Titre : |
Novel methods for recycling & reusing automotive paint sludge |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Shradha Krishna Pednekar, Auteur |
Année de publication : |
2022 |
Article en page(s) : |
p. 66-72 |
Note générale : |
Bibliogr. |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Automobiles -- Revêtements:Automobiles -- Peinture Boues résiduaires Déchets industriels -- Recyclage Peinture -- Récupération PyrolyseLa pyrolyse est la décomposition ou thermolyse d'un composé organique par la chaleur pour obtenir d'autres produits (gaz et matière) qu'il ne contenait pas. L'opération est réalisée en l'absence d'oxygène ou en atmosphère pauvre en oxygène pour éviter l'oxydation et la combustion (L’opération ne produit donc pas de flamme). Il s'agit du premier stade de transformation thermique après la déshydratation.
Elle permet généralement d'obtenir un solide carboné, une huile et un gaz. Elle débute à un niveau de température relativement bas (à partir de 200 °C) et se poursuit jusqu'à 1 000 °C environ. Selon la température, la proportion des trois composés résultants est différente. Récupération (Déchets, etc.) Revêtements -- Déchets:Peinture -- Déchets
|
Index. décimale : |
667.6 Peintures |
Résumé : |
The application of solvent-based paints and water-based paints by spraying is extensively used in the automotive industry both to protect metallic parts and to provide a desirable aesthetic appearance for the vehicle. This operation is a significant source of sol id waste (paint sludge), liquid waste (booth water) and, when solvent-based paints are used, also volatile organic compounds (VOCs). Mixing and painting operations are major sources of environmental concerns in the shop and can present some of the greatest pollution prevention opportun ities. Taking advantage of opportunities to minimize paint wastes makes sense for business and for the environment. Paint sludge represents an important problem both from a managerial and from an environmental point of view owing to its huge volumes and hazardous characteristics.
The main actual fate of automotive paint sludge is the incineration and/or the landfil I disposai but this paper aims to provide an overview of the novel processes developed over the last few years to treat automotive paint sludge in order to recover useful products from the waste or reuse it in the industry of sealants, paints and building materials. |
Note de contenu : |
- INTRODUCTION : Why minimize paint waste ? - Paint waste minimization options
- REDUCE (AT POINT OF GENERATION) : Color matching - Improve paint measurement and mix only what you need - Track paint use from start to finish and troubleshoot
- REUSE (FOR THE SAME OR OTHER PURPOSE) : When leftover paint cannot be avoided
- RECYCLE (REPROCESS TO RE-ESTABLISH USEFULNESS) : Disposal methods for sludge presently being followed - Alternative solutions : Recycling
- RECOVER (ENERGY FROM WASTE, RECLAIM ITEMS OF VALUE OR REMOVE HAZARDOUS COMPONENTS PRIOR TO DISPOSAL) : Economical benefits of recycling - Advantages of recycling - Disadvantages of recycling - Conventional method for recycling paint sludge
- NOVEL METHODS FOR RECYCLING & REUSING PAINT SLUDGE : Process flow chart
- REACTION OF PYROLYSIS PROCESS : Benefits & constraints of recycling sludge |
En ligne : |
https://drive.google.com/file/d/1zui0eghHJm3EtVyYDfVJFIqbPeqKZPpE/view?usp=drive [...] |
Format de la ressource électronique : |
Pdf |
Permalink : |
https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=37802 |
in PAINTINDIA > Vol. LXXII, N° 5 (05/2022) . - p. 66-72