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Auteur Mike O'Donoghue
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Bedeviled bridges : An answer to a national scandal / Mike O'Donoghue in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 34, N° 5 (05/2017)
[article]
Titre : Bedeviled bridges : An answer to a national scandal Type de document : texte imprimé Auteurs : Mike O'Donoghue, Auteur ; Vijay Datta, Auteur ; Glenn Hollins, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : p. 22-36 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Anticorrosifs
Anticorrosion
Expertises
Ponts -- entretien et réparations
Ponts métalliques -- Revêtements protecteurs
Revêtements (produits chimiques):Peinture (produits chimiques)
Sulfonate de calciumIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : In some quarters of society there is a public outcry regarding the significant corrosion, coating deterioration and safety concerns associated with North American bridges. Against this backdrop, this article will describe the application of an innovative coating system for the rehabilitation and lead abatement of a major truss bridge superstructure in Alberta, Canada more than 20 years ago.
At that time, this one-coat, high-ratio calcium sulfonate alkyd (HRCSA) coating system was deemed best-in-test for the superstructure and crevice-corroded joints of the High Level Bridge in Edmonton. The high-performance coating was subsequently applied under the direction and inspection of co-author Glenn Hollins in 1995, as he was the owner’s representative during the evaluation and construction phases.
This article outlines the findings of the current inspection of the coating system on the bridge and also explains the specific chemistry of HRCSA technology that indicated years ago that it should have been, and indeed has since proven to be, the “answer” for many bridge rehabilitation coating projects and the "answer" today for what some describe today as a national scandal.Note de contenu : - High-ration calcium sulfonate coatings
- The chemistry of HRCSA coatings
- The high level bridge
- The HRCSA coating application in 1995 on the high level bridge
- The HRCSA coating condition up to 2015 on the high level bridge
- Mission accomplished
- FIGURES : 1 and 2. After project completion and the superstructure between river piers in 2017. - 3. HRCSA full coat application - 4 and 5. Containment structure and resident birds in 1995 - 6. Areas after SSPC-SP-6/NACE ° 3. Commercial blast cleaning and penetrant sealin - 7. HRCSA full coat application - 8. Stripe coating with HRCSA finish coat
- TABLES : 1. Factors in HRCSA coatings that influence their performance on bridges - 2. High level bridge rehabilitation project (1995) by the numbersEn ligne : http://www.paintsquare.com/archive/index.cfm?fuseaction=view&articleid=6065 Format de la ressource électronique : Web Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=29082
in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL) > Vol. 34, N° 5 (05/2017) . - p. 22-36[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19010 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Fireosaurus rex : king of epoxy PFP in hot and cold climates / Mike O'Donoghue in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 35, N° 8 (08/2018)
[article]
Titre : Fireosaurus rex : king of epoxy PFP in hot and cold climates Type de document : texte imprimé Auteurs : Mike O'Donoghue, Auteur ; Vijay Datta, Auteur ; Ravi Nagarajan, Auteur ; Bill Dempster, Auteur ; Robin Wade, Auteur ; Sherman Spear, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 20-30 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Epoxydes
IgnifugeantsComposé chimique utilisé pour réduire l'inflammabilité. Il peut être incorporé au produit durant sa fabrication ou appliqué ultérieurement à sa surface.
Intumescence (chimie)
Polyamines
Polysulfures
Protection passive contre l'incendiela protection passive contre l’incendie dans les bâtiments est essentiellement préventive. Elle représente l’ensemble des mesures constructives permettant à un ouvrage ou une partie d’ouvrage de résister à un incendie pendant un temps prédéterminé fixé par la réglementation de construction en vigueur pour le type de bâtiment concerné. Ces mesures sont destinées à : stopper la progression des fumées, éviter la propagation des flammes, maintenir la stabilité au feu des éléments de structure le plus longtemps possible malgré l’action d’un incendie, contenir les effets thermiques le plus longtemps possible à la zone sinistrée.
La principale spécificité de la protection passive est que dès le début d’un incendie, elle fonctionne sans aucune intervention humaine ni aucun apport extérieur d’énergie.
C’est une protection durable, l’efficacité de la plupart des produits utilisés dans la protection passive n’étant pas limitée dans le temps.
Les principaux moyens de la protection passive sont : Pour les structures, le flocage, l’encoffrement, les peintures ou enduits intumescents… Pour le compartimentage, les parois, les portes coupe-feu, les calfeutrements coupe-feu de pénétration de câbles et de tuyaux, les cheminements techniques protégés...
Revêtements protecteursIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Even though flexible and rigid intumescent-epoxy-PFP systems may yield considerably different flexibility data, the overall formulation technology and multiple intrinsic and extrinsic stress-strain factors determine whether or not epoxy PFPs crack in cold environments.
It is important to choose a fireproofing system that fulfills the requirements for application to steel in shop and field environments during fabrication and construction phases - a fireproofing system that can be practically and economically maintained during the life of the asset.
Fireosaurus Rex is by no means extinct !Note de contenu : - Cold climates: intumescent epoxy-amine PFP
- Cold climates: novel intumescent epoxy-polysulfide PFP
- Shop application and productivity
- Challenges and controversy with colde climates
- Cold climate case history #1 - Epoxy-Amine PFP
- Cold climate Case history #2 - Novel Epoxy-Polysulfide PFP
- Warm climate Case history #3 - Novel Epoxy-Polysulfide PFP
- Fig. 1 : Schematic cure process for two-component epoxy coatings
- Fig. 2 : The epoxy-amine reaction
- Fig. 3 : The polysulfide-thiol-amine reaction
- Fig. 4 : Example of strain development as a function of temperature for epoxy-amine PFP
- Fig. 5 : Example of strain development as a function of temperature for epoxy-amine PFP
- Fig. 6 : Strain development compared to material strain capacity for epoxy-polysulfide PFP
- Fig. 7 : Annual temperature profile kazakh steppe in 2017
- Fig. 8 : Clip-on mesh on flange tips
- Fig. 9 : Epoxy-polysulfide PFP applied to structural steel
- Table 1 : Comparison of epoxy-polysulfide (PFPs)
- Table 2 : The basics of a novel-epoxy-polysulfide PFPPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31856
in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL) > Vol. 35, N° 8 (08/2018) . - p. 20-30[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20134 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Hubble bubble rising / Vijay Datta in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 34, N° 12 (12/2017)
[article]
Titre : Hubble bubble rising : A new beginning, the better way Type de document : texte imprimé Auteurs : Vijay Datta, Auteur ; Carl Reed, Auteur ; Mike O'Donoghue, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 26-35 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Analyse des défaillances (fiabilité)
Anticorrosion
Cloquage (défauts)
Délaminage
Essais (technologie)
Essais accélérés (technologie)
Essais d'adhésion
Essais de résilience
Revêtements protecteurs
Spécifications
Test d'immersionIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : This article examines the flaws of the current system of establishing and using specifications and testing. Because these flaws are so odious, a “better way” will be proposed in order to provide the end user real value in the use of protective coatings. Three tests will be discussed as illustrative examples of the flaws in the current system of using specifications and testing. These three tests are accelerated corrosion testing, pull-off adhesion testing, and constant stress, chemical immersion testing. Notwithstanding, this monograph will show how these tests, as examples of testing in general, can be used in a manner that provides the end user real value. Note de contenu : - It all begins with the specification : Conventional wisdom specifications - Hand-me-down specifications - Common-use specifications
- Relevance : Either you have it or you don't
- Through all the arbitrary rationale
- Test data and the law of unintended consequences
- WAC-KY expectations, WAC-KY testing, WAC-KY specifications
- Not even close to the mark
- We've got to get together sooner or later because the revolution's here and you know it's right
- Fig. 1. Passing and non-passing scribe test results
- Fig. 2. Example of cathodic delamination
- Fig. 3. Pull-off adhesion showing at least three different loci of failure
- Fig. 4. Blistering failure from a WAC vesselEn ligne : http://www.paintsquare.com/archive/?fuseaction=view&articleid=6210 Format de la ressource électronique : Web Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30360
in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL) > Vol. 34, N° 12 (12/2017) . - p. 26-35[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19542 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Hubble, bubble, tests and trouble : / Mike O'Donoghue in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 27, N° 5 (05/2010)
[article]
Titre : Hubble, bubble, tests and trouble : : The dark side of misreading the relevance of coating testing. Type de document : texte imprimé Auteurs : Mike O'Donoghue, Auteur ; V. J. Datta, Auteur ; Mike Winter, Auteur ; Carl Reed, Auteur Année de publication : 2010 Article en page(s) : p. 30-45 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Essais (technologie)
Revêtements protecteurs -- DétériorationTags : Revêtements Caractérisation Spécification 'Méthodes d'essai' Protocoles Index. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : This article discusses similar assumptions made about many coating specifications and the trouble the assumptions cause. In the discussion, the toil is in the tests. A side from the use of successful track records, it is common for coating specifications to be based on test criteria deemed important by specification authorities. But are the tests relevant to the intended service environment ? Has the meaning of the test data been misinterpreted ? Have the tests been ascribed a level of accuracy and dependency that the test method simply cannot deliver ? These vital questions, addressed in this article, must be considered if a coating specification is to be supported in a meaningful way and to prevent all sorts of problems. The authors relate tales - from the water storage, Canadian oil patch, and bridge industries - in which specifiers assumed things were in order, where repeated us suggested all was well. But all was not tell. The coating specifications were built upon inappropriate uses of certain test data, and dark consequences loomed. The authors also propose ways to conduct testing that potentially offer more meaningful correlations with real-world coating performance. Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=9578
in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL) > Vol. 27, N° 5 (05/2010) . - p. 30-45[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 012216 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Innovative coating systems for steel bridges : a review of developments / Mike O'Donoghue in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 30, N° 1 (01/2013)
[article]
Titre : Innovative coating systems for steel bridges : a review of developments Type de document : texte imprimé Auteurs : Mike O'Donoghue, Auteur ; Vijay Datta, Auteur ; Terry Wiseman, Auteur ; Peter Roberts, Auteur ; Norb Repman, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 34-52 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Acier L'acier est un alliage métallique utilisé dans les domaines de la construction métallique et de la construction mécanique.
L'acier est constitué d'au moins deux éléments, le fer, très majoritaire, et le carbone, dans des proportions comprises entre 0,02 % et 2 % en masse1.
C'est essentiellement la teneur en carbone qui confère à l'alliage les propriétés du métal qu'on appelle "acier". Il existe d’autres métaux à base de fer qui ne sont pas des aciers comme les fontes et les ferronickels par exemple.
Anticorrosifs
Anticorrosion
Epoxydes
Métaux -- Revêtements protecteurs
Polyaspartiques
Polyuréthanes
Ponts métalliques -- Revêtements protecteurs
Primaire (revêtement)
Revêtements -- Finition
SiliconesLes silicones, ou polysiloxanes, sont des composés inorganiques formés d'une chaine silicium-oxygène (...-Si-O-Si-O-Si-O-...) sur laquelle des groupes se fixent, sur les atomes de silicium. Certains groupes organiques peuvent être utilisés pour relier entre elles plusieurs de ces chaines (...-Si-O-...). Le type le plus courant est le poly(diméthylsiloxane) linéaire ou PDMS. Le second groupe en importance de matériaux en silicone est celui des résines de silicone, formées par des oligosiloxanes ramifiés ou en forme de cage (wiki).
ZincIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : As the worldwide bridge inventory continues to age, the manufacturers of high performance protective coatings have developed three and two coat systems based on zinc primers and polyaspartic, polyurethane or polysiloxane finish coats. The finish coats have more history in three-coat systems than in two-coat systems but are proving their effectiveness in both type of systems.
Accelerated laboratory test procedures currently available allow the industry to provide owners a comparison of bridge systems used in yesteryear with innovative, present-day high-performance systems.
Overcoating is a viable bridge painting option to give long-term corrosion protection. the best overcoat systems are those based on HRCSA technology.Note de contenu : - Coating technology for bridges
- Two-coat bridge systems
- Accelerated laboratory testing
- Overcoating
- Epoxy penetrant sealers and HRCSA sealers
- General discussionPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=17265
in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL) > Vol. 30, N° 1 (01/2013) . - p. 34-52[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 14581 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Russian roulette : Coating performance with or without a sulfide removal treatment / Yasir Idlibi in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 33, N° 11 (11/2016)
PermalinkStep-change epoxy coatings for pipes, tanks, vessels and railcars / Mike O'Donoghue in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 35, N° 3 (03/2018)
PermalinkThe curse of the mummy / Mike O'Donoghue in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 33, N° 2 (02/2016)
PermalinkTitans of the abyss / Mike O'Donoghue in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 31, N° 1 (01/2014)
PermalinkWhen undercover agents are tested to the limit / Mike O'Donoghue in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 31, N° 3 (03/2014)
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