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Advancing automobiles with adhesives / Scott Bader in ADHESIVES & SEALANTS INDUSTRY (ASI), Vol. 22, N° 8 (08/2015)
[article]
Titre : Advancing automobiles with adhesives : Scott Bader advanced materials are used in the prize-winning Hyundai Intrado Type de document : texte imprimé Auteurs : Scott Bader, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p. 35-36 Langues : Américain (ame) Catégories : Adhésifs dans les automobiles
Automobiles -- Chassis
Automobiles -- Pièces
Collage structural
Composites à fibres de carbone
Polyacryliques
ThermodurcissablesIndex. décimale : 668.3 Adhésifs et produits semblables Résumé : JEC Composites recently gave its JEC 2015 Jury Prize to Hyundai and chassis designer Axon Automotive (part of Far-UK Ltd.) for the Intrado hydrogen-powered crossover car. Note de contenu : - Patented cfrp technology
- Technical collaboration
- Robotic adhesive application
- Design flexibility
- High-performance rapid-cure resinEn ligne : http://www.adhesivesmag.com/articles/94061-case-study-advancing-automobiles-with [...] Format de la ressource électronique : Web Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=25648
in ADHESIVES & SEALANTS INDUSTRY (ASI) > Vol. 22, N° 8 (08/2015) . - p. 35-36[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 17352 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Between the grille and the bumper / Johannes Götzelmann in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 109, N° 3 (03/2019)
[article]
Titre : Between the grille and the bumper : Thermoplastic lightweight design with thermoplastic foaming, metal inserts and adaptive aerodynamics Type de document : texte imprimé Auteurs : Johannes Götzelmann, Auteur Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 25-28 Langues : Anglais (eng) Catégories : Aérodynamique
Automobiles -- Chassis
Automobiles -- Pièces
Composites à fibres de carbone
Composites à fibres de verre
Insert (technologie)En plasturgie ou fonderie, un insert désigne une pièce d'un matériau infusible incluse dans la pièce fabriquée. Cet élément sert en général à la fixation ultérieure d'éléments mécaniques ou sert de renfort (exemple : chemise d'usure).
Matériaux -- Allègement
Matières plastiques dans les automobiles
Mousses plastiques
Polypropylène
PolyuréthanesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : High demand for high-volume SUVs and stricter CO2 regulations have forced new developments. Exterior parts should be light, functional and efficient. In addition to its product portfolio, Magna Exteriors has therefore also expanded its machine park to include manufacturing processes such as a new joining process in order to be able to offer a multi-material process mix. Note de contenu : - Liftgate inner panel produced with long glass fiber polypropylene
- Investment into thermoplastic foaming processes
- Working with aerodynamics
- Fig. 1 : Liftgate with lock and hinge sheet and liftgate with composite frame
- Fig. 2 : A new glass fiber winding machine enables light and stable frame construction. Glass fibers are wound around a polyurethane core and impregnated in HP RTM process
- Fig. 3 : Cross section of a foamed thermoplastic part
- Fig. 4 : The carbon fiber subframe is the result of a research and development project between Magna and Ford. The companies investigated technical challenges in the use of CF composites in chassis applications
- Fig. 5 : The visible active grille shutter made of carbon fiber sheet molded compounds has reduced weight and the number of the components
- Fig. 6 : Further examples of active aerodynamic parts, including an active air deflector/spoiler and an active rocker panelEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1gn7JHocd9XTqCGsXnjI5XVNE5OGYR_PK/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=32118
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 109, N° 3 (03/2019) . - p. 25-28[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20754 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Carbon multiaxial fabrics for safety-critical application / Antony Dodworth in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 110 (01-02/2017)
[article]
Titre : Carbon multiaxial fabrics for safety-critical application Type de document : texte imprimé Auteurs : Antony Dodworth, Auteur ; Dan Norton, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : p. 36-38 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Chassis
Automobiles -- Pièces
Composites à fibres de carbone
Composites à fibres de carbone -- Propriétés mécaniques
Matières plastiques dans les automobiles
Renforts textiles
Structure multiaxialeIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Bright Lite Structures selected Hexcel's HiMax reinforcements for the manufacture of safety-critical areas of the Zenos E10 composite chassis. The carbon fibre multiaxial fabrics ensure that the sports car's floor structure can withstand seat belt pull-out loads in the event of a crash. Note de contenu : - Fig. 1. The zenos E10 boasts a top speed of 135 mph. High levels of grip are matched to predictable handling and superb ride quality, courtesy of an all-round double-wishbone suspension attached to a stiff aluminium spine
- Fig. 2. The chassis comprises five carbon composite parts bonded to a central aluminium spine. Hexcel's HiMax fabrics play an integral role in reinforcing areas of the floor pan
- Fig. 3 The moulded Zenos chassis floor
- Fig. 4 Spraying resin onto the reinforcement/core stack at Bright Lite Structures
- Fig. 5. The moulding press and a complete chassisEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1MvtJQU4aGeWaoFo7UUDAX_YXDLSoIPTF/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=28208
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 110 (01-02/2017) . - p. 36-38[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 18602 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Coating chassis parts correctly in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 12, N° 1 (2019)
[article]
Titre : Coating chassis parts correctly Type de document : texte imprimé Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 16-17 Langues : Anglais (eng) Catégories : Anticorrosifs
Anticorrosion
Automobiles -- Chassis
Automobiles -- Pièces
Revêtements protecteursIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : The high quality of the protective zinc flake coatings on chassis parts is the result of a carefully monitored process that is specially designed for the parts in question. Components with complex shapes can also be reliably coated using a range of different application methods. Note de contenu : - Base and topcoat provide cathodic protection
- Specially designed coating process
- Monitoring and controlling influencing factors
- Measuring corrosion resistance and adhesion
- Fig. 1 : SEM image of a zinc flake coating with a thickness of 20µm
- Fig. 2 : A suspension arm with zinc flake system shows after 10 cycles no red rust (after iaw DIN EN ISO 205671 and VDA 233-102)
- Fig. 3 : Because of the range of different application processes available, zinc flake coatings can be used not only for small bulk parts, but also for chassis componentsPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=32043
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 12, N° 1 (2019) . - p. 16-17[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20743 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Long-term protection for chassis components / Frank Breidenbach in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 11, N° 2 (2018)
[article]
Titre : Long-term protection for chassis components Type de document : texte imprimé Auteurs : Frank Breidenbach, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 32-33 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Chassis
Essais accélérés (technologie)
Essais de brouillard salin
Métaux -- Revêtements protecteurs
Paillettes
ZincIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Car chassis components, such as rear subframes, track rod ends and anti-roll bars, are exposed to extreme stress. Zinc flakes coatings can provide long-term corrosion protection for these parts and also meet the stringent standards set by global carmakers. Note de contenu : - High level of protection for complex components
- Corrosion tests too complex and time-consuming
- Constant salt spray test in accordance withISO 9227
- Alternating climate tests and other test methods
- Fig. 1 : Wishbones with a zinc flake coating meet all the requirements of the salt spray test, even after being exposed to a large number of stone chips. For comarison purposes a wishbone without a zinc flake coating is also shown
- Fig. 2 : Brake discs coated with a zinc flake system can undergo a 500-hour salt spray test without rusting, in contrast with brake discs without a zinc flake coatingPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=34901
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 11, N° 2 (2018) . - p. 32-33[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20084 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Permalink