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Auteur F. Stephan Auch |
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Clear view for lightweight construction / F. Stephan Auch in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 102, N° 5 (05/2012)
[article]
Titre : Clear view for lightweight construction Type de document : texte imprimé Auteurs : F. Stephan Auch, Auteur Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. 49-50 Langues : Anglais (eng) Catégories : Chlorure de polyvinyle
Elastomères thermoplastiques
Matières plastiques -- Moulage par injection
Matières plastiques dans les automobiles
Outillage
Polyuréthanes
VitrageIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Vehicle Glazing - A specialist toolmaker provides advice and support to suppliers of automotive glazing, starting from component design, via development and production of the molds and their carrier systems, up to mold proving. The company works in the area of glass encapsulation and insert molding of PU as well as TPE and PVC. They recently added the encapsulation and insert molding of polycarbonate window panes to their range of services. Note de contenu : - Glass refinement as core competence
- Insert molding cheaper with large series
- Cost analysis being part of component design
- One-stop manufacturing unitPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=16380
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 102, N° 5 (05/2012) . - p. 49-50[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 13911 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Ecologically sustainable construction with plastics / F. Stephan Auch in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 112, N° 8 (2022)
[article]
Titre : Ecologically sustainable construction with plastics : Less CO2 in construction : plastic displacers replace concrete Type de document : texte imprimé Auteurs : F. Stephan Auch, Auteur Année de publication : 2022 Article en page(s) : p. 102-104 Langues : Anglais (eng) Catégories : Construction -- Matériaux
Gaz à effet de serre -- Réduction
Matériaux -- Allègement
Matières plastiques -- Moulage par injection
Polypropylène
Produits et matériaux recyclésIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Construction has a considerable impact on the climate: the UN Intergovernmental Panel on Climate Change estimates that cement production generates three billion tons of CO2 every year. Ecological building materials and decarbonization of concrete production only provide either partial or long-term relief. One promising alternative is the use of plastic: GS Kunststofftechnik produces hollow bodies made of recycled polypropylene in an injection molding process for Unidome Deutschland GmbH, which replace up to 40 percent of concrete in building ceilings. Note de contenu : - Hollow plastic bodies save a lot of CO2
- The displacers make construction lighter, more stable and cheaper
- Quality fluctuations of recycled material under controlEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1YqhiF94NBcRnyvBoHjxqmDQzihEXljVU/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=38692
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 112, N° 8 (2022) . - p. 102-104[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23635 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Ergonomic change in a limited space / F. Stephan Auch in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 110, N° 10 (2020)
[article]
Titre : Ergonomic change in a limited space : Shuttle table equipped with hydraulic ball bars and electro-hydraulic lifting platform Type de document : texte imprimé Auteurs : F. Stephan Auch, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 30-32 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ergonomie
Moules d'injection
SMED, MéthodeLa méthode SMED a pour objet de réduire le temps d'un changement de série et de permettre ainsi de réduire la taille de lot minimale. Cette méthode de "changement rapide d’outil" a été mise au point par Shigeo Shingo ; pour le compte de l'entreprise Toyota. SMED est l'abréviation de l'anglais japonais single-minute exchange of die(s), littéralement "changement de matrice(s) en une seule minute". Étant erronée, l'expression single-minute exchange a été corrigée en single-digit minute exchange, c'est-à -dire "changement en minutes à un seul chiffre", soit "de 1 à 9 minutes" ou encore "en moins de dix minutes".
Si les temps de changement de série deviennent nuls, on peut alors envisager une fabrication à l'unité sans augmenter les coûts.
Lors d'un changement de fabrication, la partie mise en train (l'amorce de la fabrication) peut représenter une part importante dans la fabrication ; et la partie mise en train n'est pas productive. Le but est de diminuer ce temps consacré au réglage, afin d'obtenir des changements d'outils rapides ou des réglages instantanés.
On distingue deux types de réglage :
réglages / temps internes : ils correspondent à des opérations qui se font machine arrêtée, donc hors production ;
réglages / temps externes : ils correspondent à des opérations qui se font (ou peuvent se faire) machine en fonctionnement, donc en production.
La méthode se déroule en quatre étapes :
- Identification des réglages internes et externes
- Séparation des réglages internes et des réglages externes
- Transformation de réglages internes en réglages externes
- Rationalisation de tous les aspects de l'opération de changement (Wikipedia)
Systèmes de transportIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : There are some die transport carts on the market, usually models with low functionality. Few carts are optimized for a mold change, and in limited spaces or with high loads, most of them quickly reach their limits. This is different with automotive supplier ElringKlinger. The company has recently started using a compact model from Roemheld adapted to the individual requirements. Note de contenu : - Standard changing cart as an emergency solution
- Handling molds weighing up to one tonne without shunting
- Special requests quickly considered
- Fig. 1 : The changing cart can be moved directly to the injection molding machine. Thanks to the hydraulic ball bars, even heavy molds can be moved in amy directionEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1X_uv1hGASNXSiKG5pUP2PxpoSGaxGJFp/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=34938
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 110, N° 10 (2020) . - p. 30-32[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22447 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Feel-good ambient lighting demands perfection / F. Stephan Auch in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 109, N° 3 (03/2019)
[article]
Titre : Feel-good ambient lighting demands perfection : Witosa supplies a hot runner system for complex applications in a premium vehicle Type de document : texte imprimé Auteurs : F. Stephan Auch, Auteur Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 37-39 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Eclairage
Canaux chauffants
Diodes électroluminescentes
Eclairage
Matières plastiques -- Moulage par injection
Matières plastiques dans les automobiles
PolycarbonatesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Tool manufacturer Vema was looking for a suitable hot runner system for a complicated injection molding component - the LED strip of a luxury SUV center console. The challenges : two temperature-sensitive plastics, extremely low shot weights and extremely high demands on the quality of the finished class A part. Hot runner expert Witosa developed a solution based on its product range and provided assistance with the process optimization. Note de contenu : - Large number of possible combinations means short project lifetime
- 2-Component manufacturing with a rotating tool
- Small temperature window as a challenge
- Filling problem quickly solved
Fig. 1 : A design light band runs along the edge of a cup holder in a new luxury SUV, following the contour to discreetly illuminate the entire length
- Fig. 2 : The 8.8 light designer light band consists of two components : transparent polycarbonate for the light guide and semi-transparent polycarbonate for the diffuser
- Fig. 3 : 2-component hot runner system : to achieve a high throughput and short dwell times with a shot weight of 3.6 g per nozzle for component one and 0.8 g per nozzle for component two, Witosa works with a very small hole, which is completely flushed throughEn ligne : https://drive.google.com/file/d/12FHbt2bSWTrlPPsvfZ0iF-fUg1Tu-akZ/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=32140
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 109, N° 3 (03/2019) . - p. 37-39[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20754 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : Safety first : pressing of ballistic panels made of fiber-reinforced plastics Type de document : texte imprimé Auteurs : F. Stephan Auch, Auteur Année de publication : 2023 Article en page(s) : p. 55-57 Langues : Anglais (eng) Catégories : Composites -- Moulage par compression
Composites à fibres
Composites thermoplastiques
Emboutissage
Panneaux de fibres
Protection balistiqueIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Demand for fiber composite panels to protect military vehicles, armored limousines, ships and helicopters is steadily on the rise. For over four decades, they have been manufactured on Wickert composite presses. The most recent contract: a line for a German defense company that went into operation in late 2021. The project demonstrates what is being demanded of press technology. Note de contenu : - A niche market experiencing steady growth
- High demands of press technology
- Temperature tolerance of only ± 3°C across the entire panel
- Highest accuracy in the press cycle
- A cycle takes between one and two hoursEn ligne : https://drive.google.com/file/d/12IvSLPF8hPBt7EiRLo25T17x8DLRtS6p/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=39222
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 113, N° 1 (2023) . - p. 55-57[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23870 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Trends in composite manufacturing / F. Stephan Auch in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 111, N° 7 (2021)
PermalinkA welcome extension of service life / F. Stephan Auch in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 101, N° 4 (04/2011)
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