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Applications ferroviaires. Conditions d'environnement pour le matériel. Partie 3 : Equipement pour la signalisation et les télécommunications - Norme NF EN 50125-3 / Union Technique de l'Electricité et de la Communication (Fontenay-aux-Roses) / Fontenay-aux-Roses : Union de l'Electricité et de la Communication (2003)
Titre de série : Applications ferroviaires. Conditions d'environnement pour le matériel Titre : Partie 3 : Equipement pour la signalisation et les télécommunications - Norme NF EN 50125-3 Type de document : texte imprimé Auteurs : Union Technique de l'Electricité et de la Communication (Fontenay-aux-Roses) , Auteur Editeur : Fontenay-aux-Roses : Union de l'Electricité et de la Communication Année de publication : 2003 Importance : 28 p. Présentation : ill. Format : 30 cm Note générale : Annexes - Bibliogr. Catégories : Alimentations (électricité)
Altitude
Climat
Environnement
Humidité
Industrie ferroviaire -- Matériaux -- Normes
Pollution
Pression
Résistance au chocs
Signaux et signalisation
Télécommunications
Température
Vent
Vibrations (mécanique)Index. décimale : 625.2 Matériel roulant des chemins de fer Résumé : Le présent document couvre la conception et l'utilisation des équipements fixes et de tout équipement portable de signalisation et de télécommunications de l'infrastructure (en incluant les équipements d'essai, de mesure, de surveillance, etc.).
Il s'applique à tous les systèmes de signalisation ou de télécommunications exceptés ceux utilisés pour les grues, pour les véhicules des mines et les voitures tractées par câbles. Il ne donne pas non plus de spécifications pour les systèmes de signalisation ou de télécommunications embarqués.
Ce document entre dans le champ d'application de la Directive N° 96/48/CE du 23 juillet 1996 relative à l'interopérabilité du système ferroviaire transeuropéen à grande vitesse. dow : 2005-12 01Indice de classement : F 00-125-3 Classification ICS : 29.280 Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=29867 Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19526 F 00-125-3 Norme Bibliothèque principale Documentaires Disponible Climate control in shipyards / Don Schnell in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 34, N° 2 (02/2017)
[article]
Titre : Climate control in shipyards Type de document : texte imprimé Auteurs : Don Schnell, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : p. 22-28 Langues : Américain (ame) Catégories : Adsorption
Air -- Humidité
Chantiers navals
Climat
Construction métallique
Construction navale
Hydrostabilité
Métaux -- Revêtements:Métaux -- PeintureIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Desiccant dehumidifiers have been used in shipyards since the 1980s to control humidity and to preserve blast-cleaned surfaces during coatings application. They work by utilizing a cylindrical rotor saturated with silica gel or a similar desiccant material to adsorb moisture from the air stream. Some of the earliest applications used 9,000 cfm desiccant units with post-cooling coils that circulated sea water to temper the air going into the ship. Electric heat and cooling has also been utilized for years to control surface temperatures and create suitable working conditions during dry-dock work. Desiccant dehumidifiers have also long been employed to control corrosion during extended lay-ups. Very specialized small dehumidifiers were developed to control corrosion in reduction gear boxes on Navy ships while out of service. Note de contenu : - Changes in industry needs
- Innovations of the past decade
- Preservation and storage of marine engines
- Best practices by geographic region : Northern climates : using heat during surface preparation and coating application - The Mid-Atlantic : Hybrid dehumidifiers and combined systems solve problems during aircraft carrier drydockings - The gulf coast and Florida : cooling plays a big role in climate control - The Northwest : weather is a constant threat to acceptable application conditions
- CLIMATE CONTROL ON FLIGHT DECKS : LOGISTIC, POWER AND SPECIFICATION UNIFORMITYEn ligne : http://www.paintsquare.com/archive/?fuseaction=view&articleid=6014 Format de la ressource électronique : Web Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=28371
in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL) > Vol. 34, N° 2 (02/2017) . - p. 22-28[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 18746 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Climatic ageing of components of polymer based electrochromic devices / Hans-Peter Heim in INTERNATIONAL POLYMER PROCESSING, Vol. XXVIII, N° 3 (07/2013)
[article]
Titre : Climatic ageing of components of polymer based electrochromic devices Type de document : texte imprimé Auteurs : Hans-Peter Heim, Auteur ; Aline Desjean, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 256-260 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Atmosphère humide
Climat
Dispositifs électrochromiques -- Détérioration
Dispositifs électrochromiques -- Effets de la chaleur
Fenêtres en matières plastiques
Polycarbonates
Polymères électrochromesIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Combining a shading function and a polycarbonate window displays an attractive alternative to the currently employed glass roof in vehicles. However, the ageing of such a device must be investigated before any application. Therefore, our investigations focus on the ageing of the components of a polycarbonate based electrochromic device. The optical, electrical, mechanical and electrochemical properties of the ion storage layer as well as the substrate will be assessed after storage in a climate with a high humidity and high temperature level. Note de contenu : - Optical properties
- Mechanical properties
- Electrochemical propertiesDOI : 10.3139/217.2657 En ligne : https://drive.google.com/file/d/1fNw8RFFm9Ca_Wd2C9j5MvvWsC-wIVEUY/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=19013
in INTERNATIONAL POLYMER PROCESSING > Vol. XXVIII, N° 3 (07/2013) . - p. 256-260[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 15238 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : Corrosion process Type de document : texte imprimé Auteurs : P. K. Kamani, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 78-84 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Biodégradation
Climat
Corrosion
Microorganismes
Produits chimiques
TempératureIndex. décimale : 620.11 Matériaux (propriétés, résistance) Résumé : In the first part, we studied about the losses and damages due to corrosion. There are basically three areas where the impact of corrosion is significant. The first one is economic, which define the enormous material loss resulting from various type of corrosion damages. The second is safety and reliability of equipment and structure, which may lead to catastrophic consequences due to corrosion, resulting an incalculatable loss of life and money. For example, Guadalajara explosions took place on April 22, 1992, in the downtown district of Analco. Numerous gasoline explosions in the sewer system over four hours destroyed 8 kilometres of streets. Gante Street was the most damaged. Officially, by the Lloyd's of London accounting, 252 people were killed; nearly 500 injured and 15,000 were left homeless. The estimated monetary damage ranges between $300 million and $1 billion. Similarly the Silver Bridge in West Virginia collapsed due to pitting corrosion ki II ing 46 people on the bridge in December, 1967. The third area, which is also no lesser important, is depletion of limited material resources including wastage of energy, water, manpower etc. Though the development is fast enough in almost every sphere of I ife, including the designing of structure and process equipments but the complexity of corrosive environments is also keeping its pace parallel. The designers, engineers, chemists and technologists are therefore, facing an insurmountable problem. Evan a small improvement in the prevention of corrosion would lead to a significant gain to the nation. The corrosion losses would have been greater if during last couple of decade, the subject had not been given the considerable attention. The corrosion problem has well understood and taken up by structure and equipment manufacturers, research organisations, corrosion associations and other institutions. If we wish to mitigate the corrosion, we have to understand the root cause of corrosion. In this part, classification of corrosion process would be discussed. Note de contenu : - CLASSIFICATION OF CORROSION PROCESS : A. Mechanism of corrosion processes - Chemical corrosion
- FUNDAMENTAL OF OXIDATION AND TRANISHING
- GROWTH OF SURFACE LAYER : Cracking and spalling - Effect of metal properties - Composition - Surface conditions - Effect of environment - Effect of high temperature - Biochemical corrosion or bio-corrosion or microbiologically induced corrosion
- THE INFLUENCE OF MICROORGANISMS ON CORROSION PROCESSESEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1OJ2pixZG_pTW0z8GdU4p5MOldd0W6vNc/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=18976
in PAINTINDIA > Vol. LXIII, N° 6 (06/2013) . - p. 78-84[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 15287 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Cost-effective coating for vehicles / Edgar Romey in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST), Vol. 8, N° 1 (2015)
[article]
Titre : Cost-effective coating for vehicles Type de document : texte imprimé Auteurs : Edgar Romey, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p. 10-12 Langues : Anglais (eng) Catégories : Automobiles -- Revêtements:Automobiles -- Peinture
Automobiles -- Vernis
Climat
Condensation
Durée de vie en pot
Essais accélérés (technologie)
Essais de brouillard salin
Primaire (revêtement)
Revêtements en phase aqueuse:Peinture en phase aqueuseIndex. décimale : 667.9 Revêtements et enduits Résumé : Modern coating systems have to fulfil a wide range of requirements as a results of environmental legislation, growing pressure on costs and the high standards of vehicle manufacturers. A vertical waterborne coating system consisting of a primer and a top coat has proved its value in the automotive industry, as the example of a company that manufactures vehicles shows. Note de contenu : - A proven solution in the vehicle industry
- High gloss stability
- Excellent durability
- High standards required from waterborne paint systems
- Table 1 : Salt spray test in accordance with DIN EN ISO 9227 NSS
- Table 2 : Condnesation test in accordance with DIN EN ISO 6270-2-CH
- TABLE 3 : Accelerated weathering in accordance with DIN EN ISO 11341 procedure 1A (Xenon/WOM)Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=23721
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 8, N° 1 (2015) . - p. 10-12[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 17113 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Critical view on the possibility of color changes prediction in the surfaces of painted wood exposed outdoors using accelerated weathering in Xenotest / Milos Panek in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH, Vol. 16, N° 2 (03/2019)
PermalinkLe cycle biogéochimique du carbone / Philippe Amiotte Suchet in L'ACTUALITE CHIMIQUE, N° 371-372 (02-03/2013)
PermalinkEffect of a peptide in cosmetic formulations for hair volume control / C. F. Cruz in INTERNATIONAL JOURNAL OF COSMETIC SCIENCE, Vol. 39, N° 6 (12/2017)
PermalinkExterior durability : III / Zeno W. Wicks in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY (JCT), Vol. 71, N° 890 (03/1999)
PermalinkFatigue behavior and climatic cycle testing of large bonded attachments / Ivo Drisga in ADHESION - ADHESIVES + SEALANTS, Vol. 15, N° 3/2018 (2018)
PermalinkFTIR studies of the effects of outdoor exposure on varnish-coated wood pretreated with CCB or water repellents / Mustafa Kemal Yalinkilic in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY (JCT), Vol. 71, N° 895 (08/1999)
PermalinkInduction heating for cold weather preheating and post-curing of liquid epoxy coatings on gas pipeline girth welds / Bruce J. Wiskel in JOURNAL OF PROTECTIVE COATINGS & LININGS (JPCL), Vol. 33, N° 2 (02/2016)
PermalinkInfluence des conditions climatiques sur un capteur d'allongement souple, compatible textile / C. Cochrane in MATERIAUX & TECHNIQUES, Vol. 97, N° 1 (2009)
PermalinkLeather stability in alternate climate conditions / Michaela Schröpfer in LEATHER INTERNATIONAL, Vol. 215, N° 4828 (03/2013)
PermalinkMise au point d’une procédure de formation et de quantification des efflorescences primaires sur les matériaux cimentaires / Stéphanie Delair in MATERIAUX & TECHNIQUES, Vol. 99, N° 7 (2011)
PermalinkN° 144 - 12/2015 - 01/2016 - Environnement climat. Désordres et combats (Bulletin de MANIERE DE VOIR) / Jean-Michel Dumay
PermalinkN° 93 - 02-03/2023 - Climat. Le temps de l'action (Bulletin de COURRIER INTERNATIONAL HORS-SERIE) / Virginie Lepetit
PermalinkPlastiques. Expositions cycliques. Cycles d'essai d'exposition - Norme NF T 51-181 / Association Française de Normalisation (Paris) / Saint-Denis La Plaine : Association Française de Normalisation (AFNOR) (1986)
PermalinkProtective coatings for offshore wind energy devices (OWEAs) : a review / A. W. Momber in JOURNAL OF COATINGS TECHNOLOGY AND RESEARCH, Vol. 15, N° 1 (01/2018)
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