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Application of UV coatings in different industries / Ruhee Anil Gharat in PAINTINDIA, Vol. LXXIII, N° 6 (06/2023)
[article]
Titre : Application of UV coatings in different industries Type de document : texte imprimé Auteurs : Ruhee Anil Gharat, Auteur ; Shashikiran Shetty, Auteur Année de publication : 2023 Article en page(s) : p. 52-68 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Acrylates Les monomères acrylates sont un groupe d'esters faisant partie des vinyles, car renfermant une double liaison carbone-carbone et sont utilisés pour former des polyacryliques qui ont de multiples usages.
Automobiles -- Carrosseries
Automobiles -- Eclairage
Bois -- Revêtements
Diluants
Electronique -- Matériaux
Encres d'imprimerie -- Propriétés chimiques
Joints d'étanchéité
Laque et laquage
Lentilles (optique)
Matières plastiques -- Revêtement
Métaux -- Revêtements
Oligomères
Polyaddition
Revêtements -- Propriétés mécaniques
Revêtements -- Séchage sous rayonnement ultraviolet
Revêtements organiques
RouesIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : TUV-curable process is widely used for paints, inks, coatings and adhesives due to its rapid curing, low energy consumption, high efficiency and low volatile organic compounds (VOCs). This paper will introduce the basics of UV curing and discuss briefly about few of its application in different industries Note de contenu : - UV curing basics
- Free radical polymerization
- Cured speed
- UV-curable raw materials : Acrylate oligomers - Acrylate monomers
- UV-curable coatings : Coatings basics - Application of UV curable coatings in the wood industry - Radiation curable resins (oligomers) for wood coatings - Radiation curable diluent (monomers) for wood coatings - UP topcoat - Type of acrylic UV curing lacquers for wood finishing - UV topcoat
Mechanical propertie of cured films, which can be affected by the wood substrate : Hardness - Adhesion - Applicationof UV curable coatings in the metal industry - Benefits of UV coating for metal - Application of UV curable coatings in the plastic industry - Application of UV curable coatings in the automotive industry - Advantages
- Headlamp lenses
- Lighting reflector housings
- Acrylic tail lens
- Exterior body components
- Electronics
- Gasketing
- Under-hood components
- Interior coatings and inks
- WheelsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/17y-UEdUjVoG0Ann88SRFBkMS0C-6ClSu/view?usp=share [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=39934
in PAINTINDIA > Vol. LXXIII, N° 6 (06/2023) . - p. 52-68[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 24177 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Developing carbon fibre wheels for peak performance / Brandon Heukelman in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 138 (01-02/2021)
[article]
Titre : Developing carbon fibre wheels for peak performance Type de document : texte imprimé Auteurs : Brandon Heukelman, Auteur ; Frank Kienhöfer, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 64-65 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Analyse thermique
Automobiles -- Matériaux
Composites à fibres de carbone
Conception technique
Imagerie numérique
Matières plastiques dans les automobiles
RouesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Racing demands each gram of unneeded mass be removed. Blackstone Tek recently introduced carbon fibre sports car wheels with a reduced mass that equates to a benefit of 69 ms on a 400 m drag race. This paper reviews the state-of-the-art in carbon fibre wheel design and the test standards to ensure safety. Note de contenu : - Quantifying the performance of carbon fibre wheels
- Design, thermal analysis and anufacturing
- Relability, durability and safety
- The carbon fibre advantage
- Fig. 1 : The carbon fibre wheel design process
- Fig. 2 : Thermal models, PIV, thermal imaging and TLCEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1QbMuukHibY1kqcPIm0eoZc_6NmmopTVA/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35711
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 138 (01-02/2021) . - p. 64-65[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22573 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Flexible powder coating solution for wheels in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 12, N° 2 (2019)
[article]
Titre : Flexible powder coating solution for wheels Type de document : texte imprimé Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 24-25 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automatisation
Economies d'énergie
Revêtements -- Appareils et matériels:Peinture -- Appareils et matériels
Revêtements poudre:Peinture poudre
RouesIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : The process of powder coating wheels in the automotive industry presents vehicle manufacturers with major challenges. A new flexible, extendable and extremely compact coating unit allows high-quality coatings to be applied to wheels using an automated process. Note de contenu : - Reducing energy consumption by 50 percent
- Fig. 1 : The coating unit has been developed specifically for coating wheels in the automotive industry. The key design requirements included crating the smallest possible footprint for easy integration into existing production lines
- Fig. 2 : Even at high speeds of up to seven metres per minute, a wide and stable powder cloud is producedPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=33767
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 12, N° 2 (2019) . - p. 24-25[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21089 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Simulations improve the efficiency of convection ovens / Alan Matschke in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 12, N° 2 (2019)
[article]
Titre : Simulations improve the efficiency of convection ovens Type de document : texte imprimé Auteurs : Alan Matschke, Auteur Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 10-11 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Revêtements:Automobiles -- Peinture
Economies d'énergie
Fours à convection
Revêtements -- Finition:Peinture -- Finition
Roues
Simulation par ordinateurIndex. décimale : 667.6 Peintures Résumé : - A wheel manufacturer looking for a cheaper alternative to its energy-intensive infrared pre-heating oven opted for a convection oven in its new paint shop that was designed and improved using. Note de contenu : - Improving the air nozzle layout
- Individual target temperature
- Significant reduction in energy costs
- Fig. 1 : The calculated heat transfer coefficients are used to improve the air nozzle layout
- Fig. 2 : The simulated temperatures of the wheels and the measurements in in the pre-heating oven orrespond (measurements : solid lines, simulations : dotted lines)Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=33763
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 12, N° 2 (2019) . - p. 10-11[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21089 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Using recycled composites for an electric bike wheel hub / Christophe Roua in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° Spécial (05/2020)
[article]
Titre : Using recycled composites for an electric bike wheel hub Type de document : texte imprimé Auteurs : Christophe Roua, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 44-45 Langues : Anglais (eng) Catégories : Composites à fibres -- Recyclage
Roues
Vélo -- MatériauxIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : To reduce the foot print of daily mobility, Cogit Composites conducted a project that focused on the use of composite production waste to develop a new electric bike wheel hub with a specific design.
Thermoplastic polymers are increasigly used as matrix materials in long-fibre composites materials. This implies dealing with more production scrap in the short term and more end-of-life parts in the long term.
There is currently no easy way to separate carbon fibre from the matrix in unused composite materials, so that composite waste is buried or burnt, generating toxic fumes, greenhouse gases or water and soil pollution. To comply with the latest EU regulations, such as the waste framework directive and the Directive on End of Life Vehicles, recycling and re-use have to be integrated into development plans.Note de contenu : - Recycling method
- Technical feasibilityEn ligne : https://drive.google.com/file/d/12kEprDD3YlXDkQStHBmUOqOtZXf6VJaX/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=36653
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° Spécial (05/2020) . - p. 44-45[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21793 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Waste-free composite wheel production / Marcel Bücker in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 136 (09-10/2020)
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