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Auteur Isabella Griffiths |
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Champion of the green economy / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 39 (01-02/2020)
[article]
Titre : Champion of the green economy Type de document : texte imprimé Auteurs : Isabella Griffiths, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 90-92 Langues : Anglais (eng) Catégories : Cuirs et peaux -- Déchets -- Recyclage
Cuirs et peaux -- Industrie -- Aspect de l'environnement
Déchets industriels -- Recyclage
Économie circulaireL'économie circulaire est une expression générique désignant un concept économique qui s'inscrit dans le cadre du développement durable et s'inspirant notamment des notions d'économie verte, d’économie de l'usage ou de l'économie de la fonctionnalité, de l'économie de la performance et de l'écologie industrielle (laquelle veut que le déchet d'une industrie soit recyclé en matière première d'une autre industrie ou de la même).
Son objectif est de produire des biens et services tout en limitant fortement la consommation et le gaspillage des matières premières, et des sources d'énergies non renouvelables ;
Selon la fondation Ellen Mac Arthur (créée pour promouvoir l'économie circulaire1), il s'agit d'une économie industrielle qui est, à dessein ou par intention, réparatrice et dans laquelle les flux de matières sont de deux types bien séparés ; les nutriments biologiques, destinés à ré-entrer dans la biosphère en toute sécurité, et des intrants techniques ("technical nutrients"), conçus pour être recyclés en restant à haut niveau de qualité, sans entrer dans la biosphère
Hydrolysats de protéinesIndex. décimale : 675 Technologie du cuir et de la fourrure Résumé : Celebrationg its 60th anniversary, Italian company Sicit is one ot the early pionners of the circular economy, turning collagen-based animal by-products from the tanning process into hydrolysed proteins. Note de contenu : - A circular approach
- Turning waste into profit
- Agrochemical clientsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/18c0AJE_4DqnG_mcy-IeMgLTMEFPkzUoo/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=34409
in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM) > N° 39 (01-02/2020) . - p. 90-92[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21768 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Communicating leather to the consumer / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 45 (01-02/2021)
[article]
Titre : Communicating leather to the consumer Type de document : texte imprimé Auteurs : Isabella Griffiths, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 34-36 Langues : Anglais (eng) Catégories : Communication en marketing
Cuir -- Industrie et commerceIndex. décimale : 675 Technologie du cuir et de la fourrure Résumé : Promoting the virtues of leather to consumers is a challenge many leather-using brands are facing. One company which is taking a proactive approach in this regard is Dutch leather upholstery specialist Lederland. With the support of Leather Naturally, the retailer is focussing its marketing strategy on a positive message with lasting impact. En ligne : https://drive.google.com/file/d/1peOxziThzMR-5m-Tt4N09OqiBQocM1ko/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35747
in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM) > N° 45 (01-02/2021) . - p. 34-36[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22707 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Driving environmental improvements in the leather value chain / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 44 (11-12/2020)
[article]
Titre : Driving environmental improvements in the leather value chain Type de document : texte imprimé Auteurs : Isabella Griffiths, Intervieweur ; Christina Trautmann, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 60-62 Langues : Anglais (eng) Catégories : Certification
Chaîne de valeurLa chaîne de valeur est l'ensemble des étapes déterminant la capacité d'un domaine d'activité stratégique (DAS), d'une entreprise ou d'une organisation à obtenir un avantage concurrentiel.
Ces étapes correspondent aux services de l'entreprise ou, de manière arbitraire, aux activités complexes imbriquées qui constituent l'organisation.
Cuirs et peaux -- Industrie -- Aspect de l'environnement
Environnement -- Etudes d'impact
Evaluation
Responsabilité environnementaleIndex. décimale : 675 Technologie du cuir et de la fourrure Résumé : The author tells about latest developments and protocol updates at the organisation.
With a background in engineering and sustainability, Christina Trautmann joined the Leather Working Group (LWG) in May this year as Operations Manager, having been with sportswear giant Adidas for seven years, where she worked both at the headquarters in Germany, as well as in the sourcing organisation in Vietnam and Hong Kong. Most recently, Trautmann held the position of Leather Portfolio Manager in the Footwear Materials Team at Adidas and also served on the LWG Executive Committee. In her new role, Trautmann is one of the main facilitators of the organisation, helping to manage auditing activities as well as engaging and collaborating with various NGOs and other organisations.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1tsdNovZrwEcUEKg0n6qhdEW3c4099nqX/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=34808
in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM) > N° 44 (11-12/2020) . - p. 60-62[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 22384 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Innovation culture fuels LeFarc's success / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 43 (09-10/2020)
[article]
Titre : Innovation culture fuels LeFarc's success Type de document : texte imprimé Auteurs : Isabella Griffiths, Auteur Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 76-80 Langues : Anglais (eng) Catégories : Commerce électronique
Cuirs et peaux -- Aspect de l'environnement
Cuirs et peaux -- Déchets -- Recyclage
Efficacité énergétique
Energie solaire
Générateurs photovoltaïques
InnovationsIndex. décimale : 675 Technologie du cuir et de la fourrure Résumé : With an ambition to be the most sustainable tannery in Mexico, LeFarc Group has invested heavily in environmental infrastructure as vvell as cigital sales channels. Isabella Griffiths spoke with Sales Director Francisco Rios Warren to find out how the company has adapted to a rapidly changing business climate. Note de contenu : - E-commerce
- Sustainability
- Investment and innovation
- Fig. 1 : LeFarc prides itself on being the most sustainable tannery in Mexico with a focus on ecological technology, recycling and energy efficiency
- Fig. 2 : It specialises in leather footwear uppers, which represents 75% of its production
- Fig. 3 : LeFarc has undertaken a number of strategic investments in machinery and automation over the past 12 months
- Fig. 5 : The company's e-commerce arm offers 45 different leather products in a selection of colours
- Fig. 6 : Solar panels generate energy to pwoer the equivalent of 155 homes per year
- LeFarc a glanceEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1Elq4Yi02xVGUYS824bCoumQ33WePon2b/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=34931
in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM) > N° 43 (09-10/2020) . - p. 76-80[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 21907 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible JBS Couros launches lifecycle assessment for kind leather / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 47 (05-06/2021)
[article]
Titre : JBS Couros launches lifecycle assessment for kind leather Type de document : texte imprimé Auteurs : Isabella Griffiths, Intervieweur ; Kim Sena, Personne interviewée Année de publication : 2021 Article en page(s) : p. 44-46 Langues : Anglais (eng) Catégories : Cuirs et peaux -- Industrie -- Aspect de l'environnement
Cuirs et peaux -- Industrie -- Brésil
Durée de vie (Ingénierie)
Environnement -- Etudes d'impactIndex. décimale : 675 Technologie du cuir et de la fourrure Résumé : Brazil headquartered tanner JBS Couros recently conducted a lifecycle assessment of its sustainable leather concept, Kind Leather. We caught up with Kim Sena, Sustainability Manager at JBS Couros, who was instrumental in the development of Kind Leather, to discuss the importance of LCAs as a vital tool for process improvement. Note de contenu : - It is just over two years ago that JBS launched its Kind Leather concept. Can you explain what Kind Leather is, the key environmental benefits of this approach and how it differs from conventionally made leather ?
- There are tools that aim to evaluate the environmental impact of leather throughout its lifecycle, but JBS developed its own LCA (lifecycle assessment) to measure the impact of Kind Leather. Can you give more details ?
- Kind Leather has recently been added to the Higg Materials Sustainability Index (Higg MSI), run by the Sustainable Apparel Coalition (SAC). Can you share some of those results? Why did JBS decide to follow this path with its LCA ?
- The Higg Index, however, has been viewed as quite controversial and many inside and outside of the leather industry feel that it unfairly scores leather and other natural materials compared to fossil-fuel derived alternatives. What is your view on this ?
- Would you say that LCAs are a useful tool for greater transparency in the leather supply chain and to help change the narrative and negativity around leather ?
- Leather from Brazil is sometimes seen by brands and other industry stakeholders as problematic due to links to deforestation. What is JBS doing to combat this issue ?
- So, with all of the above said, do you feel quite optimistic about the future of leather ?En ligne : https://drive.google.com/file/d/1yAlBOpdpZGAAdv4wPIBXpjl2EjErHpVB/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=36414
in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM) > N° 47 (05-06/2021) . - p. 44-46[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 23010 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Latest innovations in leather printing / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 40 (03-04/2020)
PermalinkPermalinkQuality and sustainability drive German leather industry / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 45 (01-02/2021)
PermalinkResponsible supply chains key in LVMH's sustainability goals / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 44 (11-12/2020)
PermalinkSmit & zoon launches zeology tanning concept / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 44 (11-12/2020)
PermalinkSustainability as a business model / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 48 (07-08/2021)
PermalinkVan Hoorn introduces GAP certification / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 39 (01-02/2020)
Permalink"Waste is not waste unless it is wasted" / Isabella Griffiths in INTERNATIONAL LEATHER MAKER (ILM), N° 43 (09-10/2020)
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