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L'auto-adaptation au coeur des textures nouvelle génération / Laurie Dewandel in EXPRESSION COSMETIQUE, N° Hors série (12/2014)
[article]
Titre : L'auto-adaptation au coeur des textures nouvelle génération Type de document : texte imprimé Auteurs : Laurie Dewandel, Auteur Année de publication : 2014 Article en page(s) : p. 148-152 Note générale : Bibliogr. Langues : Multilingue (mul) Catégories : Consommateurs -- Préférences
Cosmétiques -- Marketing
Ingrédients cosmétiques
Marketing personnalisé
TexturantsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Pour répondre aux stratégies de présence à l'international des marques, tout en séduisant chaque consommateur, formuler devient mission impossible. Pourtant, dans cette quête du Graal, une nouvelle génération d'ingrédients texturant offre une solution : l'auto-adaptation. Note de contenu : - Sensorialité : des préférences locales marquées
- Adaptation au climat
- Adaptation au type de peau
- Adaptations à chaque textureEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1tWKIRAodcBiheecgcPSufLAE80ES5ja8/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=22573
in EXPRESSION COSMETIQUE > N° Hors série (12/2014) . - p. 148-152[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 17276 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 17499 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible 16742 - Périodique Bureau N° 129 Documentaires Disponible 16779 - Périodique Bureau N° 129 Documentaires Disponible Beauty for everyone : where we are and where next ? / Kira Drabble in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 12, N° 2 (04/2018)
[article]
Titre : Beauty for everyone : where we are and where next ? Type de document : texte imprimé Auteurs : Kira Drabble, Auteur ; Matthew Anderson, Auteur ; Karen Ryan, Auteur ; Emily McCann, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 42-43 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Consommateurs -- Préférences
Cosmétiques
Différences entre sexes (psychologie)
Style de vieIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : Over the past few years, the awareness of gender and its increasing non-correlation with the sexes has soared. Generation-Z has driven us towards the belief that gender is in fast a spectrum made up of behavioural, psychological and cultural traits. It is different from person to person and for some people it is different day to day. Gender is no longer considered binary, in fact Facebook has over 70 gender options to pick from on their profile editor. To learn more about these definitions, visit www.stonewall.org.uldhelp-advice/glossary-terms.
This article will discuss gender non-conformity and gender fluidity, summarising the key influences on the shift and blurring of gender norms and the impact this has on the personal care industry. Traditional gender norms mean that men and women would shop on different aisles for personal care products. Men would predominantly purchase just a few functional items such as deodorant, shower gel and shaving products, whereas women tend to have a more complex beauty routine including colour cosmetics, moisturisers and hair colourants. However, over the past few years, we have seen a shift in purchasing habits.Note de contenu : - Gender fluidity
- Here come 'The beauty boys'
- Current market situation
- A new sparkle
- Also at in-cosmetics globalEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1JYud8gXeSCXnbhGPTwVxX_RQYaZZLROA/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30445
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 12, N° 2 (04/2018) . - p. 42-43[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19931 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Benefits of hydrolysed jojoba esters in face masks / Robert A. Harper in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 7, N° 6 (11/2014)
[article]
Titre : Benefits of hydrolysed jojoba esters in face masks Type de document : texte imprimé Auteurs : Robert A. Harper, Auteur ; Michelle Rencenberger, Auteur Année de publication : 2014 Article en page(s) : p. 51-53 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Consommateurs -- Préférences
Esters
Hydrolyse
Jojoba et constituants
Peau -- Soins et hygiène
Produits naturels
Visage -- Soins et hygièneIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : In a series of double-blind, vehicle-controlled, randomised clinical studies, Floraesters K-20W Jojoba [INCI: Hydrolyzed Jojoba Esters (and) Water (aqua)] was shown to increase skin elasticity, firmness, and hydration; decrease the number of enlarged pores and fine lines; and increase consumer preference when incorporated into a nonwoven facemask solution. These data support previous findings, demonstrating the effectiveness of Floraesters K-20W Jojoba in non-woven wipe applications for skin hydration, redness reduction,and enhanced consumer preference. Note de contenu : - Face mask market
- Study design
- Increased skin hydration, firmness, and elasticity
- Reduced enlarged pores and fine lines
- Consumer preferenceEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1IyDTOs8Q2qgnzQBj-UGorfhUG1ULR05z/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=22268
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 7, N° 6 (11/2014) . - p. 51-53[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 16618 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Brazilian and French sensory perception of complex cosmetic formulations : a cross-cultural study / Livia Salomao Calixto in INTERNATIONAL JOURNAL OF COSMETIC SCIENCE, Vol. 42, N° 1 (02/2020)
[article]
Titre : Brazilian and French sensory perception of complex cosmetic formulations : a cross-cultural study Type de document : texte imprimé Auteurs : Livia Salomao Calixto, Auteur ; Patricia Maria Berardo Gonçalves Maia Campos, Auteur ; Céline Picard, Auteur ; Géraldine Savary, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 60-67 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Analyse sensorielle
Brésiliens
Consommateurs -- Préférences
Diffusion (physique)
Emulsions -- Emploi en cosmétologie
Etudes comparatives
Formulation (Génie chimique)
Français
Pénétration (physique)
VectorisationIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : - Objective : Brazil and France are two major beauty markets worldwide. Despite this, there is not much cross‐information on sensory analysis of cosmetic products between both population of these countries. The objective of this study was to compare the sensory perception of cosmetic formulations between Brazilian and French assessors and establish cross‐culturally preferences.
