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[article]
Titre : Analysing the male grooming boom Type de document : texte imprimé Auteurs : Naira Aslanian, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 17-18 Langues : Anglais (eng) Catégories : Cosmétique -- Industrie et commerce
Études de marché
Produits de beauté masculinsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Male grooming, one of beauty’s most dynamic segments, has undergone an irreversible change over the past several years, reaching a US $4.5 billion mark in 2016, with an over 3% growth rate.
The market is driven by increasingly aware male consumers putting more emphasis and effort into the way they look and feel, fueled by the easy accessibility of products through the Internet, which continues to propel the sector forward. In addition, the increased purchasing power of millennial men, who follow trends set by look-conscious celebrities, such as Jared Leto and Leonardo DiCaprio, take the notion of self-care to a different level with perfectly groomed beards and men buns. The desire to associate themselves with a lifestyle synonymous with success and well-being turns male consumers to barbershops and male-centric salons offering personalized services and pampering.
Some categories in male grooming perform better than others. Skin care products, while remaining the smallest category in male grooming, records the strongest growth of over 8%. High impact products, such as anti-aging creams, eye creams, tinted moisturizers, and even masks, have taken shelf space in both luxury and mass retailers alike.
Shaving products, the second fastest growing category with over 6% growth, is driven by direct selling brands, such as Bevel, Harry’s, and Dollar Shave Club, which have recorded phenomenal growth rates with triple- and double-digit growth.
Deodorants and antiperspirants, the largest category, continues to record solid growth of 4.5%, supported by the launch of innovative products pioneered by leaders like Unilever through launches of technology in dry spray formats.
The top four leading companies—Unilever, Procter & Gamble, Colgate-Palmolive, and L’Oréal—account for half of the market share. Unilever is the leader in the category, with no sign of slowing down. The company’s advancement through innovation in deodorants and the acquisition of Dollar Shave Club give it a strong footing in the two important categories in male grooming.
We have seen the rise of many small, independent brands, often started in garages, catering to beards, buns, hair, skin care, all trying to make a mark in this market.Note de contenu : - Antiperspirants and deodorants
- Fragrances
- Personal cleasing
- Hair care
- Shaving
- Skin careEn ligne : https://drive.google.com/file/d/14lwAiDJnxkMLYjiUdkqQvrOwJFMsItE0/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30149
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 12, N° 1 (02/2018) . - p. 17-18[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19609 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : Baume après-rasage Type de document : texte imprimé Auteurs : Morgane Barbier, Auteur Année de publication : 2011 Article en page(s) : p. 55 Note générale : Fiche formulation Langues : Multilingue (mul) Catégories : Baumes
Cosmétiques
Formulation (Génie chimique)
Peau -- Soins et hygiène
Produits après-rasage
Produits de beauté masculinsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Formulation d'un cosmétique masculin : Produit après-rasage En ligne : https://drive.google.com/file/d/1Uw7YXtO6HUfum3YmSK_l0HsNlb1wJY-x/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35829
in EXPRESSION COSMETIQUE > N° 11 (09-10/2011) . - p. 55[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 13368 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : Baume après-rasage doux Type de document : texte imprimé Auteurs : Valérie Pian-Parison, Auteur Année de publication : 2011 Article en page(s) : p. 56 Note générale : Fiche formulation Langues : Multilingue (mul) Catégories : Baumes
Cosmétiques
Formulation (Génie chimique)
Peau -- Soins et hygiène
Produits après-rasage
Produits de beauté masculinsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Formulation d'un cosmétique masculin : Produit après-rasage En ligne : https://drive.google.com/file/d/1K3HVhk_XF0jZ0i2xncdhtUmpkVqyVxGr/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35830
in EXPRESSION COSMETIQUE > N° 11 (09-10/2011) . - p. 56[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 13368 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : Baume après-rasage unisexe Type de document : texte imprimé Année de publication : 2011 Article en page(s) : p. 54 Note générale : Fiche formulation Langues : Multilingue (mul) Catégories : Baumes
Cosmétiques
Formulation (Génie chimique)
Peau -- Soins et hygiène
Produits après-rasage
Produits de beauté masculinsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Formulation d'un cosmétique masculin : Produit après-rasage En ligne : https://drive.google.com/file/d/12vha3dZ_uQW8hXsj6uJ43e79zVKQ704i/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35828
in EXPRESSION COSMETIQUE > N° 11 (09-10/2011) . - p. 54[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 13368 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : Beach boys hair wax, CHE_020_01 Type de document : texte imprimé Année de publication : 2016 Article en page(s) : p. 70 Note générale : Fiche formulation Langues : Anglais (eng) Catégories : Cheveux -- Soins et hygiène
Cires
Cosmétiques
Formulation (Génie chimique)
Produits capillaires
Produits de beauté masculins
Soins de beauté masculinsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : This non-flaking hair wax emulsion is easy to apply and gives a strong but flexible and natural hold En ligne : https://drive.google.com/file/d/1ILmMzCv28ARy6wvdnrcO13nLSe_f91yN/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=41008
in SOFW JOURNAL > Vol. 142, N° 10 (10/2016) . - p. 70[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 18378 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Beard and mustache innovative concepts / Carole Desplechin in SOFW JOURNAL, Vol. 142, N° 8 (08/2016)
PermalinkBeards : an unlikely area for product development / Vivienne Rudd in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 8, N° 2 (03/2015)
PermalinkPermalinkBecause men care about their personal care / Pilar Castà n in GLOBAL PERSONAL CARE, Vol. 22, N° 8 (09/2021)
PermalinkCan active ingredients improve the reach of men care products / Stefan Hettwer in SOFW JOURNAL, Vol. 145, N° 9 (09/2019)
PermalinkClean beauty natural deodorant formulations / Aleksandra Zmiric in GLOBAL PERSONAL CARE, Vol. 23, N° 8 (09/2022)
PermalinkClinical testing for a booming men's sector / Nalini Kaul in GLOBAL PERSONAL CARE, Vol. 22, N° 8 (09/2021)
PermalinkCold pressed seed oils enhance men's skin care / Matthew Taylor in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 11, N° 1 (02/2017)
PermalinkCosmétologie masculine / Marie-Claude Martini / Paris : Technique & Documentation - Lavoisier (2009)
PermalinkPermalinkDifferences between male and female skin / Richard Scott in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 7, N° 2 (03/2014)
PermalinkEfficacy claims 'most important' to consumers / Luisa Robertson in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 7, N° 5 (09/2014)
PermalinkPermalinkExamining the survival and evolution of modern men / Christopher Bannister-Bailey in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 11, N° 2 (04/2017)
PermalinkFormulating for beards and moustaches / Chris Smith in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 9, N° 1 (02/2016)
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