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Accident protection with plastics / Holger Klink in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 112, N° 2 (2022)
[article]
Titre : Accident protection with plastics : Crash absorbers made from PA for the front end carrier of the Mercedes-Benz S-Class Type de document : texte imprimé Auteurs : Holger Klink, Auteur ; Robin Kaiser, Auteur Année de publication : 2022 Article en page(s) : p. 24-26 Langues : Anglais (eng) Catégories : Absorbeur de collision
Amortisseurs (technologie)
Automobiles -- Pièces
Composites à fibres de verre
Matières plastiques dans les automobiles
PolyamidesUn polyamide est un polymère contenant des fonctions amides -C(=O)-NH- résultant d'une réaction de polycondensation entre les fonctions acide carboxylique et amine.
Selon la composition de leur chaîne squelettique, les polyamides sont classés en aliphatiques, semi-aromatiques et aromatiques. Selon le type d'unités répétitives, les polyamides peuvent être des homopolymères ou des copolymères.
Protection anti-chocsIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Most of the energy in a crash is absorbed by metal parts. A new additional polyamide (PA) crash absorber has for the first time been integrated into the front end of the Mercedes-Benz S-Class. The advantage is that an additional loadpath could be added without significantly increasing the mass of the car. Close cooperation between the project partners and the use of suitable simulation tools were key to successful realization of this project. Note de contenu : - Crash absorber made from fiber-reinforced polyamide
- Use of plastics previously excluded
- Motivation and challenge
- Crash absorber already in service
- Fig. 1 : Example illustrating the relevant load zone: for optimum protection of the other vehicle involved in the accident, the largest possible area should be available for energy absorption
- Fig. 2 : The crash absorber (component with triangular structures in the center of the picture) is produced from glass fiber-reinforced PA. Besides the integration of several surrounding parts, the component assists in fulfilling safety aspects
- Fig. 3 : Comparison between the simulation calculations and the drop tower tests shows the good predictability of the simulation
- Fig. 4 : For successful cooperation between the development partners, simultaneous use of the simulation software is vitalEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1UTFsA8WKjW9gqFfqVKjYUmWjMOa09Upp/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=37303
in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL > Vol. 112, N° 2 (2022) . - p. 24-26[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23299 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Zero-emission pre-treatment and electrocoating / Pashalis Simos in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 13, N° 2 (2020)
[article]
Titre : Zero-emission pre-treatment and electrocoating Type de document : texte imprimé Auteurs : Pashalis Simos, Auteur ; Thomas Bertow, Auteur ; Johann Halbartschlager, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 14-17 Langues : Anglais (eng) Catégories : Amortisseurs (technologie)
Ateliers de peinture industrielle
Automobiles -- Pièces
Déchets -- Stockage
Dépôt électrolytique
Eaux usées
Eaux usées -- Stations de traitements
Phosphatation
Revêtements -- Finition:Peinture -- Finition
ZincIndex. décimale : 667.6 Peintures Résumé : The automotive industry supplier Tenneco has installed an efficient zinc phosphating and electrocoating system based on the zero-liquid-discharge principle to coat shock absorbers at it Chinese plant. The zero-wastewater concept complies fully with the strict environmental regulations in the city of Changzhou. Note de contenu : - Future-proofing manufacturing facilities
- 14 plus 3 zones
- Stringent environmental regulations
- Separate wastewater storage
- Fig. 1 : Diagram of the wastewater treatment plant with zero-liquid-discharge
- Fig. 2 : eparate wastewater storage tanks are used for liquids of different types
- Fig. 3 : Evaporators installed in parallel, with vapour compressors
- Fig. 4 : The concentrates produced by the evaporators are thickened further in a crystallisation unit to produce a disposable sludgePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=34474
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 13, N° 2 (2020) . - p. 14-17[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21863 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible