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Carbon drive shafts in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 84 (10/2013)
[article]
Titre : Carbon drive shafts : the best specific torque transfer Type de document : texte imprimé Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 12-13 Langues : Anglais (eng) Catégories : Arbre de transmission
Automobiles -- Matériaux
Automobiles -- Pièces
Composites à fibres de carbone
Matériaux -- AllègementIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Although carbon drive shafts are already used in some motor boats and luxury sports cars, they do not have much of a foothold in industry. This is probably just due to conservatism, sice they have many advantages. Here are some of the solutions proposed by Centa Group, a specialist in that area. Note de contenu : - Operational experience
- Only practical limits
Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=22893
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 84 (10/2013) . - p. 12-13[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 15746 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : Nextshaaft integral drive shaft Type de document : texte imprimé Auteurs : Guy Valembois, Auteur ; Bruno Pierrel, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 59-61 Langues : Anglais (eng) Catégories : Arbre de transmission
Bandes composites
Composites à fibres
Enroulement
Hélicoptères -- Matériaux
Hors autoclave (technologie)Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Within the framework of the Horizon 2020 European Innovation Programme, the STEADIEST (Supercritical composiTE mAin DrIvE SysTem) project is developing a concept for a mechanical power transmission chain made from a composite supercritical drive shaft. Note de contenu : - A more cost-effective, high-performing transmission : Production principle
- Strength and stiffness
- Moulding to a female mould = good material health
- Moulding to a female mould + preform malleability : Increased power capability
- Fig. 1 : Leonardo NGCTR
- Fig. 2 : Tape laying by successive layers
- Fig. 3 : Winding in sheets
- Fig. 4 : Composite drive shaft
- Fig. 5 : Wrinkling of fibres during compaction to a mandrel
- Fig. 6 : Fibre pulling during expansion to a mould
- Fig. 7 : Malleability of preforms
- Fig. 8 : Utility of a "barrel" shape
- Fig. 9 : Helicopter applicationEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1PNmt9S3B7mEk8TGzuGMtu-DAWAGv3Uxv/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35580
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 139 (03-04/2021) . - p. 59-61[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22574 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : The perfect shaft Type de document : texte imprimé Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 22-23 Langues : Anglais (eng) Catégories : Arbre de transmission
Automobiles -- Pièces
Automobiles -- Revêtements:Automobiles -- Peinture
Dépôt par pulvérisation
Peinture au pistolet
Polytétrafluoréthylène
Revêtement en plastique
Revêtements poudreIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : The powder coatings used on drive shafts need to fulfil special requirements because of the wide variety of different shafts being produced and the high quality standards of the car manufacturers. These components often have to be processed in a very short time. In addition, they must have reliable corrosion protection and a premium-quality appearance. Note de contenu : - 5000 complete systems per year
- A variety of uses for thermal coatings
- A race against time
- Fig. 1 : After the shafts have beendegreased, masked and blasted, the plastic powder is applied electrostatically using a spray gun and then cross-linked in the oven
- Fig. 2 : The tailor-made driveline components, including drive shafts couplings, joints and sleeves, are coated with PTFE to protect them from corrosion and give them a high-quality appearance
- Fig. 3 : The partial masking process requires a lot of care and experience because of the large number of inaccessible areas and special coversEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1vpsar5kRxL0_Ai6TFrgIs3t6q1HwfO5b/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=33847
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 12, N° 3 (2019) . - p. 22-23[article]Réservation
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