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An innovative composite energy efficiency solution / Christian Hugues in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 80 (04/2013)
[article]
Titre : An innovative composite energy efficiency solution Type de document : texte imprimé Auteurs : Christian Hugues, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 50-51 Langues : Anglais (eng) Catégories : Aérodynamique
Ailes (avions)
Avions -- Fuselage
Avions -- Matériaux
Economies d'énergie
Efficacité énergétiqueIndex. décimale : 620.1 Mécanique de l'ingénieur (mécanique appliquée) et matériaux Résumé : Minix is an innovative wing-tip device for land, sea and air applications that procures a net economic gain of 6% per aircraft in aviation and a 14% average annual increase in power production for wind or submarine turbines. This could be a soon for the owners of wind farms that have reached their end of warranty (usually the fifth year). After a series of tests, a license for the internationally patented invention was sold in the U.S. in july 2012. Note de contenu : - Induced drag
- Nature abhors a vacuum
- How the Minix operates
- Land, sea and air applications
- Pollution
- The Minix device reduces energyPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=18984
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 80 (04/2013) . - p. 50-51[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 14975 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Composite design challenges : Airbus A350XWB wing covers / Paulo J. Teixeira-Lage in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 89 (05/2014)
[article]
Titre : Composite design challenges : Airbus A350XWB wing covers Type de document : texte imprimé Auteurs : Paulo J. Teixeira-Lage, Auteur Année de publication : 2014 Article en page(s) : p. 37-39 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ailes (avions)
Avions -- Conception et construction
Composites à fibres de carbone
Conception technique
Matériaux -- AllègementIndex. décimale : 620.19 Autres matériaux Résumé : Technically advanced aircraft projects face considerable challenges : 1) design for weight, 2) design for rate ; 3) design to simplify final assembly line (FAL) processes ; 4) design for a high level of component integration. A measure of success is when all these resuirements are well balanced. The design of a complex, one-piece, 33m-long composite wing skin is also burdened with logistical, manufacturing and assembly challenges. Note de contenu : - From secondary to primary CFRP structures
- From ply-book to 3D model
- From hand to automated lay-up
- Implementing "GRID" to design wing covers
- Designing the A350 wing covers using the "GRID" approachPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21609
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 89 (05/2014) . - p. 37-39[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 16337 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible A demountable composite wing box for private planes / Nicolas Vetel in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 119 (03/2018)
[article]
Titre : A demountable composite wing box for private planes Type de document : texte imprimé Auteurs : Nicolas Vetel, Auteur ; Jean Claude Graudidier, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 63-64 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ailes (avions)
Avions -- Conception et construction
Avions -- Matériaux
Composites à fibres de carboneIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The quest for lower environmental impact throughout an aircraft's service life along with increasingly stringent passenger safety requirements are leading to extensive research in the design of new airplanes models. Note de contenu : - The Neofact project
- ValidationPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30383
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 119 (03/2018) . - p. 63-64[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19663 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Function integration / Maarten Labordus in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 89 (05/2014)
[article]
Titre : Function integration : corrugated core for civil aircraft wings Type de document : texte imprimé Auteurs : Maarten Labordus, Auteur Année de publication : 2014 Article en page(s) : p. 27-28 Langues : Anglais (eng) Catégories : Ailes (avions)
Avions -- Matériaux
Composites à fibres -- Moulage par injection
Eléments finis, Méthode des
PréformesObjet constituant la majeur partie d’une pièce à fabriquer et qui nécessite un travail supplémentaire pour devenir une pièce finie. Ce terme s’utilise notamment pour le moulage, l’usinage, la taille d’outils en silex, la fabrication de fibre optique…Index. décimale : 620.19 Autres matériaux Résumé : In most integration methods developed for composite aircraft manufacturing, the part count of the final structure can be largely reduced. However, the number of preforms making up the integrated structure remains more or less the same. And in the case of liquid moulding, the infusion tool and production process are far more complicated and expensive. Another downside is that quality control can become a problem. Therefore, a promising integration method would be one that really reduces part counts, but still results in a simple and robust production process. Note de contenu : - Design, materials, processing
- Span-wise continuous design
- Corrugated corePermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21605
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 89 (05/2014) . - p. 27-28[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 16337 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Gliding farther and faster / Simon Ulrich in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 134 (05-06/2020)
[article]
Titre : Gliding farther and faster Type de document : texte imprimé Auteurs : Simon Ulrich, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 40-42 Langues : Anglais (eng) Catégories : Aérodynamique
Ailes (avions)
Avions -- Conception et construction
Avions -- Fuselage
Composites à fibres de carbone
Planeur
Simulation par ordinateurIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : To reduce the drag on the wings of a sailplane (glider) so it could go faster and farther, engineers needed to shave a small amount of surface area from the wing. This complex task involved fluid, structural and composite material challenges that had to be solved in parallel, which could only be done using engineering simulation. Note de contenu : - Aerodynamic, structural and materials challenges
- Using simulation to overcome the challenges
- Answers for aerodynamics
- Structures and materials
- Validation
- Fig. 1 : AS 33 hlider plane
- Fig. 2 : Configuration investigated for the wing-fuselage junction including a high-wing position to a mid-wing position. Calculations revealed minimum drag for the mid-wing position, especially at high airspeeds
- Fig. 3 : ANSYS Fluent CFD revealed unfavourable pressure peaks in the area of the wing-winglet junction, which was originally designed with classical aerodynamic tools. After design iteration with Fluent, it was possible to alleviate this problem and gain some aerodynamic efficiency
- Fig. 4 : Safety factors for the carbon fibre-reinforced plastics structure in the area of the inner-wing junction were analyzed with ANSYS Composite PregPost
- Fig. 5 : Safety factors for the composite wing were analyzed with ANSYS Composite PrepPost. The centr of the wing's chord has the lowest safety factors because of the compression-loaded sparflange in this areaPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35376
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 134 (05-06/2020) . - p. 40-42[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21794 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible New aircraft spoiler concept using thermoplastic composites / Arnt Offringa in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 106 (07/2016)
PermalinkStructural characterization of a composite FishBAC morphing trailing-edge device / Andres E. Rivero in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 128 (05-06/2019)
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