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INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) . Vol. 14, N° 1For heavy-duty machines - Color-stable coatingsMention de date : 2021 Paru le : 24/03/2021 |
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[article]
Titre : Climate-friendly spray system for very high solid coatings Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 6-7 Langues : Anglais (eng) Catégories : Haut extrait sec
Produits chimiques -- Consommation -- Réduction
Réduction des composés organiques volatils
Revêtements -- Appareils et matériels:Peinture -- Appareils et matériels
Système de pulvérisation (technologie)Index. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : The move to very high solid coatings and a new spray system has enabled the meyer Werft shipyard to reduce its VOC emissions by around 90 percent and its paint consumption by 50 percent. Note de contenu : - New solution in transport units
- Details of the system
- Meeting all the requirements
- The benefits of the solution
- Fig. 1 : Base paint unit for 200-litre barrels
- Fig. 2 : The hardener unit has a 100-litre stainless steel container
- Fig. 3 : The two-component unit processes the paint components that are pumped to it or, if required, supplied from 30-litre drums
- Fig. 4 : The water-based paint unit for coating the interior of the ship has an electrostatic spray system
- Fig. 5 : The single-component unit with a high-pressure double diaphragm pump is used for special tasksPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35788
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Overview of a complete paint mixing room in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Overview of a complete paint mixing room Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 8-11 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ateliers de peinture industrielle
Automatisation
Mélanges (chimie)
Pompes
Revêtements -- Appareils et matériels:Peinture -- Appareils et matérielsIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : An intelligent, networked paint mixing room provides far more control and monitoring functions than conventional systems, without relying on theuse of a PLC. The lower investment and operating costs also give a significant competitive advantage. Note de contenu : - Maximum efficiency and real-time access
- Pump, tank and overall control systems for top performance
- Consistent pressure and flow rates
- Intelligent sensors communicate with the pump control module
- Non-contact tank level measurement
- Managing 20 paint supply and circulations
- Fig. 1 : The individual components in the intelligent paint room can be tracked and managed without the need for a PLC
- Fig. 2 : The system consists of a series of intelligent sensors, actuators, and control modules that communicate with one another to ensure that the paint supply and circulation systems provide peak performance. These can be divided into the pump, thank and overall (remote) control systems
- Fig. 3 : The 4-ball lower pump has a special ceramic coating which can withstand even the most aggressive materials including water-based paints
- Fig. 4 : The E-Flo DC paint circulation pump lies at the heart of the intelligent paint mixing room and ensures that the pressure and flow rates in the paint circulationsystem remain consistentPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35789
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Spray pattern monitoring - With every droplet in focus in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Spray pattern monitoring - With every droplet in focus Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 12-15 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automatisation
Gouttelettes
Lasers -- Applications industrielles
Maintenance prévisionnelleLa maintenance prévisionnelle (aussi appelée "maintenance prédictive" par calque de l'anglais "predictive maintenance", ou encore "maintenance anticipée") est une maintenance conditionnelle basée sur le franchissement d’un seuil prédéfini qui permet de donner l'état de dégradation du bien avant sa détérioration complète.
La maintenance prévisionnelle est, selon la norme NF EN 13306 X 60-319, une "maintenance conditionnelle exécutée en suivant les prévisions extrapolées de l'analyse et de l'évaluation de paramètres significatifs de la dégradation du bien".
Son principe est le suivant : tout élément manifeste des signes, visibles ou non, de dégradation qui en annoncent la défaillance. Le tout est de savoir reconnaître ces signes précurseurs. Des appareils permettent de mesurer cette dégradation, laquelle peut être une variation de température, de vibration, de pression, de dimension, de position, de bruit, etc. Ces dégradations peuvent donc être d’ordre physique, chimique, comportemental, électrique ou autre.
Le but de cette maintenance est d’agir sur l’élément défaillant au plus près de sa période de dysfonctionnement. Elle permet aussi de suivre une dégradation dans le cas d’une durée de vie variable d’un élément. Toutes ces actions permettent donc de réduire la fréquence des pannes tout en optimisant la fréquence des interventions préventives.
La maintenance prévisionnelle a la particularité d’être facile à suivre mais est plus complexe à mettre en place.
Qualité -- Contrôle
Revêtements -- Application-dosage:Peinture -- Application-dosageIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : An innovative, automated control system uses lasers, high-precision optics and artificial intelligence to monitor spray painting processes in-line and in real time. This alternative to visual quality checks is faster, always accurate and more cost-effective in the long term. Note de contenu : - Almost instant detectio of defects
- Reliable alternative to visual inspections
- Digital spray patterns, predictive maintenance and automated control loops
- Detecting process problems before coating application
- Constant monitoring of production processes and quality
- Fig. 1 : Screenshot of the control software : If the blue measurements are within the red target limits, the spray process is correct (green signal light)
- Fig. 2 : Screenshot from the database : Users can track their measurements on the web in real time
- Fig. 3 : The laser detects even the smallest deviations from the target valuees for the spray
- Fig. 4 : Example of a digital spray pattern : The volume flow is shown as a cross-section of the jet. The velocity distribution of the droplets in the spray is recorded along the length of the jet
- Fig. 5 : Measuring the variance of an automated spray jet : If the variance is within the tolerance limits, the signal is green. If the variance fiffers to greatly from the target value, the signal is red. The red/green signal can take the form of a light or a function on the user interfacePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35790
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible From manual to fully automated painting in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : From manual to fully automated painting Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 16-17 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ateliers de peinture industrielle
Automatisation
Camions -- Revêtements:Camions -- Peinture
Revêtements -- Application-dosage:Peinture -- Application-dosage
Robots industrielsIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : A recently installed, ultra-modern and fully automatic painting plant at the main production facility of Jungheinrich, a company specialising in intralogistics, has made the process of painting counterbalance trucks more efficient and also reduced the consumption of materials. Note de contenu : - Simple, efficient solution for heavyweight components
- Teach-in robot programming
- Fig. 1 : Jungheinrich has invested in a modern plant with a robust skid conveyor and grinding and painting robots to increase the level of automation in its production process
- Fig. 2 : The truck counter weights are ground and then painted by robots in a fully automated process
- Fig. 3 : A two-component dosing unit was installed which provides the painting plant with an efficient supply of paint
- Fig. 4 : The complex movement patterns are programmed on a computer using the teach-in-processPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35791
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Audi adopts "overspray-free painting" in series production in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Audi adopts "overspray-free painting" in series production Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 18-19 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Revêtements:Automobiles -- Peinture
Revêtements -- Application-dosage:Peinture -- Application-dosage
Revêtements -- Finition:Peinture -- FinitionIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Two-color paint finishes have always been a very time-consuming and material-intensive process due to the use of conventional paint atomizers and the resulting overspray. Audi AG has become the first car manufacturer to introduce overspray-free painting in series production, enabling it to apply two different colors in the same painting process. Note de contenu : - Two colors - one painting process
- Millimeter-precise application
- Fig. 1 : Overspray-free painting is revolutionizing the time-consuming and material-intensive process of two-color finishing
- Fig. 2 : OFLA technology enables two colors to be applied in a single painting process
- Fig. 3 : The paint is applied to the vehicle body in 5 cm wide strips with millimeter precision and without oversprayPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35792
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Painting without limits / Philipp Rucker in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Painting without limits Type de document : texte imprimé Auteurs : Philipp Rucker, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 20-21 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ateliers de peinture industrielle
Automatisation
Automobiles -- Revêtements:Automobiles -- Peinture
Revêtements -- Finition:Peinture -- FinitionIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Manufacturing different bodies for a variety of car manufacturers in one factory places very specific demands on the painting process and the facilities at the site. One paint shop of this kind that processes bodies for multiple carmakers can be found at Magna Steyr's plant in Austria. Note de contenu : - New and changing requirements
- Tailor-made processes
- Example 1 : Integration of the JLR E-pace and I-pace models
- Example 2 : Integration of the BMW 5 series, BMW Z4 ant Toyota Supra
- "The paint shop of the future"
- Figure : Fully automated top coat application on different body variants on one linePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35793
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Greater flexibility and lower logistics costs in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Greater flexibility and lower logistics costs Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 22-23 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ateliers de peinture industrielle
Coût -- Contrôle
Peinture au pistolet
Peinture poudre -- Application-dosage
Système de changement de couleur
Système de pulvérisation (technologie)Index. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Until recently, the German company de Crignis had its machine housings powder coated by an external supplier. The decision to install its own powder coating system is making its production process more flexible as well as saving time and money. The key comoponent of the new system is a powder booth which is specially designed for quick colour changes with no contamination. Note de contenu : - Colour changes in minutes
- High application efficiency
- Better quality coatings and lower costs
- Fig. 1 : The soft cloud of powder from the spray system allows for complete control of the process
- Fig. 2 : The key services provided by de Crignis are the production of housings and the provision of system solutions
- Fig. 3 : The fast colour change system consists of the powder feed centre, the powder booth and eight automatic spray gunsPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35794
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Sustainable pre-treatment and coating in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Sustainable pre-treatment and coating Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 24-26 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ateliers de peinture industrielle
Dépôt par pulvérisation
Energies renouvelables
Métaux -- Revêtements poudreIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : The new multi-metal pre-treatment and powder coating plant at MWN meets high standards of sustainability and is far from being a conventional solution. With seven pre-treatment chambers, it can process a variety of different metals separately, while the enclosed powder application area guarantees very high-quality finishes. Note de contenu : - Multi-metal pre-treatment system : space-saving and environmentally friendly
- Separate coating area in the centre of the building
- Powder curing oven and dry-off oven in one unit
- Renewable energy
- Fig. 1 : Compact paint layout with spacious loading and unloading areas
- Fig. 2 : The entrance into the pre-treatment plant for the components
- Fig. 3 : Lifting and lowering stations make parts handling easier
- Fig. 4 : As the pre-treatment processes differ significantly depending on the material, the plant has seven separate pre-treatment chambers arranged in a row
- Fig. 5 : The automatic spray booth is equipped with a platform for manual coating
- Fig. 6 : The entrance to the powder curing oven, which is combined in one unit with the dry-off ovenPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35795
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Accelerated production without powder carry-over in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Accelerated production without powder carry-over Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 27 Langues : Anglais (eng) Catégories : Aluminium L'aluminium est un élément chimique, de symbole Al et de numéro atomique 13. C’est un métal pauvre, malléable, de couleur argent, qui est remarquable pour sa résistance à l’oxydation13 et sa faible densité. C'est le métal le plus abondant de l'écorce terrestre et le troisième élément le plus abondant après l'oxygène et le silicium ; il représente en moyenne 8 % de la masse des matériaux de la surface solide de notre planète. L'aluminium est trop réactif pour exister à l'état natif dans le milieu naturel : on le trouve au contraire sous forme combinée dans plus de 270 minéraux différents, son minerai principal étant la bauxite, où il est présent sous forme d’oxyde hydraté dont on extrait l’alumine. Il peut aussi être extrait de la néphéline, de la leucite, de la sillimanite, de l'andalousite et de la muscovite.
L'aluminium métallique est très oxydable, mais est immédiatement passivé par une fine couche d'alumine Al2O3 imperméable de quelques micromètres d'épaisseur qui protège la masse métallique de la corrosion. On parle de protection cinétique, par opposition à une protection thermodynamique, car l’aluminium reste en tout état de cause très sensible à l'oxydation. Cette résistance à la corrosion et sa remarquable légèreté en ont fait un matériau très utilisé industriellement.
L'aluminium est un produit industriel important, sous forme pure ou alliée, notamment dans l'aéronautique, les transports et la construction. Sa nature réactive en fait également un catalyseur et un additif dans l'industrie chimique ; il est ainsi utilisé pour accroître la puissance explosive du nitrate d'ammonium.
Economies d'énergie
Métaux -- Revêtements poudre
Peinture poudre -- Séchage sous rayonnement ultravioletIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : The installation of an infrared booster in the entrance area of an existing infrared oven allowed Smart Architectural Aluminium to increase the speed of its powder coating production line by 20 percent. The booster helps to prevent powder carry-over and to improve the quality of the premium aluminium profiles even further. Note de contenu : - Efficient cross-linking using less energy
- Fig. 1 : Infrared heat melts powder coatings quickly and helps to prevent powder carry-overPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35796
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Colour-stable coatings for heavy-duty machines in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Colour-stable coatings for heavy-duty machines Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 28-29 Langues : Anglais (eng) Catégories : Anticorrosion
Haut extrait sec
Métaux -- Revêtements protecteurs
Revêtements -- Finition:Peinture -- Finition
Véhicules automobilesIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Construction and industrial machines, together with their add-on parts and accessories, are exposed to extreme conditions. The coating systems used must provide lasting corrosion protection and a high standard of mechanical resistance, as well as meeting the requirements for colour stability and gloss. Note de contenu : - Short throughput
Fig. 1 : Coating systems used for the mobile material handlers shown here need to provide lasting corrosion protection and meet high standards of mechanical resistance
- Fig. 2 : As well as meeting the required standards of robustness, the top coat must have an impressive appearance, including a gloss level of over 90 gloss units at a measurement angle of 60°
- Following a short UV-B test, the new coating system shows relatively minor colour changes and a small reduction in glossPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35797
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Zero-emission coating process for steel furniture in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Zero-emission coating process for steel furniture Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Langues : Anglais (eng) Catégories : Dépôt électrolytique
Métaux -- Revêtements protecteurs
Produits chimiques -- Consommation -- Réduction
Réduction des composés organiques volatils
Revêtements bi-composantIndex. décimale : 667.6 Peintures Résumé : C+P, a German manufacturer of steel furniture, was on the hunt for a zero-emission replacement for its existing anodic electrocoating process in order to ensure that it can continue to comply with statutory regulations in future. The new two-component system uses no solvents or neutralising agents that contain VOCs, allows for coating thicknesses of up to 45 µm and has verygood wrap-around properties. Note de contenu : - Practical tests reveal the need for cooling
- The tank goes on the road
- Fig. 1 : The coating process for the steel furniture was converted from a solvent-based anodic electrocoating system to a two-component system containing no hazardous solvents or neutralising agents
- Fig. 2 : The 69000-litre tank was filled with an electrocoating system containing no VOCsPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35798
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Corrosion protection for an industrial cathedral in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Corrosion protection for an industrial cathedral Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 32-34 Langues : Anglais (eng) Catégories : Anticorrosifs
Anticorrosion
Entretien et réparations
Métaux -- Revêtements protecteurs
Monuments historiques -- Conservation et restauration
Oxyde de fer micacéIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : The wind and the weather have left their marks on the gasometer in Oberhausen. For this reason, the corrosion protection coating on the structure has been completely replaced as part of comprehensive renovation measures. This proved to be an exciting project. Note de contenu : - Manual removal of rust from the internal coating
- Close cooperation with the office for monument protection
- The gasometer
- Corrosion protection with micaceous iron oxide
- Three decades of protection
- Fig. 1 : Rust and the remains of old coatings were removed using a dry-blasting process. After this five coats of a new corrosion protection system were applied
- Fig. 2 : The sheeting protects treated surfaces from the weather and maintains constant ambient humidity and temperature while the coats of paint are drying
- Fig. 3 : On the weak, a remote-controlled robot, operated using a joystick, removed old coats of paint by water-blasting the surfacePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35799
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 14, N° 1 (2021) . - p. 32-34[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible REACH - A future without chromium dioxide / Daniel Glassner in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : REACH - A future without chromium dioxide Type de document : texte imprimé Auteurs : Daniel Glassner, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 36-39 Langues : Anglais (eng) Catégories : Chrome hexavalent -- Suppression ou remplacement
Dépôt électrolytique
