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Testing for biofilm release as a function of simulated ship speed using a calibrated water jet device / Zachary Shepard in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH, Vol. 21, N° 5 (09/2024)
[article]
Titre : Testing for biofilm release as a function of simulated ship speed using a calibrated water jet device Type de document : texte imprimé Auteurs : Zachary Shepard, Auteur ; D. M. L. Meyer, Auteur ; Kayla Kurtz, Auteur ; Asa Julien, Auteur ; Vinka Oyanedel-Craver, Auteur ; Lucie Maranda, Auteur Année de publication : 2024 Article en page(s) : p. 1773-1781 Note générale : Bibliogr. Langues : Américain (ame) Catégories : Coques (architecture navale)
Ecoulement (hydrologie) -- Vitesse
PolydiméthylsiloxaneLe polydiméthylsiloxane —[O-Si(CH3)2]n—, ou poly(diméthylsiloxane) selon la nomenclature systématique, communément appelé PDMS ou diméthicone, est un polymère organominéral de la famille des siloxanes souvent présent dans les shampoings. On l'y ajoute pour augmenter le volume des cheveux mais il peut également aller boucher les pores du cuir chevelu et rendre les cheveux gras. C'est une des raisons pour lesquelles se laver les cheveux tous les jours est très déconseillé avec un shampooing contenant des silicones.
Il existe également de l'amodiméthicone, qui est un dérivé du diméthicone.
Le polydiméthylsiloxane est un additif alimentaire (E900), utilisé comme antimoussant dans les boissons (Coca-Cola BlāK).
La chaîne de poly(diméthylsiloxane) forme également la structure de base des huiles et des caoutchoucs silicones.
Polytétrafluoréthylène
Revêtements antisalissures
Salissures biologiques
Simulation, Méthode deIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Biofouling release coatings (BRCs) have received attention for their potential to limit the negative impacts of biofouling on marine shipping. The calibrated water jet (CWJ, patent # US 8,984,958 B1) can be used to study the effectiveness of BRCs as a function of ship speed. Using a balance of force and linear momentum, we examined the theory and application of the CWJ for simulating the effect of ship speed on biofilm release for surfaces fouled under (1) laboratory and (2) natural conditions. Greater fouling release corresponded with an increase in CWJ pressure and, therefore, simulated ship speed for the surfaces coated with HullKote. The effectiveness of the CWJ was further confirmed for biofilm release from glass fouled naturally by submersion in flow-through seawater. A scaling analysis confirms that the results of these small-scale experiments are applicable to larger-scale biofouling release from ship hulls. This study is the first to utilize the pressure of a CWJ to quantify biofouling release as a function of simulated ship speed. Note de contenu : - MATERIALS AND METHODS :
- CWJ construction and operation
- Scenario 1: fouling with Ulva under laboratory conditions
- Scenario 2 : fouling in natural seawater
- Imaging data analysis
- Expression relating measured plate/hull surface pressure to ship velocity
- RESULTS AND DISCUSSION :
- Scenario 1 results
- Scenario 2 results
- CWJ performance
- Scaling analysis
- Future workDOI : https://doi.org/10.1007/s11998-024-00934-3 En ligne : https://drive.google.com/file/d/1xmafWNt-Y59SxpoWHUYVdLgFHtPoDAcB/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=41526
in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH > Vol. 21, N° 5 (09/2024) . - p. 1773-1781[article]Réservation
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