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Analysis the ultimate detterent / Alan Robinson in PROTECTIVE COATINGS EUROPE (PCE), Vol. 4, N° 3 (07-08-09/2012)
[article]
Titre : Analysis the ultimate detterent Type de document : texte imprimé Auteurs : Alan Robinson, Auteur Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. 15-19 Langues : Anglais (eng) Catégories : Acier L'acier est un alliage métallique utilisé dans les domaines de la construction métallique et de la construction mécanique.
L'acier est constitué d'au moins deux éléments, le fer, très majoritaire, et le carbone, dans des proportions comprises entre 0,02 % et 2 % en masse1.
C'est essentiellement la teneur en carbone qui confère à l'alliage les propriétés du métal qu'on appelle "acier". Il existe d’autres métaux à base de fer qui ne sont pas des aciers comme les fontes et les ferronickels par exemple.
Alliages
Anticorrosion
Carbone
Revêtements:Peinture
Soudage
Soudures
Sous-marinsIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Weld overlay cladding can be a useful method to protect marine equipment and components from corrosion. Here we review the options available using corrosion resistant alloys. Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=16894
in PROTECTIVE COATINGS EUROPE (PCE) > Vol. 4, N° 3 (07-08-09/2012) . - p. 15-19[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 14088 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Optimization and application of a low-density epoxy composite coating for autonomous air-to-deep sea vehicles / Michael J. Grzenda in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH, Vol. 19, N° 5 (09/2022)
[article]
Titre : Optimization and application of a low-density epoxy composite coating for autonomous air-to-deep sea vehicles Type de document : texte imprimé Auteurs : Michael J. Grzenda, Auteur ; Marco M. Maia, Auteur ; Aristedes Costeas, Auteur ; Paul N. Ferri, Auteur ; Francisco Javier Diez, Auteur ; Jonathan P. Singer, Auteur Année de publication : 2022 Article en page(s) : p. 1523-1534 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Caractérisation
Electronique -- Matériaux
Epoxydes
Matériaux hybrides
Revêtements organiques
Revêtements protecteurs
Sous-marins
ThermocinétiqueIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Unmanned, autonomous air-to-sea vehicles, fully capable of transitioning between the two mediums, have only recently become technologically possible and have attracted great interest due to their numerous applications. However, current vehicles are unable to withstand the environmental conditions of the deep sea, especially with regards to their electronics. Previous methods for protecting electronics in the deep sea are not optimized for transitions to air. Here, a novel, lightweight, thermally-conductive, easily processed, mechanically robust, epoxy-based nanocomposite coating is presented. This material was developed with the intention of bringing the multi-domain air-water drone, known as the Naviator, to the deep ocean. In this work, the coating is thoroughly characterized and demonstrated to protect electronics submerged in water at high-pressure benchtop conditions as well as in an actual deep sea mission. The coating is also contrasted against unmodified epoxy, as well as commercial syntactic foam, and deemed superior for this application. Note de contenu : - EXPERIMENTAL SECTION : Methodology - Materials - Processing - Characterization - Benchtop testing
- RESULTS AND DISCUSSION : Material characterization - Material performance
- Table 1 : Notable aerial-aquatic vehicles
- Table 2 : All tests performed on the same nanocomposite ESC board in orderDOI : https://doi.org/10.1007/s11998-022-00627-9 En ligne : https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s11998-022-00627-9.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=38287
in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH > Vol. 19, N° 5 (09/2022) . - p. 1523-1534[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23672 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Reconsidering the shipboard use of chlorinated alkyd paints / L. V. Wake in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY (JCT), Vol. 67, N° 844 (05/1995)
[article]
Titre : Reconsidering the shipboard use of chlorinated alkyd paints Type de document : texte imprimé Auteurs : L. V. Wake, Auteur ; Jay R. Brown, Auteur ; Z. Mathys, Auteur Année de publication : 1995 Article en page(s) : p. 29-36 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Chloropolymères
Combustion
Construction navale
Essais de comportement au feu
IgnifugeantsComposé chimique utilisé pour réduire l'inflammabilité. Il peut être incorporé au produit durant sa fabrication ou appliqué ultérieurement à sa surface.
Intumescence (chimie)
Liants
Polyalkydes
Revêtements
Sous-marinsIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Examination of the fire-retardant performance of candidate paints for shipboard use, namely a solvent-based expoxy polyster, fire-retardant alkyd and chlorinated alkyd and a water-based gloss acrylic latex, has been undertaken by cone calorimetry, radiant heating, reverse panel heating, direct flame impingement, and limiting oxygen index. By all techniques, the chlorinated alkyd has superior properties while nonchlorinated alternatives pose significant problems in relation to fire propagation. The relatively low amount of hydrogen chloride (∼0.3%-mass per initial mass) evaluated during evaluation of chlorinated alkyd paind by cone calorimetric combustion and its outstanding fire-retardant properties have resulted in its being reconsidered and accepted for use in new Australian submarines Note de contenu : - MATERIALS
- TEST METHODS : Cone calorimetry - Radiant heating - Direct flame impingement (Two-foot Tunnel Test) - Reverse panel heating - Limiting oxygen index
- TEST SPECIMENS
- RESULTS : Cone calorimetry - Radiant heating - Direct flame impingement (Two-foot Tunnel Test) - Reverse panel heating - Limiting oxygen indexPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=18510
in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY (JCT) > Vol. 67, N° 844 (05/1995) . - p. 29-36[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 003490 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 003502 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Exclu du prêt