Accueil
Détail de l'auteur
Auteur Felix Timm |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Product design in an international environment / Felix Timm in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 103, N° 11 (11/2013)
[article]
Titre : Product design in an international environment Type de document : texte imprimé Auteurs : Felix Timm, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 6-12 Langues : Anglais (eng) Catégories : Conception technique
Design industriel
Innovations
Matières plastiques
Produits commerciaux
Produits nouveauxIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : If we consider modern product design in an international context, we inevitably encounter the question of whether there is a universal design that can be internationally successful in all markets, or whether customers’ cultural differences and individual tastes, or the inherent dynamic in individual markets, are too great. Universal design or addressing individual target groups – which is the correct strategy ? Note de contenu : - Design strategies in the field of capital goods
- Elaborate aesthetic variations in the automotive industry
- Trends in cellphones and smartphones
- The online configurator in entertainement electronics
- Manufacturing strategies and materials for customization
- Universal archetypes - Curse and blessing
- Design styles and brand development in an international context
- Best praticesEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1upacG6zh7xjqHakZPMOt7v7YHTpyKMHi/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=20211
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 103, N° 11 (11/2013) . - p. 6-12[article]Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 15764 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Success factors in the 21st century / Felix Timm in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 102, N° 2 (02/2012)
[article]
Titre : Success factors in the 21st century Type de document : texte imprimé Auteurs : Felix Timm, Auteur Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. 6-11 Langues : Anglais (eng) Catégories : Conception technique
Design industriel
Innovations -- Marketing
Objets en matières plastiquesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : A Guide to Product Development - What do successful products have in common? Just good product design? And what are the hallmarks of good design? Time for a change: The author dispels some traditional myths that stubbornly persist within the industrial sector. Note de contenu : - What makes products successful today ?
- True added value through well constructed user scenarios
- Product requirement documentation should not become extinct
- Only consequent product design can secure brand value
- Associative design - the methodology of clear statements
- Integrated design processes - holistic process networkingPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=15608
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 102, N° 2 (02/2012) . - p. 6-11[article]Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 13727 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible