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INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) . Vol. 13, N° 4Mention de date : 2020Paru le : 03/12/2020 |
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Ajouter le résultat dans votre panierFaster colour changes with pigging system / Frank Reiter in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 13, N° 4 (2020)
[article]
Titre : Faster colour changes with pigging system Type de document : texte imprimé Auteurs : Frank Reiter, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 6-8 Langues : Anglais (eng) Catégories : Gaspillage -- Lutte contre
Lean (production)
Revêtements -- Appareils et matériels:Peinture -- Appareils et matériels
Revêtements -- Application-dosage:Peinture -- Application-dosage
Revêtements:Peinture
Système de changement de couleur
Système de raclageIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : By adding a pigging system to its paint metering pumps an automotive supplier was able to reduce wastage ofpaint and rinsing agent and shorten its colour change times. A modification to the rinsing agent supply unit allows for simultaneous colour changes in all the special paint stations which makes the paint shop even more flexible. Note de contenu : - Gradual upgrade over six months
- Automatic paint return system
- Short pigging times even for highly viscous paints
- Fig. 1 : Special paint supply stations after conversion
- Fig. 2 : The piggable colour changing unit automatically returns the paint within the ring line
- Fig. 3 : Diagram of the paint room and the base coat metering unit
- Table 1 : The conversion made it possible to reduce wastage of paint and solvent and shorten colour change timesPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35778
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22403 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Careful timing - High paint shop throughput in a small space in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 13, N° 4 (2020)
[article]
Titre : Careful timing - High paint shop throughput in a small space Type de document : texte imprimé Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 10-11 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ateliers de peinture industrielle
Economies d'énergie
Ergonomie
Evaporation
Séchage
Technique de la productionIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Steinlen Elektromaschinenbau from northen Germany has demonstrated how even a compact paint shop can achieve a high throughput. Careful timing of the flash-off and drying processes allows efficient use to be made of the work areas and results in 16000 motors being painted every year. Note de contenu : - Fifty motors per day
- Efficient use of the flash-off and drying areas
- Increased productivity and reduced energy-consumption
- Fig. 1 : External view of the spray booth with the conveyor system leading to the oven
- Fig. 2 : A view of the flash-off area and oven
- Fig. 3 : Three lifting and lowering systems make the painters' work easier
- Fig. 4 : Internal view of the spray booth with vertical air ductingPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35779
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22403 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Artificial intelligence for paint shops in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 13, N° 4 (2020)
[article]
Titre : Artificial intelligence for paint shops Type de document : texte imprimé Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 12-13 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ateliers de peinture industrielle
Automobiles -- Revêtements:Automobiles -- Peinture
Détection de défauts (Ingénierie)
Intelligence artificielle
Maintenance prévisionnelleLa maintenance prévisionnelle (aussi appelée "maintenance prédictive" par calque de l'anglais "predictive maintenance", ou encore "maintenance anticipée") est une maintenance conditionnelle basée sur le franchissement d’un seuil prédéfini qui permet de donner l'état de dégradation du bien avant sa détérioration complète.
La maintenance prévisionnelle est, selon la norme NF EN 13306 X 60-319, une "maintenance conditionnelle exécutée en suivant les prévisions extrapolées de l'analyse et de l'évaluation de paramètres significatifs de la dégradation du bien".
Son principe est le suivant : tout élément manifeste des signes, visibles ou non, de dégradation qui en annoncent la défaillance. Le tout est de savoir reconnaître ces signes précurseurs. Des appareils permettent de mesurer cette dégradation, laquelle peut être une variation de température, de vibration, de pression, de dimension, de position, de bruit, etc. Ces dégradations peuvent donc être d’ordre physique, chimique, comportemental, électrique ou autre.
Le but de cette maintenance est d’agir sur l’élément défaillant au plus près de sa période de dysfonctionnement. Elle permet aussi de suivre une dégradation dans le cas d’une durée de vie variable d’un élément. Toutes ces actions permettent donc de réduire la fréquence des pannes tout en optimisant la fréquence des interventions préventives.
La maintenance prévisionnelle a la particularité d’être facile à suivre mais est plus complexe à mettre en place.Index. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : A new artificial intelligence applicationfor paint shops identifies the sources of defects and specifies ideal maintenance schedules. The first practical applications show that the software incrases plant availability and improves the surface finish of the painted vehicle bodies. Note de contenu : - Al application with its own memory
- Predictive maintenance reduces downtimes
- Machine learning simulates continuous temperature curves
- Higher first-run rate increases the overall efficiency of the paint shop
- Interdisciplinary expertise required
- Fig. 1 : The new Al application identifies the sources of defects and specifies ideal maintenance schedules
- Fig. 2 : Using artificial intelligence, systematic defects in the painting process can be tracked down and the overall effectiveness of the plant can be increasedPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35780
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22403 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Easy to clean - Complete removal of graffiti / Thorben Bahrenburg in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 13, N° 4 (2020)
[article]
Titre : Easy to clean - Complete removal of graffiti Type de document : texte imprimé Auteurs : Thorben Bahrenburg, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 14-15 Langues : Anglais (eng) Catégories : Revêtements anti-graffitis
Surfaces -- NettoyageIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : The surfaces of trains and trams are often daubed or spray painted with graffiti or become stressed in other ways. A new easy-to-clean coating allows even stubborn graffiti that attacks the painted surface to be successfully removed. Note de contenu : - Simpler cleaning process cut costs
- Everything from one supplier
- Fig. 1 : Paint systems are subject to increasingly stringent requirements. Graffiti represents one particular challenge which the rail industry in particular has to overcome
- Fig. 2 : The easy-to-clean system does not prevent the graffiti being applied, but instead ensures that it can subsequently be removed with conventional cleaning products, leaving no residues and causing no damage to the paint surfacePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35781
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22403 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Corrosion protection whatever the weather in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 13, N° 4 (2020)
[article]
Titre : Corrosion protection whatever the weather Type de document : texte imprimé Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 16-17 Langues : Anglais (eng) Catégories : Anticorrosion
Haut extrait sec
Métaux -- Revêtements protecteurs
Revêtements -- Application-dosage:Peinture -- Application-dosageIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Temperatures below freezing point or excessive levels of air humidity often make it impossible to carry out coating work. A new all-weather technology now aims at remedying this situation, ensuring that corrosion protectionproducts can be applied even under adverse conditions. Note de contenu : - Reliable application on various substrates
- Better planning of working time
- Fig. 1 : Fog and dew - usually unfavorable conditions for coating work
- Fig. 2 : Surface tolerance and optimum flow characteristics of the all-weather technology
- Fig. 3 : Dew-covered surfaces, such as those here on a transformer substation, can be coated directlyPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35782
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22403 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Think big - Cost effective coating of heavy-duty parts in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 13, N° 4 (2020)
[article]
Titre : Think big - Cost effective coating of heavy-duty parts Type de document : texte imprimé Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 18-21 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automatisation
Camions -- Revêtements:Camions -- Peinture
Dip-coating
Lecteurs optiques
Métaux -- Revêtements protecteurs
Peinture poudre -- Application-dosageIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Surface finishing service provider Giga Coating coats trailer and semi-trailer chassis up to 16 meters long and weighing 9 tons in a largely automated process. The combination of cathodic dip coating and dense phase technology ensures reliable corrosion protection for these heavy-duty parts. Note de contenu : - Cathodic dip coating plus dense phase technology
- Up to 95 percent automation
- Fast throughput rates with very high quality
- Fig. 1 : In each of the powder coating booths, a total of 22 automatic powder guns efficiently ensure veryuniform powder application
- Fig. 2 : Product geometries are scanned with the highest level of accuracy, quickly processed by the system controller, and sent to the DCM
- Fig. 3 : the dynamic Contouring Movers System and the soft powder cloud of the dense phase technology achieve a very good surface finishPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35783
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22403 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Timed processes for coating multiple metals in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 13, N° 4 (2020)
[article]
Titre : Timed processes for coating multiple metals Type de document : texte imprimé Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 24-27 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ateliers de peinture industrielle
Chaleur -- Récupération
Construction modulaire
Métaux -- Revêtements protecteurs
Revêtements poudre:Peinture poudreIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : A high throughput in the shortest possible processing time was the main requirement of a specialist coating company. It has achieved its objective by installing a mdoular powder coating system that can process several different metals. This allows for a high level of flexibility when planning the system. Note de contenu : - New site, ultra-modern technology
- Greater flexibility
- Separate wash booths for different substrates
- Looking through a porthole
- Targeted recovery of waste heat
- Perfect timing in all the stabes of the process
- Lack of skilled staff makes more automation necessary
- Fig. 1 : After the components have been lifted onto the power-and-free conveyor by a lifting and lowering station, they are transported to the pre-treatment area on load bars with a length of three metres
- Fig. 2 : The parts can be coated of automatically or manually in the powder booth
- Fig. 3 : The installation of the new plant involved bringing together five units - oven, washing system, conveyor, powder booth and application equipment - in a very limited spacePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35784
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22403 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Clean substrates for specific painting processes in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 13, N° 4 (2020)
[article]
Titre : Clean substrates for specific painting processes Type de document : texte imprimé Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 30-31 Langues : Anglais (eng) Catégories : Maintenance prévisionnelle La maintenance prévisionnelle (aussi appelée "maintenance prédictive" par calque de l'anglais "predictive maintenance", ou encore "maintenance anticipée") est une maintenance conditionnelle basée sur le franchissement d’un seuil prédéfini qui permet de donner l'état de dégradation du bien avant sa détérioration complète.
La maintenance prévisionnelle est, selon la norme NF EN 13306 X 60-319, une "maintenance conditionnelle exécutée en suivant les prévisions extrapolées de l'analyse et de l'évaluation de paramètres significatifs de la dégradation du bien".
Son principe est le suivant : tout élément manifeste des signes, visibles ou non, de dégradation qui en annoncent la défaillance. Le tout est de savoir reconnaître ces signes précurseurs. Des appareils permettent de mesurer cette dégradation, laquelle peut être une variation de température, de vibration, de pression, de dimension, de position, de bruit, etc. Ces dégradations peuvent donc être d’ordre physique, chimique, comportemental, électrique ou autre.
Le but de cette maintenance est d’agir sur l’élément défaillant au plus près de sa période de dysfonctionnement. Elle permet aussi de suivre une dégradation dans le cas d’une durée de vie variable d’un élément. Toutes ces actions permettent donc de réduire la fréquence des pannes tout en optimisant la fréquence des interventions préventives.
La maintenance prévisionnelle a la particularité d’être facile à suivre mais est plus complexe à mettre en place.
Nettoyage industriel -- Appareils et matériels
Pièces usinées -- Nettoyage
Surfaces -- NettoyageIndex. décimale : 671.7 Finissage et traitement des surfaces Résumé : Custom-designed cleaning machines are needed to prepare components as effectively and efficiently as possible for subsequent coating processes. The use of sensors enables the cleaning agent to be continuously monitored and the level of contamination and the proportion of oil and cleaner to be measured. This in turn allows the operator to respond to changes in the amount of bath contamination and to guarantee the consistent cleanliness of the parts. Note de contenu : - Requirements-based cleaning of heavy metal components
- Predictive maintnance and traceability with sensor systems
- Fig. 1 : Each one of the three almost 30-metre-long machines has a total annual throughput of approximately 1.6 million cleaned oven components
- Fig. 2 : The oven parts are cleaned on all sides by the flow of cleaning agent as a result of the special arrangement of nozzles and the synchronised forward movement of the parts
- Fig. 3 : In the machine, which operates in cyclical mode, heavy metal components are reliably cleaned and prepared for painting by an oscillating frame fitted with nozzlesPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35785
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22403 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Greater design flexibility for backlit controls / Marco Läufle in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 13, N° 4 (2020)
[article]
Titre : Greater design flexibility for backlit controls Type de document : texte imprimé Auteurs : Marco Läufle, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 32-34 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Habitacles
Automobiles -- Revêtements
Dépôt électrolytique
Lasers -- Applications industrielles
LithographieIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Vehicle control switches and buttons are often backlit to meet the growing design and functionality requirements. Laser technologies give more design freedom and guarantee high levels of precision. Note de contenu : - Laser processing of the pre-treatment coating
- Hidden lines : Delicate textures with precision lasers
- Three-component technology : multi-coloured backlit parts
- Brushed surfaces with an illuminated effect
- Lithographics : curing symbols and graphics with lasers
- Fig. 1 : A closed surface during the day and a backlit appearance at night - this result is achieved by means of many delicate textures consisting, for example, of squares with a length of less than 0.5 mm
- Fig. 2 : As well as two-component parts, it is possible to produce unfinished three-component parts, such as a three-component panel in the multi-function steering wheel of the Mercedes S-Class, which are textured and processed effectively using a laser
- Fig. 3 : The litographics method involves applying a UV top coat to the symbol area using a variety of different methods, including spray application and also pad printingPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35786
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22403 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible From the spray pattern to the perfect finish in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 13, N° 4 (2020)
[article]
Titre : From the spray pattern to the perfect finish Type de document : texte imprimé Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 42-43 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Revêtements:Automobiles -- Peinture
Dépôt par pulvérisation
Détection de défauts (Ingénierie)
Epaisseur -- Mesure
Gouttelettes
Numérisation
Procédés de fabrication
Surfaces -- AnalyseIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Material savings, quality improvements, and fewer reject parts - the digitilization of coating processes and consistent control of the spray pattern ensure that coating defects can b e recognized and corrected early on, thus avoiding negative effects. Note de contenu : - Optimization of the coating parameters
- Analyzing every droplet
- Fig. 1 : The analysis system provides, a clear overview of the volume of paint applied, the paint distribution, and the coating thickness profile
- Fig. 2 : Analysis of spraying patterns done by spray vision
- Fig. 3 : Captured paint distribution on car bonnet
- Fig. 4 : Once the optimum spraying configurationhas been determined, the ideal angle and the optimum pitch distance for the trajectories (SB 50) can be derived from the dynamic pattern
- Fig. 5 : Fast measurement of the paint thickness distribution allows the entire surface to be analyzed - even on very complex parts such as bumpers
- Fig. 6 : With this system, coatings can be analyzed even down to the droplet levelPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35787
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 13, N° 4 (2020) . - p. 42-43[article]Réservation
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Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22403 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
Exemplaires (1)
Code-barres | Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
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22403 | - | Périodique | Bibliothèque principale | Documentaires | Disponible |