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L'auto-adaptation au coeur des textures nouvelle génération / Laurie Dewandel in EXPRESSION COSMETIQUE, N° Hors série (12/2014)
[article]
Titre : L'auto-adaptation au coeur des textures nouvelle génération Type de document : texte imprimé Auteurs : Laurie Dewandel, Auteur Année de publication : 2014 Article en page(s) : p. 148-152 Note générale : Bibliogr. Langues : Multilingue (mul) Catégories : Consommateurs -- Préférences
Cosmétiques -- Marketing
Ingrédients cosmétiques
Marketing personnalisé
TexturantsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Pour répondre aux stratégies de présence à l'international des marques, tout en séduisant chaque consommateur, formuler devient mission impossible. Pourtant, dans cette quête du Graal, une nouvelle génération d'ingrédients texturant offre une solution : l'auto-adaptation. Note de contenu : - Sensorialité : des préférences locales marquées
- Adaptation au climat
- Adaptation au type de peau
- Adaptations à chaque textureEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1tWKIRAodcBiheecgcPSufLAE80ES5ja8/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=22573
in EXPRESSION COSMETIQUE > N° Hors série (12/2014) . - p. 148-152[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 17276 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 17499 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 16742 - Périodique Bureau N° 129 Documentaires Disponible 16779 - Périodique Bureau N° 129 Documentaires Disponible Le configurateur web CTC en chaussure et maroquinerie / Louis Valantin in CTC ENTREPRISES, (06-07/2023)
[article]
Titre : Le configurateur web CTC en chaussure et maroquinerie Type de document : texte imprimé Auteurs : Louis Valantin, Auteur ; Denis Cartier, Auteur Année de publication : 2023 Article en page(s) : p. 14-16 Langues : Français (fre) Catégories : Chaussures
Conception assistée par ordinateur
Marketing personnalisé
MaroquinerieIndex. décimale : 685 Articles de cuir et de fourrure, produits dérivés Résumé : Dans le monde du commerce en ligne, offrir une expérience d'achat personnalisée et immersive est désormais essentiel pour les marques cherchant à se démarquer et à répondre aux attentes des consommateurs d'aujourd'hui. Cette nécessité est particulièrement présente dans les industries de la chaussure et de la maroquinerie, où la personnalisation des produits est cruciale pour satisfaire les goûts et les préférences uniques de chaque client. C'est ici que l'intérêt d'un configurateur web entre en jeu. Grâce aux avancées technologiques et aux plateformes en ligne, les marques de chaussure et de maroquinerie peuvent désormais offrir à leurs clients la possibilité de créer des produits sur mesure, tout en accélérant considérablement leur processus de conception. Note de contenu : - La création d'un configurateur web
- Les technologies de configurateurs webEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1kqYS7dyK7n55dY5hwETEAizF5i56tQr1/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=39511
in CTC ENTREPRISES > (06-07/2023) . - p. 14-16[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 24114 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 24314 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Creating truly personalised beauty regimes / Wilma McDaniel in GLOBAL PERSONAL CARE, Vol. 22, N° 6 (06/2021)
[article]
Titre : Creating truly personalised beauty regimes Type de document : texte imprimé Auteurs : Wilma McDaniel, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 56-57 Langues : Anglais (eng) Catégories : Communication en marketing
Consommateurs -- Attitudes
Consommateurs -- Préférences
Cosmétique -- Industrie et commerce
Cosmétiques -- Marketing
Internet
Marketing digital
Marketing personnalisé
NumérisationIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : The rise of digital technology is at the forefront of the quest for more personalised products, but there are many aspects to consider.
The beauty industry has seen many significant changes in the last year. While the sector was already moving quickly in its adoption of new technologies and digital capabilities, COVID-19 accelerated the development of these advancements 10-fold. In a matter of weeks, beauty brands were required to transfer their services online, expand their virtual beauty counters and find new ways of interacting with the consumer at home.
While the pandemic presented many unforeseen challenges, it did prompt change in the industry which would have otherwise taken years to implement. Beauty brands have managed to reach a new standard in their personalisation efforts, supporting consumers on their skin care and beauty journeys and building greater long-term brand loyalty.
This was achieved not only by accelerating online platforms and expanding e-commerce capabilities, but by investing in new technologies, remaining reactive to shifting consumer mindsets, and building a new kind of relationship between the consumer and brand. By harnessing several key trends in the market, beauty brands are taking important steps to creating truly personalised regimes.Note de contenu : - ALL THINGS DIGITAL : Apps and Al - The virtual consultation - Devices - Omnichannel
- A SPOTLIGHT ON SELF-CARE : A Holistic approach - Fostering community - Purpose and sustainability
- A ROUTE OF PERSONALISATIONEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1jQZSJSmC26VXzFiISwt6S2mN_BsiXYAT/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=36123
in GLOBAL PERSONAL CARE > Vol. 22, N° 6 (06/2021) . - p. 56-57[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22720 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible The challenge of producing a vegan formulation in beauty products / Martina Heldermann in SOFW JOURNAL, Vol. 142, N° 4 (04/2016)
[article]
Titre : The challenge of producing a vegan formulation in beauty products Type de document : texte imprimé Auteurs : Martina Heldermann, Auteur Année de publication : 2016 Article en page(s) : p. 54-57 Langues : Anglais (eng) Catégories : Chimie végétale
Cosmétiques -- Marketing
Ingrédients cosmétiques
Marketing personnalisé
Produits naturelsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : It's not only food that can be vegan — beauty products can be free of animal byproducts too. But what does that really mean for the formulation ? ... At least one answer from KahlWax.
Formulating natural cosmetics, as all cosmetic scientists know, is challenging. Over the years, the number of raw materials that are suitable for natural cosmetics has grown tremendously, enabling the formulation of natural cosmetics with galenic and sensory properties that are more appealing to the consumer than some years ago. It is still very much a challenge, however, especially when taking into account the price of natural formulations, which tend to be more expensive than non-natural formulations. This is probably one of the main reasons why green washing is still such a common phenomenon in the cosmetics
market. More and more cosmetics manufacturers require raw materials that are not just natural, but also vegan, an attribute that was not originally linked with natural origins, but is now expected by consumers. This makes sourcing and formulation even more complicated, especially given that animal-derived ingredients such as beeswax are not easily replaced.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1wx6veOLn6hNwUUfFePx0f_3bBen6dIe3/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=26692
in SOFW JOURNAL > Vol. 142, N° 4 (04/2016) . - p. 54-57[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 18171 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible The smart salon concept : Individualized hair care & coloration products / Thomas Förster in SOFW JOURNAL, Vol. 145, N° 4 (04/2019)
[article]
Titre : The smart salon concept : Individualized hair care & coloration products Type de document : texte imprimé Auteurs : Thomas Förster, Auteur ; Georg Knübel, Auteur ; Lucile Bonnin, Auteur ; Thomas Schröder, Auteur ; Elisabeth Poppe, Auteur ; Matthias Schweinsberg, Auteur ; Jordan Katzarov, Auteur Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 4-10 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Cheveux -- Soins et hygiène
Formulation (Génie chimique)
Marketing personnalisé
shampooingsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Due to the individual hair-type diversity, it is nowadays challenging to satisfy all specific consumer needs. The first of its kind connected Smart Salon is combining: data driven hair analysis, a personal hair-consultation application and the formulation of a customized shampoo to address this challenge. In a first step, a wearable device composed of a near-infrared (NIR) and a visible light sensor, analyzes the hair fiber. The NIR analysis collects: the cysteic acid concentration and the water content. The actual color of the hair fiber is also measured with a visible light sensor. Quantification of the hair status is performed through analysis of chemometric data with the open-source software KNIME. In a second step, a visual evaluation e.g. previous treatment, length, thickness of the hair is performed and the user expectations e.g. volume, shine, smoothness etc. are collected in the consultation application. Finally, all gathered data are combined in a decision matrix to formulate a customized shampoo. The compact mixing machine uses a proprietary manufacturing process to produce a custom care solution. The connected ecosystem is combining innovative technologies with empirical R&D expertise to offer the best possible care solution. Automatization of the hair analysis enables a more targeted approach for individualized shampoo development. Note de contenu : - The smart salon analyzer
- The smart salon application and the hairdresser's questionnaire
- The smart salon customizer and tailor-made shampoo formulations
- Smart salon ecosystem architecture and operation
- Fig. 1 : Expert input interface from the control smart salon application
- Fig. 2 : Smart salon customizer dimensions
- Fig. 3 : Smart salon ecosystem at a glance
- Fig. 4 : Decision matrix displaying the smart salon analyzer's output results (health level and moisture level), the hairdresser's inputs (hair type, hair length, scalp condition and choice of parfum/color) and the resulting shampoo formulation
- Fig. 5 : Assessment in vivo of the customized shampoo compared to the mass manufactured care gliss kur ultimate repair shampoo and the schaum repair and care shampoo
- Table 1 : Basic components of the pre-mixes
- Table 2 : Detailed composition of the ten different channels/pre-mixesEn ligne : https://drive.google.com/file/d/15Riw2-u9OR7cJB-4eTWqY8yeSC2FhjZ1/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=32283
in SOFW JOURNAL > Vol. 145, N° 4 (04/2019) . - p. 4-10[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20826 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible