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Synergies from the far east / Takehiro Sakita in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 108, N° 3 (03/2018)
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Titre : Synergies from the far east : From the prototype of the first lithium-ion battery to thermoplastics for electrification Type de document : texte imprimé Auteurs : Takehiro Sakita, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 29-32 Langues : Anglais (eng) Catégories : Alliages polymères
Ether de polyphénylène
Matières plastiques dans les automobiles
Polypropylène
ThermoplastiquesUne matière thermoplastique désigne une matière qui se ramollit (parfois on observe une fusion franche) d'une façon répétée lorsqu'elle est chauffée au-dessus d'une certaine température, mais qui, au-dessous, redevient dure. Une telle matière conservera donc toujours de manière réversible sa thermoplasticité initiale. Cette qualité rend le matériau thermoplastique potentiellement recyclable (après broyage). Cela implique que la matière ramollie ne soit pas thermiquement dégradée et que les contraintes mécaniques de cisaillement introduites par un procédé de mise en forme ne modifient pas la structure moléculaire.
Véhicules électriquesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The change in drive-train technology from the conventional combustion engine to the electric drive poses a big challenge for car manufacturers and suppliers alike. Engineering plastics have versatile properties that offer a wide potential for applications in electric vehicles. Note de contenu : - One-stop provider of products and services
- Inventor of the lithium-ion battery
- Thermoplastics for electrification
- Four case examples demonstrate the requirements and applications
- A roadworthy concept car
- Fig. 1. Despite intensified efforts to achieve lightweight designs, the average weight of European cars his risen in recent years
- Fig. 2. The production figures for electric drive-train cars in Europe lead to the assumption that production of cars with alternative drive trains will increase greatly in the next years
- Fig. 3. The door mirror stay consists of unpainted injection molded PA Leone 90G. The material can be processed at a relativeiy low mold temperature
- Fig. 5. For the nickel-metal hydride battery in the Toyota Prius, a polymer alloy of polypropylene and polyphenylene ether (PP/PPE) was developed
- Fig. 6. Prototype of an injection molded battery spacer. It provides electrical insulation between the individual cens
- Fig. 7. Sunforce¬mo d ified polyphenylene ether (m-PPF) is processed as foam beads. It is similar to EPP, but additionally has V-0 flame retardancy and good dimensional stabilityEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1Yar3ZNs0JIhu-Ur5YYsVDmEyUERam8Zu/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30249
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