- Methods : For this, a total panel of 100 consumers of cosmetics evaluated four different products. The same protocol for the sensory analysis was followed in both countries.
- Results : The panellists were able to perceive differences in the products and the method proved to be repeatable in both countries. The presence of UV filters in the formulation was noticed and displeased both populations. Brazilians, although dissatisfied with the sensory aspect of the sunscreen, are willing to use it for its UV protection.
- Conclusion : This work delivers important information on the sensory perception of cosmetics by people from different countries and brings important knowledge to develop products with textural properties that will be appreciated worldwide.Note de contenu : - MATERIALS AND METHODS : Samples - Consumer panel - Experimental conditions - Descriptors - Statistical analysis
- RESULTS AND DISCUSSION : Sensory perception of formulations - Correlation of rsults of both juries - Differences in assessors' preferenceDOI : 10.1111/ics.12586 En ligne : https://drive.google.com/file/d/1IifJoy_KaLcPFkXXjHJhtLoLywB_TPP4/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=33680
in INTERNATIONAL JOURNAL OF COSMETIC SCIENCE > Vol. 42, N° 1 (02/2020) . - p. 60-67[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21486 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible La cartographie des préférences en automobile / Sébastien Crochemore in CAOUTCHOUCS & PLASTIQUES, N° 797 (09/2001)
[article]
Titre : La cartographie des préférences en automobile Type de document : texte imprimé Auteurs : Sébastien Crochemore, Auteur ; Daniel Nesa, Auteur Année de publication : 2001 Article en page(s) : p. 44-48 Note générale : Bibliogr. Langues : Français (fre) Catégories : Analyse sensorielle
Consommateurs -- Préférences
Matières plastiques dans les automobiles
Planche de bord (automobile)Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Il existe aujourd'hui différentes méthodologies d'analyse sensorielle. Le point sur l'une d'elle appliquée aux planches de bord destinées à l'automobile. Note de contenu : - MÉTHODOLOGIE SENSORIELLE : Quelques outils de l'analyse sensorielle - Réalisation d'une étude consommateurs - La cartographie des préférences
- L'EXEMPLE DE LA PLANCHE DE BORD : La méthode expérimentale - RésultatsPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=23921
in CAOUTCHOUCS & PLASTIQUES > N° 797 (09/2001) . - p. 44-48[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 000811 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Certified content brings transparency to natural claims / Audrey Wesson in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 14, N° 2 (04/2020)
PermalinkClaims substantiation and user trials / Martin Perry in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 11, N° 2 (04/2017)
PermalinkComprehensive skin barrier protection : colloidal oatmeal / James Daybell in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 11, N° 2 (04/2017)
PermalinkConsumer research a valuable resource / Susan Ayton in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 7, N° 4 (06/2014)
PermalinkConsumers and evolving sustainabilité concept / Claire Rance in GLOBAL PERSONAL CARE, Vol. 22, N° 8 (09/2021)
PermalinkConsumers want leather - Despite media coverage / Randy Johnson in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 56 (11-12/2022)
PermalinkCosmetics as essential everyday companions - the psychological and physical relevance of cosmetic products for people / Hannah Neibecker in SOFW JOURNAL, Vol. 148, N° 3 (03/2022)
PermalinkCreating truly personalised beauty regimes / Wilma McDaniel in GLOBAL PERSONAL CARE, Vol. 22, N° 6 (06/2021)
PermalinkPermalinkEnhancing specialty surfactants bio-based content without sacrificing performances - Narrow range ethoxylates / Stuart Holt in SOFW JOURNAL, Vol. 145, N° 10 (10/2019)
PermalinkExamining the survival and evolution of modern men / Christopher Bannister-Bailey in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 11, N° 2 (04/2017)
PermalinkFormulation concepts for active people / Martina Heldermann in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 13, N° 3 (04/2019)
PermalinkGlobal automotive colour trends / Reiner Müller-Körber in POLYMERS PAINT COLOUR JOURNAL - PPCJ, Vol. 200, N° 4555 (12/2010)
PermalinkHabitudes de consommation et emballages in PLASTILIEN, N° 130 (09/2016)
PermalinkHow consumers evaluate environmental friendliness / Carsten Herbes in KUNSTSTOFFE INTERNATIONAL, Vol. 108, N° 9 (09/2018)
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