Accueil
Catégories
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
Cosmetics - Sun protection test methods - Percentage of water resistance - Norme ISO 18861 / ISO / Geneve [Switzerland] : International Organization for Standardization (ISO) (2020)
Titre : Cosmetics - Sun protection test methods - Percentage of water resistance - Norme ISO 18861 Type de document : texte imprimé Auteurs : ISO, Auteur Editeur : Geneve [Switzerland] : International Organization for Standardization (ISO) Année de publication : 2020 Importance : 11 p. Présentation : ill. Format : 30 cm Prix : 134 E Note générale : Annexes - Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Cosmétiques -- Normes
Essais (technologie)
Produits antisolaires
Résistance à l'eau salée
Résistance à l'humidité:Résistance à l'eauIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : This document specifies a procedure for evaluating the water resistance retention percentage, by comparing the sun protection factor (SPF) before water immersion (hereafter referred to as the "static" SPF) and after a fixed period of water immersion (hereafter referred to as the "wet" SPF). Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35383 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22626 ISO 18861 Norme Bibliothèque principale Documentaires Disponible High-salt-tolerance anticorrosion coating with salt-enabled self-healing ability from branched polyethyleneimine and poly(acrylic acid) / Jiajia wang in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH, Vol. 16, N° 3 (05/2019)
[article]
Titre : High-salt-tolerance anticorrosion coating with salt-enabled self-healing ability from branched polyethyleneimine and poly(acrylic acid) Type de document : texte imprimé Auteurs : Jiajia wang, Auteur ; Yuha Ma, Auteur ; Shun Feng, Auteur ; Jide Wang, Auteur Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 827-834 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Acide polyacrylique
Anticorrosifs
Anticorrosion
Assemblages (technologie)
Chlorure de sodiumLe chlorure de sodium est un composé chimique de formule NaCl. On l'appelle plus communément sel de table ou de cuisine, ou tout simplement sel dans le langage courant. C'est le principal produit dissous dans l'eau de mer ; on l'appelle alors sel marin.
On l'obtient : dans des marais salants par évaporation de l'eau de mer, dans des mines, par extraction du sel gemme (halite) ou en le synthétisant lors de réactions à hautes températures entre du dichlore (Cl2) et du sodium métallique (Na).
Le chlorure de sodium est utilisé dans l'industrie chimique pour produire du chlore, de la soude caustique et de l’hydrogène.
Polyéther imide
Polymères autoréparants
Polymères ramifiés
Résistance à l'eau salée
Résistance chimique
Revêtement autoréparant:Peinture autoréparante
Revêtements multicouches
Revêtements organiques
Solutions (chimie)Index. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : A polyethyleneimine/poly(acrylic acid) (bPEI/PAA) multilayer coating was assembled on copper by layer-by-layer assembly and its anticorrosion performance and self-healing behavior investigated in 500 mM NaCl solution using multiple techniques including scanning electron microscopy, electrochemical impedance spectroscopy, equivalent circuit modeling, potentiodynamic polarization measurements, and cyclic voltammetry. In 500 mM NaCl solution, the coating could not only effectively prevent corrosion of copper by increasing the charge-transfer resistance and inhibition effectiveness of the system, but also spontaneously repair damage with a width of about 50 μm within 1 h. It is hoped that these findings will indicate a route for preparation of novel anticorrosion coatings with self-healing ability. Note de contenu : - EXPERIMENTAL : Materials - Assembly of multilayer coatings
- INSTRUMENTATION
- RESULTS AND DISCUSSION : Assembly of multilayer coatings - Anticorrosion performance - Self-healing performanceDOI : 10.1007/s11998-018-00159-1 En ligne : https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2Fs11998-018-00159-1.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=32594
in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH > Vol. 16, N° 3 (05/2019) . - p. 827-834[article]Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20953 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Long-term and comfortable sun protection / Yuliya Berezkin in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 12, N° 1 (02/2018)
[article]
Titre : Long-term and comfortable sun protection Type de document : texte imprimé Auteurs : Yuliya Berezkin, Auteur ; Astrid Wulfinghoff, Auteur ; Sophie Viala, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 63-65 Langues : Anglais (eng) Catégories : Cosmétiques
Facteur de protection solaire
Peau -- Soins et hygiène
Produits antisolaires
Résistance à l'eau salée
Résistance à la transpiration
Résistance au sableIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Consumers have high expectation towards sun care which is used for face, sports and kid-friendly products. There are a wide range of requirements, but all need to perform the vital aspect of protecting the potentially very dangerous effects of overexposure to UV rays.
One of the key issues within the sun care industry is ensuring products are properly applied and re-applied regularly. In order for this to happen they need to be pleasant to use and apply, while also being resistant to the type of conditions frequently encountered in beach environments.
Contact with sand, sweating and humidity are challenging for a sun protection formulation and can significantly affect the effectiveness of the protection. Baycusan film-formers when introduced to sun care formulations can help alleviate these issues and contribute to achieving sand-resistant, sweat-and humidity-resistant claims.Note de contenu : - COMFORT AND PERFORMANCE
- FACE CARE : INHIBITING UV FILTER MIGRATION : Method - Results
- SPORT SUN SCREENS : Water resistance - Sweat resistance
- KIDS' SUNSCREENS : Test
- FIGURES : 1. UV filter migration test - 2. Comparison of SPF value on dry and wet skin - 3. Saltwater resistance - 4. Sand resistance - 5. Sweat resistance
- TABLES : 1. Baycusan C 2000 sublime oil SPF 50+ - 2. Anti-sand kids lotion SPF 50 (RR8146)En ligne : https://drive.google.com/file/d/1Znb6xmbmvVRokHQu0V1blYGhfz3pEEh9/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30216
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 12, N° 1 (02/2018) . - p. 63-65[article]Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19609 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Redevelopment of medieval leathers for the curragh "Brendan's" transatlantic voyage 1976-77 / H. A. Birkin in JOURNAL OF THE SOCIETY OF LEATHER TECHNOLOGISTS & CHEMISTS (JSLTC), Vol. 61 et 62 (Années 1977 et 1978)
[article]
Titre : Redevelopment of medieval leathers for the curragh "Brendan's" transatlantic voyage 1976-77 Type de document : texte imprimé Auteurs : H. A. Birkin, Auteur ; P. Elliott, Auteur ; C. Postles, Auteur ; A.-G. Marriott, Auteur ; R. L. Sykes, Auteur Année de publication : 1978 Article en page(s) : p. 55-62 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Archéologie
Bateaux -- Conception et construction
Coques (architecture navale)
Croûte (cuir)On entend par "cuir en croûte" des cuirs ayant subi les opérations jusqu'au tannage, à l'exclusion de toute opération de corroyage ou de finissage, mais qui, par opposition aux wet-blue ont été séchés.
Cuirs et peaux -- Effets de la température
Cuirs et peaux -- Propriétés mécaniques
Cuirs et peaux -- Propriétés physiques
Cuirs et peaux de bovins
Essais de résilience
Evaluation
Immersion
Matériaux -- Imprégnation
Résistance à l'eau salée
Résistance à l'humidité:Résistance à l'eau
Résistance à la traction
Tanins végétaux
Technologie -- Moyen âgeIndex. décimale : 675 Technologie du cuir et de la fourrure Résumé : The paper is a descriptive account of work undertaken to re-create medieval leathers for use in an exercise in experimental archaeology—namely the Brendan voyage 1976-77. Leather for the boat's hull was made from oak-tanned ox hide impregnated with wool grease; it contained 35% dichloromethane extractables (IUC/4), had a water absorbtion (IUP/7) of 14% after 72 h, and resisted penetration by 3.5 % saline for more than 2000 h (IUP/1 1). The wooden frame was lashed together with alum tanned laces, which had a wet-breaking load of 45 kg. The transatlantic voyage of 4500 miles was completed in two stages and took 111 days (85 days at open sea), the hull leather retained its structural stability and initial water resistance. Note de contenu : - Developmment of the hull leather : Materials - Test programme - Results
- Verification of performance
- Table 1 : Performance of various dressed industrial leathers
- Table 2 : Effects of different impregnants on the dimensional stability and water resistance of various crust leathers
- Table 3 : Effect of drying sammed leagther under 10% linear extension on physical properties
- Table 4 : Range of test data obtained froom leathers used construction of the hull
- Table 5 : Performance of lace leathers
- Table 6 : Evaluation of hull leather which had endured the transatlantic crossing
- Fig. 1 : Projected route of Brendan voyage
- Fig. 2 : Schematic diagram of Brendan
- Fig. 3 : Effect of immersion time and temperature on apparent uptake of wool grease during static immersion. Dashed line shows fall in tensile strength with extended impregnation at 50°C
- Fig. 4 : Partly constructed hull, leather laces holding the frame are in the foreground ; a line of handstitching on the hull leather can be seen top left
- Fig. 5 : Brendan and crew shortly after launchingEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1cgOTZjDf-45dcfFZvNyucyKSUuwzOvNo/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35220
in JOURNAL OF THE SOCIETY OF LEATHER TECHNOLOGISTS & CHEMISTS (JSLTC) > Vol. 61 et 62 (Années 1977 et 1978) . - p. 55-62[article]Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 008597 - Périodique Archives Documentaires Exclu du prêt Redevelopment of medieval leathers for the curragh "Brendan's" transatlantic voyage 1976-77 / H. A. Birkin in JOURNAL OF THE SOCIETY OF LEATHER TECHNOLOGISTS & CHEMISTS (JSLTC), Vol. 62, N° 3 (05-06/1978)
[article]
Titre : Redevelopment of medieval leathers for the curragh "Brendan's" transatlantic voyage 1976-77 Type de document : texte imprimé Auteurs : H. A. Birkin, Auteur ; P. Elliott, Auteur ; C. Postles, Auteur ; A.-G. Marriott, Auteur ; R. L. Sykes, Auteur Année de publication : 1978 Article en page(s) : p. 55-62 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Archéologie
Bateaux -- Conception et construction
Coques (architecture navale)
Croûte (cuir)On entend par "cuir en croûte" des cuirs ayant subi les opérations jusqu'au tannage, à l'exclusion de toute opération de corroyage ou de finissage, mais qui, par opposition aux wet-blue ont été séchés.
Cuirs et peaux -- Effets de la température
Cuirs et peaux -- Propriétés mécaniques
Cuirs et peaux -- Propriétés physiques
Cuirs et peaux de bovins
Essais de résilience
Evaluation
Immersion
Matériaux -- Imprégnation
Résistance à l'eau salée
Résistance à la traction
Tanins végétaux
Technologie -- Moyen âgeIndex. décimale : 675 Technologie du cuir et de la fourrure Résumé : The paper is a descriptive account of work undertaken to re-create medieval leathers for use in an exercise in experimental archaeology—namely the Brendan voyage 1976-77. Leather for the boat's hull was made from oak-tanned ox hide impregnated with wool grease; it contained 35% dichloromethane extractables (IUC/4), had a water absorbtion (IUP/7) of 14% after 72 h, and resisted penetration by 3.5 % saline for more than 2000 h (IUP/1 1). The wooden frame was lashed together with alum tanned laces, which had a wet-breaking load of 45 kg. The transatlantic voyage of 4500 miles was completed in two stages and took 111 days (85 days at open sea), the hull leather retained its structural stability and initial water resistance. Note de contenu : - Developmment of the hull leather : Materials - Test programme - Results
- Verification of performance
- Table 1 : Performance of various dressed industrial leathers
- Table 2 : Effects of different impregnants on the dimensional stability and water resistance of various crust leathers
- Table 3 : Effect of drying sammed leagther under 10% linear extension on physical properties
- Table 4 : Range of test data obtained froom leathers used construction of the hull
- Table 5 : Performance of lace leathers
- Table 6 : Evaluation of hull leather which had endured the transatlantic crossing
- Fig. 1 : Projected route of Brendan voyage
- Fig. 2 : Schematic diagram of Brendan
- Fig. 3 : Effect of immersion time and temperature on apparent uptake of wool grease during static immersion. Dashed line shows fall in tensile strength with extended impregnation at 50°C
- Fig. 4 : Partly constructed hull, leather laces holding the frame are in the foreground ; a line of handstitching on the hull leather can be seen top left
- Fig. 5 : Brendan and crew shortly after launchingEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1cgOTZjDf-45dcfFZvNyucyKSUuwzOvNo/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=40488
in JOURNAL OF THE SOCIETY OF LEATHER TECHNOLOGISTS & CHEMISTS (JSLTC) > Vol. 62, N° 3 (05-06/1978) . - p. 55-62[article]