solution by combining the performance of carbon fibre with the good processability of glass fibre. Several high-performance hybrid reinforcements have been developed by Devold AMT using high strength carbon fibre. These non-crimp fabric reinforcements were optimized through the introduction of a new stitching and textile modifier technology developed by Devold. The infusion behaviour and mechanical performance of these materials were tested for comparison with today's blade standard glass fibre composite solutions. Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=6046
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 49 (06/2009) . - p. 36-38[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 011413 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Thermosets for sustainable production of automotive composite components / Roman W. Hillermeier in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 79 (03/2013)
[article]
Titre : Thermosets for sustainable production of automotive composite components Type de document : texte imprimé Auteurs : Roman W. Hillermeier, Auteur ; Tareq Hasson, Auteur ; Francis Defoor, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 108-109 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Matériaux
Composites à fibres -- Moulage par compression
Composites à fibres de carbone
Epoxydes
Moulage par transfert de résine sous vide
Temps de cycle (production) -- Réduction
ThermodurcissablesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Polymer composite materials can help to substantially reduce the weight and hence the CO₂ emissions of future automobiles. Epoxy resins, the preferred matrix choice for structural composites in today's aerospace and wind turbine industries, were once believed not to be a viable solution for automotive mass markets due to long processing times. However, recent advances in epoxy matrix technology have made significant strides toward low-cost production of composite components. Note de contenu : - Development of epoxy matrices for high-volume liquid moulding processes
- Cost considerationsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1AtRY0lUKOQ8OGmbXyiQmMNP8xW4itC0u/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=22848
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 79 (03/2013) . - p. 108-109[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 14880 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible