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Auteur Henrik Höninger |
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FRP fatigue behaviour and service strength / Henrik Höninger in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 23 (03/2006)
[article]
Titre : FRP fatigue behaviour and service strength Type de document : texte imprimé Auteurs : Henrik Höninger, Auteur ; Jens Ridzewski, Auteur ; Lars Kästner, Auteur Année de publication : 2006 Article en page(s) : p. 100-103 Langues : Anglais (eng) Tags : 'Fibre minérale' 'Propriété mécanique' 'Etude expérimentale' 'Effet entaille' 'Diagramme SN' carbone' 'Matériau renforcé fibre' Polymère composite' Stratifié 'Résistance fatigue' Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : FRP construction components for structural applications are often exposed to dynamic loads. Depending on the materials, laminate structure, stress and environment conditions, varying properties become apparent. These have to be taken into account in planning, performing and evaluating fatigue tests with materials and construction components. Note de contenu : - Planning variable-amplitude fatigue strength tests
- Inclination of the S-N curve
- Influence of changed load collectives for reducing the test duration
- Influence of notches
- Testing facilitiesPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14004
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 23 (03/2006) . - p. 100-103[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 005524 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Multilayer knitted fabrics for rail vehicles / Jens Ridzewski in KUNSTSTOFFE PLAST EUROPE, Vol. 93, N° 2/2003 (02/2003)
[article]
Titre : Multilayer knitted fabrics for rail vehicles Type de document : texte imprimé Auteurs : Jens Ridzewski, Auteur ; Henrik Höninger, Auteur ; Peter Offermann, Auteur ; Olaf Diestel, Auteur Année de publication : 2003 Article en page(s) : p. 38-39 Langues : Anglais (eng) Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Continuous-strand-reinforced composites Multilayer knitted fabrics made from glass fibres offer great potential for the economical manufacture of complex, continuous-strand-reinforced structural and interior elements for rail vehicles. The preferred method of processing for this is low-pressure injection. Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=7284
in KUNSTSTOFFE PLAST EUROPE > Vol. 93, N° 2/2003 (02/2003) . - p. 38-39[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 011071 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible