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Titre : - 2024 - Guide des prestataires des services de la beauté Type de document : texte imprimé Année de publication : 2024 Importance : 130 p. Présentation : ill. Format : 27 cm Prix : 188,40 E Langues : Multilingue (mul) Catégories : Cosmétique -- Industrie et commerce
Industrie cosmétique -- Répertoires
Prestataires de servicesIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Note de contenu : - 1. ANALYSES ET TESTS : Résultats du sondage spécifique - Actualités - Index des sociétés par catégories
- 2. R&D ET PROCEDES A FACON : Résultats du sondage spécifique - Actualités - Index des sociétés par catégories
- 3. FABRICATION A FACON DE PRODUITS FINIS : Résultats du sondage spécifique - Actualités - Index des sociétés par catégories - Marketing & création de gammes - Formulation - Fabrication - Conditionnement - Full-service
- 4. CONSULTING : Résultats du sondage spécifique - Actualités - Index des sociétés par catégories
- REPERTOIRE DES SOCIETES
- INDEX DES SOCIETES
- ANNONCEURSPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=bulletin_display&id=22751 [n° ou bulletin]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 24742 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Sorti jusqu'au 05/11/2024 Documents numériques
Expression cosmétique - Guide des prestataires de services de la beautéURL An underwater journey in search of ingredients / Julia Comas in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 11, N° 3 (06/2017)
[article]
Titre : An underwater journey in search of ingredients Type de document : texte imprimé Auteurs : Julia Comas, Auteur ; Cristina Davi, Auteur ; Elena Cañadas, Auteur ; Albert Soley, Auteur ; Raquel Delgado, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : p. 62-64 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Amincissants
Antiâge
Biomolécules actives
Biotechnologie marine
Cosmétique -- Industrie et commerce
Ingrédients cosmétiques
Microorganismes
Plantes marinesIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Water comprises over 70% of the Earth's surface and is the home of a considerable amount of organisms that are continuously adapting to their varying surroundings. The seas and oceans entail a great variety of algae with potential skin care benefits and also of microorganisms able to produce specific metabolites that in turn help benefit the skin in different ways. By exploring several marine environments from different locations, a selection of sustainable cosmetic ingredients was obtained and presented under the concept of Marine Beauty. Note de contenu : - Beginning the journey in Mediterranean waters
- Discovering the Atlantic Spanish Islands
- Dipping into the French waters of Brittany
- Exploring the Celtic Sea
- Drifting through the North Sea
- Diving into tropical clear waters
- Cruising the cold ocean of Antartica
- Travelling all the way to New Zealand
- Ending the tour in the Sea of JapanEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1ilYqsbZfu3HShkzzFZIeWHhWE6ILICaD/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=28744
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 11, N° 3 (06/2017) . - p. 62-64[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19024 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : Analysing the male grooming boom Type de document : texte imprimé Auteurs : Naira Aslanian, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 17-18 Langues : Anglais (eng) Catégories : Cosmétique -- Industrie et commerce
Études de marché
Produits de beauté masculinsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Male grooming, one of beauty’s most dynamic segments, has undergone an irreversible change over the past several years, reaching a US $4.5 billion mark in 2016, with an over 3% growth rate.
The market is driven by increasingly aware male consumers putting more emphasis and effort into the way they look and feel, fueled by the easy accessibility of products through the Internet, which continues to propel the sector forward. In addition, the increased purchasing power of millennial men, who follow trends set by look-conscious celebrities, such as Jared Leto and Leonardo DiCaprio, take the notion of self-care to a different level with perfectly groomed beards and men buns. The desire to associate themselves with a lifestyle synonymous with success and well-being turns male consumers to barbershops and male-centric salons offering personalized services and pampering.
Some categories in male grooming perform better than others. Skin care products, while remaining the smallest category in male grooming, records the strongest growth of over 8%. High impact products, such as anti-aging creams, eye creams, tinted moisturizers, and even masks, have taken shelf space in both luxury and mass retailers alike.
Shaving products, the second fastest growing category with over 6% growth, is driven by direct selling brands, such as Bevel, Harry’s, and Dollar Shave Club, which have recorded phenomenal growth rates with triple- and double-digit growth.
Deodorants and antiperspirants, the largest category, continues to record solid growth of 4.5%, supported by the launch of innovative products pioneered by leaders like Unilever through launches of technology in dry spray formats.
The top four leading companies—Unilever, Procter & Gamble, Colgate-Palmolive, and L’Oréal—account for half of the market share. Unilever is the leader in the category, with no sign of slowing down. The company’s advancement through innovation in deodorants and the acquisition of Dollar Shave Club give it a strong footing in the two important categories in male grooming.
We have seen the rise of many small, independent brands, often started in garages, catering to beards, buns, hair, skin care, all trying to make a mark in this market.Note de contenu : - Antiperspirants and deodorants
- Fragrances
- Personal cleasing
- Hair care
- Shaving
- Skin careEn ligne : https://drive.google.com/file/d/14lwAiDJnxkMLYjiUdkqQvrOwJFMsItE0/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30149
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 12, N° 1 (02/2018) . - p. 17-18[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19609 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : Anti-ageing advances and technology Type de document : texte imprimé Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 10-12 Langues : Anglais (eng) Catégories : Antiâge
Cosmétique -- Industrie et commerceIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Anti-ageing products have become the most important area of the personal care market in Europe. Anti-ageing is the highest grossing facial skin care segment in the UK, Italy, Spain and France. Only in Germany are anti-ageing products outsold by moisturisers.
In France, Italy, and the UK anti-ageing products alone gross aproximately two-thirds are much as all other skin care products combined, while in Spain they actually acount for more than all other skin care products combined.
Sales of anti-ageing skin care products in the US are estimated to reach $2.5 billion in 2012 (+8% from 2011). Through to 2016, sales are projected to increase an additional 51%, when they will reach $3.bn. Excluding anti-ageing products, facial skin care sales are projected to fall 8% between 2012 and 2016. In 2014, the anti-ageing segment will surpass non-anti-ageing sales.Note de contenu : - What does the 'anti-ageing' concept encopass ?
- Advanced technology
- Inside the bottle : Actives
- On the bottle
- Around the bottle : Face of the brand - Individualised interactions - Authentic advertising - Mobile technology - In-store technology
- The future of anti-ageingEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1Hj-pMiNLluNtSjq-MLHfYu-WHu-VL7-C/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=18198
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 6, N° 2 (04/2013) . - p. 10-12[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 15016 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible La beauté, une affaire... d'homme ! / Nathalie Pichard in PARFUMS COSMETIQUES ACTUALITES, N° 211 (02-03/2010)
[article]
Titre : La beauté, une affaire... d'homme ! Type de document : texte imprimé Auteurs : Nathalie Pichard, Auteur Année de publication : 2010 Article en page(s) : p. 48-56 Langues : Français (fre) Catégories : Cosmétique -- Industrie et commerce
Cosmétiques -- Marketing
Soins de beauté masculinsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Le marché mondial des soins masculins est en pleine expansion, dopé par les pays émergents notamment d'Asie. En France, ce jeune marché progresse enfin de façon dynamique. Et selon les experts, il va se développer fortement dans les années à venir. Décryptage et focus sur une multitude de nouveautés. Note de contenu : - Décomplexer les hommes face à la beauté
- Un business aujourd'hui grâce à la jeune génération
- Quelques chiffres pour le marché français
- Simplicité, efficacité, ergonomie : qualité des produits à faire découvrir aux hommes
- Antifatigue, attention les yeux
- L'anti-brillance, la séborégulation
- Sur le segment de la bonne mine et du bronzage
- Sur le terrain de l'hydratation
- Sur l'axe du soin anti-âge global
- Bio et techno...
- Bio et exotique
- Bio, mixte et super graphique
- Se démarquer avec le packaging
- Spécificité des ingrédients ?En ligne : https://drive.google.com/file/d/17ktt0_pRi4u6Yvq3Tuyc5TJC85QK0GVP/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14453
in PARFUMS COSMETIQUES ACTUALITES > N° 211 (02-03/2010) . - p. 48-56[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 011946 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible PermalinkPermalinkBeauté phygitale, métabeauté, que se passe-t-il dans le digital ? in EXPRESSION COSMETIQUE, N° Hors-série (2023)
PermalinkPermalinkCan hides be more than leather ? / Karl Flowers in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 60 (07-08/2023)
PermalinkPermalinkCaractérisation ultrasonore de mélanges viscoélastiques aérés / M. Piau in LES CAHIERS DE RHEOLOGIE, Vol. XV, N° 4 (10/1997)
PermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkLe casse-tête de la distictivité des marques en cosmétique / Benjamin Dubuis in EXPRESSION COSMETIQUE, N° Hors série (08/2019)
PermalinkClaims substantiation and user trials / Martin Perry in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 11, N° 2 (04/2017)
PermalinkComme un parfum de prévention / Delphine Vaudoux in TRAVAIL & SECURITE, N° 756 (12/2014)
PermalinkCommerce équitable : quel avenir pour la cosmétique / Capucine Martin-Phipps in EXPRESSION COSMETIQUE, N° 12 (11-12/2011)
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