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Making the switch with e-mobility / Anika van Aaken in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 108, N° 10 (10/2018)
[article]
Titre : Making the switch with e-mobility : Semicrystalline thermoplastics for electrical and electronic components Type de document : texte imprimé Auteurs : Anika van Aaken, Auteur ; Julian Haspel, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 78-81 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ignifugeants Composé chimique utilisé pour réduire l'inflammabilité. Il peut être incorporé au produit durant sa fabrication ou appliqué ultérieurement à sa surface.
Polyamide 6
Polyamide 66
Polymères semi-cristallins
Résistance thermique
Thermocinétique
ThermoplastiquesUne matière thermoplastique désigne une matière qui se ramollit (parfois on observe une fusion franche) d'une façon répétée lorsqu'elle est chauffée au-dessus d'une certaine température, mais qui, au-dessous, redevient dure. Une telle matière conservera donc toujours de manière réversible sa thermoplasticité initiale. Cette qualité rend le matériau thermoplastique potentiellement recyclable (après broyage). Cela implique que la matière ramollie ne soit pas thermiquement dégradée et que les contraintes mécaniques de cisaillement introduites par un procédé de mise en forme ne modifient pas la structure moléculaire.
Véhicules électriquesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : For years, the temperature resistance of engineering thermoplastics increased, but now new forms of mobility require a whole range of other properties. Although the exact specifications for plastic components in e-mobility vehicles and infrastructure are still being discussed, the first production-ready material types are already in the starting blocks. Note de contenu : - New mix of requirements
- Different requirements under discussion
- Reducing the risk of vehicle fires
- Managing heat properly
- Resistant to battery electrolytes, avoiding electrocorrosion
- Composites with electromagnetic shielding properties
- Advanced hybrid technology for lightweight construction
- Fig. 1 : Advantages of thermoplastics in components for electromobility and new challenges
- Fig. 2 : Temperature of a heat sink as a function of thermal conductivity λ : from a heat sink thermal conductivity of 1.0 to 1.5 W/m.K the temperature of the heat sink is increasingly dependent on air convection
- Temperature distribution on spherical, internally heated hollow test body made of polyamide : simulation with convective heat transfer ; same simulation as sectional view ; heat measurement with IR cameria (same color-temperature scale as in simulation)Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31458
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 108, N° 10 (10/2018) . - p. 78-81[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20275 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Polyamide 6 and 66 (PA6, PA66) / Matthias Bienmüller in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 109, N° 10 (10/2019)
[article]
Titre : Polyamide 6 and 66 (PA6, PA66) : Strong trend towards replacement of PA66 with PA6 compounds Type de document : texte imprimé Auteurs : Matthias Bienmüller, Auteur ; Julian Haspel, Auteur ; Detlev Joachimi, Auteur ; Günter Margraf, Auteur Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 38-44 Langues : Anglais (eng) Catégories : Études de marché
Matières plastiques -- Applications industrielles
Matières plastiques -- Industrie et commerce
Matières plastiques -- Propriétés mécaniques
Polyamide 6
Polyamide 66
ProductionIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The worldwide market situation differs widely for PA6 and PA66. While demand and capacities for PA6 precursors and base polymers are balanced, supply shortages occur frequently for PA66, and in particular its precursor adiponitrile (ADN). This leads to partially drastic price increases. Therefore, a growing number of users is searching for PA66 alternatives. Note de contenu : - PA : Balanced capacities and demand
- PA66 : Structural supply problem and price hikes
- Globally increasing compounding capacity
- Growth market new mobility
- Contuining demand for blow-molded PA hollow parts
- Circular economy throughout the value chain
- Figure : High-voltage plug made of orange-colored Durethan BKV45FN04. For plastics in Li-ion batteries, a UL 94 V-0 rating is often required
- Fig. 1 : For the steering column swith housing of several Ford several vehicle models, P166 was replaced with PA6 Durethan BKV30H.0 without having to change the standard tool
- Fig. 2 : In fatigue screening tests, ther essitance of Durethan BKV60PH2.OEF to pulsating loads can be many times higher than that of standard material with the same glass-fiber contents
- Fig. 3 : PA6 and P66 from the increasing importance of electromobility. For Li-ion batteries e.g., they represent a cost-effective alternative to metal die casting
- Fig. 4 : The new extrusion blow molding machine permits components to be made of PA6 and PA66 compounds, e.g. for supercharged IC engines
- Fig. 5 : Stress at break in tensile test (DIN EN ISO 527) after heat aging at different temperatures : even after 3000 hours storage in hot air at 230°C, theultimate strength of Durethan 1KV35XTS2 is hardly affectedEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1xSYHJZ6dAvZOI2RIMAz6JXKqlLHLnHSy/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=33788
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 109, N° 10 (10/2019) . - p. 38-44[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21238 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible