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3-D fibrous assemblies / Jinlian Hu / Cambridge [United Kingdom] : Woodhead Publishing Ltd (2008)
Titre : 3-D fibrous assemblies : properties, applications and modeling of three-dimensional textile structures Type de document : texte imprimé Auteurs : Jinlian Hu, Auteur Editeur : Cambridge [United Kingdom] : Woodhead Publishing Ltd Année de publication : 2008 Autre Editeur : Boca Raton [USA] : CRC Press Collection : Woodhead publishing series in textiles num. 74 Importance : XVIII-260 p. Présentation : ill. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-1-84569-377-0 Prix : 149 E Note générale : Index - Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Composites à fibres -- Propriétés mécaniques
Modèles mathématiques
Modélisation tridimensionnelle
Textiles et tissus -- Propriétés mécaniquesIndex. décimale : 677 Textiles Résumé : 1. Introduction to three-dimensional fibrous assemblies.
2. Applications of three-dimensional textiles.
3. Multiaxial warp-knitted fabrics.
4. Multilayer woven fabrics.
5. Tensile properties of multiaxial warp-knitted fabrics.
6. Bending properties of multiaxial wapr-knitted fabrics.
7. Formability of multiaxial warp-knitted fabrics.
8. Permeability of multilayer woven fabrics.
9. Using multilayer woven fabrics in resin transfer moulding.Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=8360 Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 2801 677 HU Monographie Bibliothèque principale Documentaires Disponible 3D textile-reinforced composites : from manufacturing to structural design / Dimytro Vastukov in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 121 (05-06/2018)
[article]
Titre : 3D textile-reinforced composites : from manufacturing to structural design Type de document : texte imprimé Auteurs : Dimytro Vastukov, Auteur ; Yang Liu, Auteur ; Chung-Hae Park ; Patricia Krawczak Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 67-69 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Analyse multiéchelle
Composites à fibres -- Propriétés mécaniques
Modèles numériques
Procédés de fabrication
Renforts textiles
Structures tridimensionnellesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Designing structural parts made of 3D textile-reinforced materials demands a deep understanding of the different physical phenomena to be accounted for at the individual steps from manufacturing to exploitation. The process relies on numerical methods to resolve multi-scale material modelling and includes the quantification of various manufacturing effects using advanced experimental techniques. Note de contenu : - Effects of the manufacturing process
- Examples of 3D textile composites
- Experimental techniques
- Material variability in the yarns
- Multi-scale material modelling
Fig. 1 : Effects of the manufacturing process on 30 textile-reinforced composites : (a) yarn shape distortion after the RTM process (reconstructed from a µCT image) ; b) local fibre packing variability (SEM image showing the horizontal and vertical fibre packing gradients) ; c) broken fibre bundles after the weaving process (reconstructed from µCT data. the image shows the broken fibre in the binder)
- Fig. 2 : Two examples of 3D textile-reinforced composites ; b) 3D orthogonal glass fibre composite fil ; and multiaxial composite
- Fig. 3 : Measuring weft yarn cross sections ; a) an example showing how the feature points are selected ; b) averaged characteristic cross sections of weft yarns
- Fig. 4 : Measuring warp yarn cross section : a) an example showing how the points are selected ; b) averaged characteristic cross sections of warp yarns
- Fig. 5 : A representative inter-yarn fibre volume fraction along the thickness and width directions of the L1 section in the weft column
- Fig. 6 : The computed local fibre orientations are distributed along the binder path, taking the real model as an example
- Fig. 7 : Overview of multi-scale modelling : a) simulted warp-directional stress-strain curves along the experimental upper and lower bounds ; evolution history of di in the matrix/collective warp/weft component ; b) statistical distribution of the damage value when the peak stress value is reached with yarn breakage in the warp yarns (d1) (loading along the warp direction)En ligne : https://drive.google.com/file/d/1MaMCqgg53tlZ6NBYtc_Qdxj1nI2se_WV/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30950
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 121 (05-06/2018) . - p. 67-69[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19930 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Advanced composite materials for automotive applications / Ahmed Elmarakbi / Chichester [United Kingdom] : John Wiley & Sons Ltd (2014)
Titre : Advanced composite materials for automotive applications : Structural integrity and crashworthiness Type de document : texte imprimé Auteurs : Ahmed Elmarakbi, Editeur scientifique Editeur : Chichester [United Kingdom] : John Wiley & Sons Ltd Année de publication : 2014 Collection : Automotive series, ISSN 0277-2590 Importance : XXIV-446 p. Présentation : ill. Format : 25 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-1-118-42386-8 Prix : 116 E Note générale : Index - Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Matériaux
Composites
Composites -- Propriétés mécaniques
Composites à fibres -- Propriétés mécaniques
Composites thermoplastiques -- Propriétés mécaniques
Matières plastiquesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The automotive industry faces many challenges, including increased global competition, the need for higher-performance vehicles, a reduction in costs and tighter environmental and safety requirements. The materials used in automotive engineering play key roles in overcoming these issues: ultimately lighter materials mean lighter vehicles and lower emissions. Composites are being used increasingly in the automotive industry due to their strength, quality and light weight.
Advanced Composite Materials for Automotive Applications : Structural Integrity and Crash worthiness provides a comprehensive explanation of how advanced composite materials, including FRPs, reinforced thermoplastics, carbon-based composites and many others, are designed, processed and utilized in vehicles. It includes technical explanations of composite materials in vehicle design and analysis and covers all phases of composite design, modelling, testing and failure analysis. It also sheds light on the performance of existing materials including carbon composites and future developments in automotive material technology which work towards reducing the weight of the vehicle structure.Note de contenu : I. FUNDAMENTAL BACKGROUND : Overview of composite materials and their automotive applications - High-volume thermoplastic composite technology for automotive structures - Developoment of low-cost carbon fibre for automotive applications
II. IMPACT AND CRASH ANALYSIS : Mechanical properties of advanced pore morphology foam composites - Automotive composite structures for crashworthiness - Crashworthiness analysis of composite and thermoplastic foam structure for automotive bumper subsystem - Hybrid structures consisting of sheet metal and fibre reinforced plastics for structural automotive applications - Nonlinear strain rate dependent micro-mechanical composite material model for crashworthiness simulation - design solutions to improve CFRP crash-box impact efficiency for racing applications
III. DAMAGE AND FAILURE : Fracture and failure mechanisms for different loading modes in unidirectional carbone fibre/epoxy composites - Numerical simulation of damages in FRP laminated structures under transverse quasi-static orlow-velocity impact loads - Building delamination fracture envelope under mode I/mode II loading for FRP composite materials
IV. CASE STUDIES AND DESIGNS : Metal matrix composites for automotive applications - Development of a composite wheel with integrated hub motor and requirements on safety components in composite - Composite materials in automotive body panels, concerning noise and vibration - Composite materials for automotive braking systems - Low-cost carbon fibre : applications, performance and cost modelsPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21431 Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 16285 668.4 ELM Monographie Bibliothèque principale Documentaires Disponible Advanced geometry modelling for 3D woven fabrics in composites processing and performance analysis / Xuesen Zeng in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 82 (07/2013)
[article]
Titre : Advanced geometry modelling for 3D woven fabrics in composites processing and performance analysis Type de document : texte imprimé Auteurs : Xuesen Zeng, Auteur ; Louise P. Brown, Auteur ; Andreas Endruweit, Auteur ; Mikhail Matveev, Auteur ; Andrew C. Long, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 55-60 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Caractérisation
Composites à fibres -- Propriétés mécaniques
Mécanique analytique
Modèles mathématiques
Modélisation tridimensionnelle
Perméabilité
Renforts textiles
Simulation par ordinateur
TissésIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Numerical methods have become increasingly effective tools for the analysis and design of composite materials. This study investigates how the inclusion of geometrical variations in 3D woven fabric modelling affects the accuracy of numerical predictions. Note de contenu : - GEOMETRICAL CHARACTERISATION
- GEOMETRICAL MODELLING
- FLOW MODELLING
- MECHANICAL ANALYSIS
- RESULTS AND DISCUSSION : Permeability predictions - Strength predictionsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1H96VFS2RrVpatTUH247Qvfup3MKqfLgv/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21049
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 82 (07/2013) . - p. 55-60[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 15401 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Aérospatiale. Matériaux composites à base de fibres - Standardisation des caractéristiques mécaniques liées aux fibres - Norme L 17-490 / Bureau de Normalisation de l'Aéronautique et de l'Espace / Issy-les-Moulineaux : BNAE (1992)
Titre de série : Aérospatiale Titre : Matériaux composites à base de fibres - Standardisation des caractéristiques mécaniques liées aux fibres - Norme L 17-490 Type de document : texte imprimé Auteurs : Bureau de Normalisation de l'Aéronautique et de l'Espace, Auteur Editeur : Issy-les-Moulineaux : BNAE Année de publication : 1992 Importance : 6 p. Présentation : ill. Format : 30 cm Note générale : Norme en version équivalente en langue française de la norme européenne prEN 3783 Langues : Français (fre) Catégories : Composites à fibres -- Propriétés mécaniques
Essais (technologie) -- Normes
Fibre aramide
Fibres de carbone
Fibres de verre
Industries aérospatiales -- Matériaux
StratifiésIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Cette norme définit la procédure pour la standardisation des caractéristiques mécaniques liées aux fibres. La procédure s'applique aux stratifiés renforcés par des fibres de carbone, de verre et d'aramide Indice de classement : L 17-490 Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=15247 Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité N000193 L 17-490 Norme Bibliothèque principale Documentaires Disponible Amélioration des performances des gilets pare-balles par de nouveaux matériaux in REVUE DES COMPOSITES ET DES MATERIAUX AVANCES, Vol. 23, N° 2 (05-06-07-08/2013)
PermalinkAn assessment of erosion wear response of SiC filled epoxy composites reinforced with glass and bamboo fibers / Soumitra Biswas in INTERNATIONAL POLYMER PROCESSING, Vol. XXV, N° 3 (07/2010)
PermalinkAnalyse numérique de la concentration de contraintes dans une plaque composite sollicitée en traction comportant deux trous / Samir Deghboudj in REVUE DES COMPOSITES ET DES MATERIAUX AVANCES, Vol. 26, N° 2 (04-05-06/2016)
PermalinkApplication of basalt rock-based materials in the automotive industry / S. P. Osnos in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 148 (11-12/2022)
PermalinkUne approche modulaire pour la simulation numérique des composites stratifiés / Nicolas Feld in REVUE DES COMPOSITES ET DES MATERIAUX AVANCES, Vol. 25, N° 2 (04-05-06/2015)
PermalinkBest for exterior applications / Norwin van Riel in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 107, N° 3 (03/2017)
PermalinkBéton flexible renforcé de fibres de PVA / Akira Yonenaga in TEXTILES A USAGES TECHNIQUES (TUT), N° 78 (12/2010 - 01-02/2011)
PermalinkCaractérisation des matériaux composites à renforts textiles in TEXTILES A USAGES TECHNIQUES (TUT), N° 54 (4e trimestre 2004)
PermalinkCEN/TS 19101:2022: one step closer to a new Eurocode / Luigi Ascione in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 154 (01-02/2024)
PermalinkCF/AR/thermoplastic hybrid yarns for requirement-based thermoplastic composites / Matthias Overberg in MAN-MADE FIBERS INTERNATIONAL, Vol. 73, N° 2 (2023)
PermalinkComportement en traction des plaques composites en présence de discontinuité sous forme d’un trou rectangulaire / Tony Jabbour in REVUE DES COMPOSITES ET DES MATERIAUX AVANCES, Vol. 25, N° 3-4 (2e semestre 2015)
PermalinkComposite manufacturing like Lego blocks with precision preforming / Soren Laursen in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 151 (06-07/2023)
PermalinkUn composite taillé pour les hautes températures / Romain Lambic in PLASTIQUES & CAOUTCHOUCS MAGAZINE, N° 944 (12/2017)
PermalinkLes composites à matrices thermoplastiques TPFL® / Guy Bontemps in TEXTILES A USAGES TECHNIQUES (TUT), N° 50 (4e trimestre 2003)
PermalinkComposites plastiques renforcés de fibres. Détermination des caractéristiques en compression dans le plan - Norme NF EN ISO 14126 / Association Française de Normalisation (Paris) / Saint-Denis La Plaine : Association Française de Normalisation (AFNOR) (2000)
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