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SAMPE JOURNAL / Society for the Advancement of Material and Process Engineering (1973-) . Vol. 46, N° 5Automated processing technologiesMention de date : 09-10/2010 Paru le : 29/09/2010 |
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Ajouter le résultat dans votre panierAutomated charge placement for structural molding compounds (SMC) / L. T. Harper in SAMPE JOURNAL, Vol. 46, N° 5 (09-10/2010)
[article]
Titre : Automated charge placement for structural molding compounds (SMC) Type de document : texte imprimé Auteurs : L. T. Harper, Auteur ; R. Luchoo, Auteur ; M. D. Bond, Auteur ; N. A. Warrior, Auteur Année de publication : 2010 Article en page(s) : p. 6-21 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Composites à fibres -- Moulage par compression
Composites à fibres de carbone
Epoxydes
Poudres
Projection de matériaux
ThermoplastiquesUne matière thermoplastique désigne une matière qui se ramollit (parfois on observe une fusion franche) d'une façon répétée lorsqu'elle est chauffée au-dessus d'une certaine température, mais qui, au-dessous, redevient dure. Une telle matière conservera donc toujours de manière réversible sa thermoplasticité initiale. Cette qualité rend le matériau thermoplastique potentiellement recyclable (après broyage). Cela implique que la matière ramollie ne soit pas thermiquement dégradée et que les contraintes mécaniques de cisaillement introduites par un procédé de mise en forme ne modifient pas la structure moléculaire.Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Details are presented of an automated process for manufacturing net-shape charges for compression molding, using a spray deposition technique. The process is suitable for producing large components (>1m2) at medium volume levels (1,000-10,000ppa), using low cost, discontinuous fibers. The system has the potential to provide high degrees of automation, high precision in fiber placement (including aligned fibers), low cycle times and low material wastage ; offering costs savings over competing preforming/liquid molding routes.
This paper presents results from an experimental study, which focuses on maximizing the mechanical performance of parts manufactured using the net-shap charge approach. A range of structural parameters are studied to facilitate the production of deep drawn components. Test coupons are produced on vertical tooling plates to demonstrate the level of adhesion provided by the sprayed epoxy. Quasi-static tensile properties are presented, which are benchmarked against commercial carbon fiber molding compounds.Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=10069
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 012473 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Composites reinforcement fibers : III - The carbon and graphite families (Part A) / Scott W. Beckwith in SAMPE JOURNAL, Vol. 46, N° 5 (09-10/2010)
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Titre : Composites reinforcement fibers : III - The carbon and graphite families (Part A) Type de document : texte imprimé Auteurs : Scott W. Beckwith, Auteur Année de publication : 2010 Article en page(s) : p. 32-33 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Composites à fibres de carbone
Composites à fibres de graphite
Industries aérospatialesIndex. décimale : 620.19 Autres matériaux Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=10070
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 012473 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Development of new preforming process for high performance fibre-reinforced platic (FRP) components / Christoph Greb in SAMPE JOURNAL, Vol. 46, N° 5 (09-10/2010)
[article]
Titre : Development of new preforming process for high performance fibre-reinforced platic (FRP) components Type de document : texte imprimé Auteurs : Christoph Greb, Auteur ; Andreas Schnabel, Auteur ; Thomas Gries, Auteur ; Frank Felix Kruse, Auteur Année de publication : 2010 Article en page(s) : p. 42-50 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Automatisation
Composites à fibres
Coût -- Contrôle
Industries aérospatiales
PréformageIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Fiber-reinforced composites offer a number of attractive material properties, most prominently high stiffness and strength combined with low mass density. Therefore, they have been the materials of choice for space and military aircraft applications for a long time and are now conquering the conservative realm of commercial transportation. In the aerospace industry a cost overrun from 500E/kg reduced wight is accepted, whereas in the automobile industry only 54/Kg1. In this contexte to cost efficient production of fiber-reinforced plastic (FRP) components for structural applications is a great demand of the aerospace, wind energy and especially automobile industries.
Composite parts are currently manufactured using manual and semi-automated processes. These are time and cost consuming and cause an inefficient use of cost intensive tool forms. Furthermore manual operations lead to a lack of reproducibility and to complex subsequent finishing steps.
While aerospace and wind energy industry demand large scale FRP components, the automotive industry requires highly integrated, mass produced parts. In both cases the production of textil reinforcement structures (preforms) causes up to 50 % of the overall costs. The combination of single step and multi-step preforming processes is an economically viable approach for the production of these preforms.
In the following, both single and multi-step preforming as well as the design of automated process chains will be introduced.Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=10112
in SAMPE JOURNAL > Vol. 46, N° 5 (09-10/2010) . - p. 42-50[article]Réservation
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