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Getting fuel cell vehicles fit for use / Tamim Sidiki in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 112, N° 2 (2021)
[article]
Titre : Getting fuel cell vehicles fit for use : Material improvements make fuel cells more reliable Type de document : texte imprimé Auteurs : Tamim Sidiki, Auteur ; Yu Bin, Auteur ; Robert Janssen, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 10-13 Langues : Anglais (eng) Catégories : Humidité -- Absorption
Lixiviation
Matières plastiques -- Propriétés mécaniques
Piles à combustible
Polysulfures de phénylène
ThermoplastiquesUne matière thermoplastique désigne une matière qui se ramollit (parfois on observe une fusion franche) d'une façon répétée lorsqu'elle est chauffée au-dessus d'une certaine température, mais qui, au-dessous, redevient dure. Une telle matière conservera donc toujours de manière réversible sa thermoplasticité initiale. Cette qualité rend le matériau thermoplastique potentiellement recyclable (après broyage). Cela implique que la matière ramollie ne soit pas thermiquement dégradée et que les contraintes mécaniques de cisaillement introduites par un procédé de mise en forme ne modifient pas la structure moléculaire.Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : In addition to the purely battery-powered electric drive, the fuel cell is regarded as an alternative to the internal combustion engine. In order to bring them into series production, however, improvements in the reliability of the cells are still necessary. Especially in ion leaching and hydrolysis resistance with corresponding long-term mechanical properties of the materials used so far, there is still some catching up to do. One possibility are specially developed PPS compounds. Note de contenu : - Fuel cells are ideal for transport
- Thermoplastics essential for high performance and reliability
- High hydrolysis resistance necessary
- Avoid ion leaching
- PPS instead of PA for fuel cells
- 10000 hours of measurement data
- Fig. 1 : PPS shows the lowest moisture absorption (left) and ion leaching (right) compared to PA6, PA66 and PPA
- Fig. 2 : Xytron G4080HR has the lowest ion leaching (left) and solution conductivity (right) compared to other 40 % glass fiber-reinforced PPS connections. A solution conductivity of 10 µS/cm as an indication of low ion leaching is considered the ideal level to ensure a long cell life
- Fig. 3 : Comparison of the tensile modulus (left) and the tensile strength (right) of different polymer compounds : the aging resistance of the two PPS compounds is higher than that of the PA and the two PPA
- Fig. 4 : Comparison of the DMTA storage modulus (elastic modulus) between PPA with high Tg and PPS at different stages (dry as molded, after moisture absorption until saturation and after hydrolytic aging ; W/G = water/glycol) Source : DSM ; graphic : © Hanser
- Fig. 5 : Compared to other materials, Xytron G4080HR retains its mechanical properties much longer during long-term hydrolytic aging. The ion leaching is also lowEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1COwVIoqiJ4slmgUMTmxKhhNj0oJqN5la/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35489
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