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Les clés pour un lancement cosmétique réussi / Sophie Broussal in EXPRESSION COSMETIQUE, N° 03 (05-06/2010)
[article]
Titre : Les clés pour un lancement cosmétique réussi Type de document : texte imprimé Auteurs : Sophie Broussal, Auteur ; Julie Dussauze, Auteur Année de publication : 2010 Article en page(s) : p. 48-50 Langues : Multilingue (mul) Catégories : Cosmétiques
Marketing
Produits nouveaux -- CommercialisationIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Pour que la création d'une gamme de produits cosmétiques ne se transforme pas en casse-tête, DS Créations vous livre les 10 étapes fondamentales à suivre. Une véritable petite bible à conserver et qui ne doit en rien freiner l'envie de créer et d'imaginer la cosmétique de demain ! Note de contenu : - 1. Création du cachier des charges
- 2. Formulation et développement
- 3. Recherche des packs
- 4. Evaluation de la viabilité de la formule
- 5. Validation réglementaire de l'étiquetage
- 6. Production des packs
- 7. Premier passage en production
- 8. Tests de toxicité ou safety assessment
- 9. Finalisation du dossier produit cosmétique
- 10. Système assurance qualitéEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1gRhU2srFQfHYi-_NuxpjTLmc6fZ53Ejs/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=39075
in EXPRESSION COSMETIQUE > N° 03 (05-06/2010) . - p. 48-50[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 012445 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Controlling fibrillation – experiences of the dyeing and finishing of lyocell fibres / Jim Taylor in COLORATION TECHNOLOGY, Vol. 131, N° 6 (12/2015)
[article]
Titre : Controlling fibrillation – experiences of the dyeing and finishing of lyocell fibres Type de document : texte imprimé Auteurs : Jim Taylor, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p. 424-433 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Fibres cellulosiques
Fibres textiles synthétiques -- Finition
Fibrillation
Marketing
Production
Teinture -- Fibres textiles synthétiques
TricotIndex. décimale : 667.3 Teinture et impression des tissus Résumé : This review centres on the development of dyeing and finishing technologies for lyocell (TENCEL®) fibres since they were introduced onto the market in 1992. Initially, it will look at the reason for starting manufacture of the fibre and its manufacturing technology. An overview of basic dyeing performance is followed by a critical assessment of the fibre's introduction into the commercial world and the problems that ensued from its fibrillation property. The review then outlines the pioneering process development efforts made in Japan. Dye machinery manufacturers also played an important role in developing processing routes, particularly, but not exclusively, Then, Thies, and Krantz. Courtaulds Tencel formed an alliance with Sir T & A Wardles of Courtaulds Textiles, setting up a project to demonstrate successful jet processing of lyocell fabrics. Investment in jet dyeing machines and personnel was critical: the review explains how it was done and results that were achieved. It also considers how to control fabric behaviour in relation to creasing and fibrillation. The latter phenomenon held the fibre back from knitted applications. Both Courtaulds and Lenzing developed non-fibrillating versions of the fibres. This review covers these advances, as well as how new markets have been developed for the fibre, such as workwear and bed sheeting. It concludes by looking at the key market segments today and how Lenzing sees the lyocell market evolving. Note de contenu : - The lyocell production process
- Fundamental dyeing behaviour
- Fundamental fibre properties and their influence on dyeing and finishing
- Basic process for standard TENCEL
- Processing in garment form
- The nidom development
- Piece processing on jet machines
- The Sir T & A Wardles project
- Continued development of the piece process
- The importance of woven fabric construction in wet processing
- Peirce's fabric cover factor theory
- Knitted fabric structures
- The development of non-fibrillating lyocell
- Comparison of TENCEL A100 and LF
- Lyocell is not just peach skin
- Chemical finishing is the key
- Pretreatment with NaOH
- Lyocell markets today and in the future
- Expansion of products and marketsDOI : 10.1111/cote.12184 En ligne : https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/cote.12184 Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=25088
in COLORATION TECHNOLOGY > Vol. 131, N° 6 (12/2015) . - p. 424-433[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 17685 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Développer et lancer un nouveau produit / Eric Dupont / Bruxelles [Belgique] : De Boeck Université (2009)
Titre : Développer et lancer un nouveau produit Type de document : texte imprimé Auteurs : Eric Dupont, Auteur Editeur : Bruxelles [Belgique] : De Boeck Université Année de publication : 2009 Collection : Le point sur..., ISSN 2030-207X Importance : 110 p. Présentation : ill. Format : 19 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-2-8041-5972-6 Prix : 12 E Note générale : Glossaire - Bibliogr. Langues : Français (fre) Catégories : Marketing
Produits nouveaux
Produits nouveaux -- CommercialisationIndex. décimale : 658.57 Recherche et développement : recherche fondamentale, nouveaux produits Résumé : Développer et lancer de nouveaux produits est une stratégie très efficace pour assurer la croissance de l'entreprise dans un environnement changeant et très compétitif.
Les nombreux échecs de nouveaux produits démontrent cependant que le sujet n'est pas facile et peut même nuire à l'entreprise. En effet, s'il est impératif de développer le bon nouveau produit, encore faut-il lui appliquer des techniques commerciales et marketing spécifiques. C'est l'objet de cet ouvrage qui présente donc les meilleures méthodes pour d'une part, mener à bien le développement d'un nouveau produit et d'autre part, réussir son lancement.Note de contenu : 1. Les différents types de nouveaux produits
2. Le planning de développement d'un nouveau produit
3. La recherche des idées de nouveaux produits
5. La définition finale du nouveau produit
6. Dernières étapes avant le lancement commercialPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=10447 Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 2938 658.57 DUP Monographie Bibliothèque principale Documentaires Disponible Formulating, packaging, and marketing of natural cosmetic products / Nava Dayan / Hoboken [USA] : John Wiley & Sons (2011)
Titre : Formulating, packaging, and marketing of natural cosmetic products Type de document : texte imprimé Auteurs : Nava Dayan, Editeur scientifique ; Lambros Kromidas, Editeur scientifique Editeur : Hoboken [USA] : John Wiley & Sons Année de publication : 2011 Importance : XII-427 p. Présentation : ill. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-470-48408-1 Prix : 136,51 E Note générale : Index - Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Biocosmétiques
Cosmétiques -- Emballages
Formulation (Génie chimique)
MarketingIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : The use of natural ingredients and functional botanical compounds in cosmetic products is on the rise. According to industry estimates, sales of natural personal care products have exceeded $7 billion in recent years. Nonetheless, many misconceptions about natural products—for instance, what "green" and "organic" really mean—continue to exist within the industry. Formulating, Packaging, and Marketing of Natural Cosmetic Products addresses this confusion head-on, exploring and detailing the sources, processing, safety, efficacy, stability, and formulation aspects of natural compounds in cosmetic and personal care products.
Designed to provide industry professionals and natural product development experts with the essential perspective and market information needed to develop truly "green" cosmetics, the book covers timely issues like biodegradable packaging and the potential microbial risks they present, the use of Nuclear Magnetic Resonance (NMR) to identify biomarkers, and chromatographic methods of analyzing natural products. A must-read for industry insiders, Formulating, Packaging, and Marketing of Natural Cosmetic Products provides the reader with basic tools and concepts to develop naturally derived formulas.Note de contenu : I. MARKET AND TRENDS : 1. The natural personal care market - 2. Consumer and formulator of natural cosmetics : Understanding and integrating each other's needs - 3. The mechanics of developing a natural/organic nongovernmental cosmetic standard
II. REGULATORY ASPECTS : 4. Regulatory perspective of natural and organic cosmetic products - 5. The U.S. legal perspective on making organic and natural claims for cosmetic products - 6. Regulatory and safety aspects of natural fragrance ingredients - 7. Advertising self-regulation : a review of cosmetic claims and natural/organic claims
III. SAFETY ASPECTS : 8. The safety assessment of plant-derived ingredients in cosmetics - 9. Approach to assessing consumer safety of botanical ingredients with emphasis to type I allergy - 10. Preserving cosmetics with natural preservatives and preserving natural cosmetics - 11. Microbial risks and eco-friendly packaging
IV. USE OF NATURAL INGREDIENTS : 12. Formulating cosmetics withnatural oils, fats, butters, and waxes - 13. Natural antioxidants and their effects on the skin - 14. The use of quercetin and curcumin in skin care consumer products - 15. Ayurvedic ingredients in cosmetics - 15. Formulating with traditional chinese medicine herbs - 17. The inside-out concept as complement to the use of topical sunscreen : the case for endogenous skin photoprotection from sunlight by natural dietary actives such as tomato carotenoids
V. ANALYSIS OF NATURALS : 18. Chromatographic techniques for the analysis of natural products in cosmetics - 19. The use of nuclear magnetic resonance spectroscopy for the identification of biomarkers for quality control of plant extracts
VI. BIODEGRADATION : Biodegradability evaluation for cosmetic ingredients and finished products - 21. Overview of biodegradable packaging, methods, and current trendsPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=27609 Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 18619 668.5 DAY Monographie Bibliothèque principale Documentaires Disponible Introduction au marketing / Alexandre Chirouze / Vanves : Editions Foucher (2004)
Titre : Introduction au marketing Type de document : texte imprimé Auteurs : Alexandre Chirouze, Auteur ; Yves Chirouze, Auteur Editeur : Vanves : Editions Foucher Année de publication : 2004 Collection : Enseignement supérieur Importance : 255 p. Présentation : ill. Format : 25 cm ISBN/ISSN/EAN : 2-216-09599-0 Prix : 19 E Note générale : Index - Bibliogr. Langues : Français (fre) Catégories : Commerce
Marketing
Marketing stratégiqueIndex. décimale : 658.8 Gestion de la distribution (Marketing) Résumé : I. LE MARKETING STRATEGIQUE : 1. Les études marketing - 2. Les études sur le terrain - 3. Les enquêtes par sondage - 4. La segmentation et le positionnement marketing / II. LE MARKETING OPERATIONNEL : 5. La politique de produit - 6. La politique de prix - 7. La politique de distribution - 8. La politique de la force de vente - 9. La politique de communication - La résolution d'un problème de marketing. Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=482 Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1682 658.8 CHI Monographie Bibliothèque principale Documentaires Disponible Marketing / Daniel Durafour / Paris : Dunod (2005)
PermalinkMarketing, de l'analyse à l'action / Patricia Coutelle-Brillet / Paris : Pearson Education France (2004)
PermalinkLe marketing / Denis Lindon / Paris : Dunod (2005)
PermalinkLe marketing / Pierre-Louis Dubois / Paris : Economica (1998)
PermalinkMarketing / Paris : Nathan (1996)
PermalinkMarketing stratégique et opérationnel / Jean-Jacques Lambin / Paris : Dunod (2005)
PermalinkMatières premières et marketing / Françoise Basset in PARFUMS COSMETIQUES ACTUALITES, N° 192 (12/2006)
PermalinkPocket textile merchandising & marketing expert / Irfan Ahmed Shaikh / Irfan Ahmed Shaikh
PermalinkPrécis de marketing / Antoine Bouchez ; Jean-Pierre Bernardet / Paris : Nathan (2002)
PermalinkPromoting sustainability by marketing green products to non-adopters / Jason D. Oliver in GESTION 2000, Vol. 30, N° 3/2013 (05-06/2013)
PermalinkPermalinkThe value of leather as a component brand "... and what are we doing about it ?" / Elton L. Hurlow in JOURNAL OF THE AMERICAN LEATHER CHEMISTS ASSOCIATION (JALCA), Vol. CVIII, N° 9 (09/2013)
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