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Designing for damage tolerance / Andrew T. Rhead in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 88 (04/2014)
[article]
Titre : Designing for damage tolerance Type de document : texte imprimé Auteurs : Andrew T. Rhead, Auteur ; Richard Butler, Auteur Année de publication : 2014 Article en page(s) : p. 57-61 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Avions -- Matériaux
Conception technique
Contraintes (mécanique)
Délaminage
Dommages d'impacts à peine visibles
Flambage (mécanique)
Modèles mathématiques
Prévision, Théorie de la
Résistance au chocs
Stratifiés -- Propriétés mécaniques
Tolérance (technologie)Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Few in the aerospace community will doubt the severity of barely visible impact damage (BVID) and the constraints it places on the fuel efficiency of the current generation of aircraft. However, the impact of BVID becomes even more pronounced when considered in the light of the stringent emission targets set out in ACARE 2050. This article presents a model developed at the University of Bath for predicting the residual strength of aircraft structures based on delamination growth caused by surface ply buckling/blistering: the Strip model. Note de contenu : - BARELY VISIBLE IMPACT DAMAGE
- COMPRESSION AFTER IMPACT
- THE STRIP MODEL APPROACH
- STRIP MODEL VARIABLES : Sublaminate axial stiffness - Sublaminate buckling strain - Critical strain energy release rate
- DESIGN PRINCIPLES : Minimise near-surface delamination - Maximise surface ply buckling strain - Minimise surface plies stiffness - High-stiffness core plies - Stability of propagation
- CURRENT APPLICATIONS : Straight fibre components - Stiffener edge impact - Steered fibre laminates - C-PlyTM
- LOOKING FORWARDPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21381
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 88 (04/2014) . - p. 57-61[article]Réservation
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