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Effect powder coatings with high circulation stability in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 16, N° 1 (2023)
[article]
Titre : Effect powder coatings with high circulation stability Type de document : texte imprimé Année de publication : 2023 Article en page(s) : p. 18-19 Langues : Anglais (eng) Catégories : Peinture -- Récupération
Peintures à effets
Poudre -- Récupération
Revêtements poudre:Peinture poudreIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : High-quality effect powder coatings are expected to match the effect image and color tone at all times, even with varying system settings. A manufacturer of powder coatings has developed a technology that, according to him, makes this possible. It offers the advantage that the overspray of the powder coatings is 100% recyclable with full effect consistency. Note de contenu : - Process technologies in comparison
- Economical and sustainable thanks to recovery
- Easy application, high effect stability
- Pronounced depth optics
- Fig. 1 : Dry blend mixing : No bonding oof the effect particles
- Fig. 2 : Bonding technology : Partial bonding of the ffect particles to the powder grain
- Fig. 3 : IGP-effectives : Full bonding of the effect particles to the powder grain
- Fig. 4 : Celtic alloy is one of the 40 effect shades in the current collection
- Fig. 5 : The effect powder coatings are intended to convince with a new dimension in terms of visual depthDOI : https://doi.org/10.1007/s35724-023-1189-3 En ligne : https://drive.google.com/file/d/1Fgws-GCCcIVHj5BoZkIRSC_8APy0FPZH/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=39856
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 16, N° 1 (2023) . - p. 18-19[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23919 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible L'innovation dans les changements de teinte / Sames Kremlin in GALVANO ORGANO, N° 892 (05/2021)
[article]
Titre : L'innovation dans les changements de teinte Type de document : texte imprimé Auteurs : Sames Kremlin, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 28-29 Langues : Français (fre) Catégories : Automobiles -- Revêtements:Automobiles -- Peinture
Gaspillage -- Lutte contre
Peinture -- RécupérationIndex. décimale : 667.6 Peintures Résumé : Industrie automobile et changements de teinte : qui veut gagner des millions ? Contraints de multiplier les changements de teinte sur leurs lignes de fabrication, les constructeurs automobiles perdent des milliers de litres de peinture chaque année. Peut-on limiter ce poste et économiser ainsi des dizaines de milliers d'euros par an ? Des innovations récentes semblent montrer que oui. Note de contenu : - 20000 à 30000 E de peinture perdue par an
- Des systèmes de récupération de peinture depuis 20 ans
- Limites des systèmes raclés et du "pig"
- Une navette sans frottement poussée par du solvant
- Pas d'usure et un ROI de 6 Ã 12 mois
- Fig. 1 : Navette de séparation entre solvant et peinture
- Fig. 2 : Gare de départ de la navette
- Fig. 3 : Gare d'arrivée intégrée dans le PPH 707Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35873
in GALVANO ORGANO > N° 892 (05/2021) . - p. 28-29[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22744 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible More windows in less time in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 14, N° 3 (2021)
[article]
Titre : More windows in less time Type de document : texte imprimé Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 16-17 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ateliers de peinture industrielle
Automatisation
Peinture -- Récupération
Peinture au pistolet
Revêtement -- Séchage:Peinture -- SéchageIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Until now, the coating of window frames at the Norwegian window manufacturer Gilje Tre was done manually. But recently, a fully automated painting system has ensured faster and more flexible production with consistently high quality. Note de contenu : - Complete automation of the coating process
- Coating from all sides
- Faster drying process ensures maximum output
- Fig. 1 : Each individual window part is fed directly from the profiling unit in a horizontal positio via a roller conveyor into the painting system
- Fig. 2 : Painting takes place in spray painting line equipped with a paint recovery system
- Fig. 3 : The components coated on the top side are conveyed in a loop to th einspection station for coating of the reverse side via a return section and an angular transferPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=37633
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 14, N° 3 (2021) . - p. 16-17[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22943 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Novel methods for recycling & reusing automotive paint sludge / Shradha Krishna Pednekar in PAINTINDIA, Vol. LXXII, N° 5 (05/2022)
[article]
Titre : Novel methods for recycling & reusing automotive paint sludge Type de document : texte imprimé Auteurs : Shradha Krishna Pednekar, Auteur Année de publication : 2022 Article en page(s) : p. 66-72 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Revêtements:Automobiles -- Peinture
Boues résiduaires
Déchets industriels -- Recyclage
Peinture -- Récupération
PyrolyseLa pyrolyse est la décomposition ou thermolyse d'un composé organique par la chaleur pour obtenir d'autres produits (gaz et matière) qu'il ne contenait pas. L'opération est réalisée en l'absence d'oxygène ou en atmosphère pauvre en oxygène pour éviter l'oxydation et la combustion (L’opération ne produit donc pas de flamme). Il s'agit du premier stade de transformation thermique après la déshydratation.
Elle permet généralement d'obtenir un solide carboné, une huile et un gaz. Elle débute à un niveau de température relativement bas (à partir de 200 °C) et se poursuit jusqu'à 1 000 °C environ. Selon la température, la proportion des trois composés résultants est différente.
Récupération (Déchets, etc.)
Revêtements -- Déchets:Peinture -- DéchetsIndex. décimale : 667.6 Peintures Résumé : The application of solvent-based paints and water-based paints by spraying is extensively used in the automotive industry both to protect metallic parts and to provide a desirable aesthetic appearance for the vehicle. This operation is a significant source of sol id waste (paint sludge), liquid waste (booth water) and, when solvent-based paints are used, also volatile organic compounds (VOCs). Mixing and painting operations are major sources of environmental concerns in the shop and can present some of the greatest pollution prevention opportun ities. Taking advantage of opportunities to minimize paint wastes makes sense for business and for the environment. Paint sludge represents an important problem both from a managerial and from an environmental point of view owing to its huge volumes and hazardous characteristics.
The main actual fate of automotive paint sludge is the incineration and/or the landfil I disposai but this paper aims to provide an overview of the novel processes developed over the last few years to treat automotive paint sludge in order to recover useful products from the waste or reuse it in the industry of sealants, paints and building materials.Note de contenu : - INTRODUCTION : Why minimize paint waste ? - Paint waste minimization options
- REDUCE (AT POINT OF GENERATION) : Color matching - Improve paint measurement and mix only what you need - Track paint use from start to finish and troubleshoot
- REUSE (FOR THE SAME OR OTHER PURPOSE) : When leftover paint cannot be avoided
- RECYCLE (REPROCESS TO RE-ESTABLISH USEFULNESS) : Disposal methods for sludge presently being followed - Alternative solutions : Recycling
- RECOVER (ENERGY FROM WASTE, RECLAIM ITEMS OF VALUE OR REMOVE HAZARDOUS COMPONENTS PRIOR TO DISPOSAL) : Economical benefits of recycling - Advantages of recycling - Disadvantages of recycling - Conventional method for recycling paint sludge
- NOVEL METHODS FOR RECYCLING & REUSING PAINT SLUDGE : Process flow chart
- REACTION OF PYROLYSIS PROCESS : Benefits & constraints of recycling sludgeEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1zui0eghHJm3EtVyYDfVJFIqbPeqKZPpE/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=37802
in PAINTINDIA > Vol. LXXII, N° 5 (05/2022) . - p. 66-72[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23454 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible