Titre : |
Making the switch with e-mobility : Semicrystalline thermoplastics for electrical and electronic components |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Anika van Aaken, Auteur ; Julian Haspel, Auteur |
Année de publication : |
2018 |
Article en page(s) : |
p. 78-81 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Ignifugeants Composé chimique utilisé pour réduire l'inflammabilité. Il peut être incorporé au produit durant sa fabrication ou appliqué ultérieurement à sa surface. Polyamide 6 Polyamide 66 Polymères semi-cristallins Résistance thermique Thermocinétique ThermoplastiquesUne matière thermoplastique désigne une matière qui se ramollit (parfois on observe une fusion franche) d'une façon répétée lorsqu'elle est chauffée au-dessus d'une certaine température, mais qui, au-dessous, redevient dure. Une telle matière conservera donc toujours de manière réversible sa thermoplasticité initiale. Cette qualité rend le matériau thermoplastique potentiellement recyclable (après broyage). Cela implique que la matière ramollie ne soit pas thermiquement dégradée et que les contraintes mécaniques de cisaillement introduites par un procédé de mise en forme ne modifient pas la structure moléculaire. Véhicules électriques
|
Index. décimale : |
668.4 Plastiques, vinyles |
Résumé : |
For years, the temperature resistance of engineering thermoplastics increased, but now new forms of mobility require a whole range of other properties. Although the exact specifications for plastic components in e-mobility vehicles and infrastructure are still being discussed, the first production-ready material types are already in the starting blocks. |
Note de contenu : |
- New mix of requirements
- Different requirements under discussion
- Reducing the risk of vehicle fires
- Managing heat properly
- Resistant to battery electrolytes, avoiding electrocorrosion
- Composites with electromagnetic shielding properties
- Advanced hybrid technology for lightweight construction
- Fig. 1 : Advantages of thermoplastics in components for electromobility and new challenges
- Fig. 2 : Temperature of a heat sink as a function of thermal conductivity λ : from a heat sink thermal conductivity of 1.0 to 1.5 W/m.K the temperature of the heat sink is increasingly dependent on air convection
- Temperature distribution on spherical, internally heated hollow test body made of polyamide : simulation with convective heat transfer ; same simulation as sectional view ; heat measurement with IR cameria (same color-temperature scale as in simulation) |
Permalink : |
https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31458 |
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 108, N° 10 (10/2018) . - p. 78-81