Essais accélérés (technologie)
Essais de brouillard salin
Matières plastiques -- Revêtement
Polycarbonates
Terpolymère acrylonitrile butadiène styrèneIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : The REACH regulation and the resulting ban on chromium trioxide presents the industry and the entire supply chain with major challenges. This article highlights alternative processes for hard chrome plating, etching plastic substrates, chromium electrolytes and chromium passivation which contain no hexavalent. Note de contenu : - Obligation on manufacturers
- Etching process without chromium (VI) for ABS and ABS-PC plastics
- Bright chrome from a sulphate-based procedure
- Post-treatment without chromium (VI) for excellent corrosion resistance
- Hard chromium from trivalent chromium electrolytes
- Good wear resistance but increased crack formation
- Fig. 1 : Alongside the pre-treatment of plastic, another area particularly affected by the REACH regulation is chromium plating, including on metal substrates
- Fig. 2 : The chromium-free etch applies the same principle as the chromium (VI) variant and enables plastic components made from ABS and ABC-PC to be electroplated in existing machines without the need for an additional stage in the process
- Fig. 3 : Many of the decorative surfaces in the furniture, sanitary goods and automotive industries have a bright chrome coating
- Fig. 4 : Components after a 480-hour salt spray test as defined in ISO 9227 ; market standard, Tristar 330 AF, Tristar 330 AF plus Tristar Shield
- Fig. 5 : Oxide layer on a conventional coating with a trivalent chromium electrolyte and oxide layer on an extra-thick chromium oxide coating after a special coating sequence
- Fig. 6 : Recent studies of landing gear components showed that the cracking of the coating had no impact on the fatigue tests carried out in the aviation industryPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35800
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 14, N° 1 (2021) . - p. 36-39[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Environmentally friendly cleaning of metal parts in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Environmentally friendly cleaning of metal parts Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 42-43 Langues : Anglais (eng) Catégories : Eco-produits
Métaux -- Nettoyage
Nettoyage industriel
Pièces usinées -- Nettoyage
Produits nettoyants
Traîtements de surfaceIndex. décimale : 671.7 Finissage et traitement des surfaces Résumé : As a result of the introduction of stricter environmental regulations, there is a need for more environmentally friendl cleaning products. Several different eco-friendly cleaners are already available that have very low levels of greenhouse gas emissions and do not damage the ozone layer. When used in vapour degreasing machines, these new metal cleaners also meet the highest standards of cleanliness. Note de contenu : - Change of direction for cleaning
- Global warming potential under consideration
- High standards of cleanliness and good material compatibility
- Environmentally advanced solutions
- Fig. 1 : Environmentally friendly metal cleaners meet the highest standards of performance when used in a vapour degreasing machine
- Fig. 2 : There are stringent restrictions on the use of TCE in EuropePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35801
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 14, N° 1 (2021) . - p. 42-43[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Loss of adhesion on galvanised finishes / Ernst-Hermann Timmermann in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Loss of adhesion on galvanised finishes Type de document : texte imprimé Auteurs : Ernst-Hermann Timmermann, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 44-45 Langues : Anglais (eng) Catégories : Adhésion -- Défauts
Corrosion
Délaminage
Métaux -- Revêtements protecteurs
Surfaces -- Nettoyage
Traîtements de surfaceIndex. décimale : 671.73 Revêtement, galvanoplastie Résumé : Among the most common problems in the coating process in loss of adhesion. In the case of galvanised finishes, the apparent cleanliness of the substrate surface may give the impresson that the components do not need pre-treatment before being coated. However, this is a mistaken assumption, as practical experience shows. Note de contenu : - Removing white rust by sweeping or pickling
- Adapting the pre-treatment to the type of galvanising
- Fig. 1 : If a layer of white rust is not removed, the coating will delaminate. In some places, the galvanised finish has also been removed and red rust has formed
- Fig. 2 : Complete delamination of the coating on a substrate that has not been correctly pre-treatedPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35802
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Cost-effective stripping of part racks in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Cost-effective stripping of part racks Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 46-47 Langues : Anglais (eng) Catégories : Chauffage
Courants de FoucaultOn appelle courants de Foucault les courants électriques créés dans une masse conductrice, soit par la variation au cours du temps d'un champ magnétique extérieur traversant ce milieu (le flux du champ à travers le milieu), soit par un déplacement de cette masse dans un champ magnétique. Ils sont une conséquence de l'induction électromagnétique.
Décapage -- Appareils et matériels
Pièces usinées -- Nettoyage
Traîtements de surfaceIndex. décimale : 671.7 Finissage et traitement des surfaces Résumé : The eddy current process allows part racks made from electrically conductive materials to be quickly stripped of paint either partially or fully during the production process. The eddy current method is more efficient and uses significantly less energy than conventional induction systems. Note de contenu : - Energy-saving coating removal on the production line
- Eddy current versus conventional induction methods
- Rapid, partial heating of workpieces
- Figure : Eddy current coating removal machines are extremely compact and car be integrated into the conveyor system (the example shows hooks being stripped)Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35803
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 14, N° 1 (2021) . - p. 46-47[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Perfect timing - Conveyor installation during production / Nils Reinke in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Perfect timing - Conveyor installation during production Type de document : texte imprimé Auteurs : Nils Reinke, Auteur ; Martin Bogner, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 48-49 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ateliers de peinture industrielle
ConvoyeursIndex. décimale : 658.5 Gestion de la production : classer à 670.4 les opérations en usine. Classer ici les études générales et ce qui concerne la production industrielle. Pour les autres sujets, ajouter à l'indice la subdivision 0685, Table 1 Résumé : Clever scheduling and a dedicated project management team made it possible for the elderly semi-automatic conveyor belonging to an Austrian specialist coating company to be replaced by a flexible power-and-free system without interrupting production. Now components up to 7 metreslong and 2.5 metres high can be transported using an efficient, environmentally friendly solution. Note de contenu : - Tight schedule and smart project management
- High-tech solution for pre-treatment
- Ultra-moder coating process
- Made-to-measure system with a long service life
- Fig. 1 : In four loading areas, the components, which are up to 7 metres in length and 2.5 metres high, are attached to one of 160 four-way trolleys
- Fig. 2 : Buffer area for unfinished components before the pre-treatment zone with incline
- Fig. 3 : Cool-off areas after the curing oven showing the fully glazed enclosure of the powder coating area on the left and the unloading area on the rightPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35804
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 14, N° 1 (2021) . - p. 48-49[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Intelligent connection of overhead and floor conveyors / Egon Motzer in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 1 (2021)
[article]
Titre : Intelligent connection of overhead and floor conveyors Type de document : texte imprimé Auteurs : Egon Motzer, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 53-55 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ateliers
Convoyeurs
Logistique (organisation)
Systèmes de transportIndex. décimale : 658.5 Gestion de la production : classer à 670.4 les opérations en usine. Classer ici les études générales et ce qui concerne la production industrielle. Pour les autres sujets, ajouter à l'indice la subdivision 0685, Table 1 Résumé : In the field of surface technology very high levels of precision and reliability are expected. Intelligent connections between overhead and floor conveyor systems allow the different stages of the production process to be linked together as efficiently as possible and this results in seamless workflows. Note de contenu : - Power-and-free conveyors for sensitive environments
- Floor conveyors work well with robots
- networked logistics across geographical boundaries
- Exploiting synergies to the full
- Fig. 1 : The workpieces are moved by a lifting station that functions as a transfer module
- Fig. 2 : The workpieces on the floor conveyor are automatically attached to hangers which are then transported by a power-and-free conveyor through the paint shop and the curing ovens
- Fig. 3 : Inverted and-free conveyor
- Fig. 4 : Before the parts can be transferred, overhead conveyors must come down to ground level. Robots are the ideal solution for managing different height levels and performing difficult handling tasks
- Fig. 5 : While lightweight parts can be attached to or removed from the power-and-free conveyor by hand, in the case of heavy parts, transfer modules are neededPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35805
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 14, N° 1 (2021) . - p. 53-55[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22610 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
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