Titre : |
Practical application of a silicate- and borate-free cleaning system |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Werner Rentsch, Auteur |
Année de publication : |
2017 |
Article en page(s) : |
p. 44-45 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Acier L'acier est un alliage métallique utilisé dans les domaines de la construction métallique et de la construction mécanique.
L'acier est constitué d'au moins deux éléments, le fer, très majoritaire, et le carbone, dans des proportions comprises entre 0,02 % et 2 % en masse1.
C'est essentiellement la teneur en carbone qui confère à l'alliage les propriétés du métal qu'on appelle "acier". Il existe d’autres métaux à base de fer qui ne sont pas des aciers comme les fontes et les ferronickels par exemple. Automobiles -- Matériaux Essais accélérés (technologie) Essais dynamiques Métaux -- Nettoyage Nettoyage par pulvérisation pH
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Index. décimale : |
667.9 Revêtements et enduits |
Résumé : |
A German car manufacturer has converted its pre-treatment process to a new silicate- and borate-free cleaning technology. In addition to the sustainability of the product, its other benefits include improved performance and ease of use. |
Note de contenu : |
- Fig. 1. The new Gardoclean S 5411 cleaning technology produces better results than a standard automotive industry cleaner in particular on galvanised steel
- Fig. 2. The lab test shows that in comparison with a standard cleaning agent the new product has much higher pH stability
- Fig. 3. In the salt spray test, the borate-free product, with an average creepage figure of 0.3 mm, performs much better than standard cleaners
- Fig. 4. The filiform test, a specific autootive industry standard, also shows significantly lower creepage on ground aluminium substrate
- Fig. 5. The results of outdoor weathering tests on cold-rolled-steel |
En ligne : |
https://drive.google.com/file/d/1txNbubuM4NJHdCVMmWqSRs7Z4IUZPrui/view?usp=drive [...] |
Format de la ressource électronique : |
Pdf |
Permalink : |
https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=28310 |
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 10, N° 1 (2017) . - p. 44-45