Titre : |
Reconciling design challenges and high-tech : New pigment technologies for silver (and radar-transparent) automotive coatings |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Florian Pfeiffer, Auteur ; Christoph Landmann, Auteur ; Clemens Günther, Auteur |
Année de publication : |
2024 |
Article en page(s) : |
p. 20-25 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Automobiles -- Revêtements:Automobiles -- Peinture Capteurs radar PermittivitéLa permittivité, plus précisément permittivité diélectrique, est une propriété physique qui décrit la réponse d'un milieu donné à un champ électrique appliqué.
C'est une propriété macroscopique, essentielle de l'électrostatique, ainsi que de l‘électrodynamique des milieux continus. Elle intervient dans de nombreux domaines, notamment dans l’étude de la propagation des ondes électromagnétiques, et en particulier la lumière visible et les ondes utilisées en radiodiffusion.
On la retrouve donc en optique, via l'indice de réfraction. Les lois gérant la réfraction et la réflexion de la lumière y font appel. Pigments nacrés Revêtement métallique
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Index. décimale : |
667.9 Revêtements et enduits |
Résumé : |
Automotive coating formulators have the tricky challenge of developing highly sought-after metallic paints that also allow integrated sensor technology to function. A new technology should enable greater creativity with pearlescent pigments and provide formulators with a radar-transparent coating that delivers on performance even after vehicle repairs. |
Note de contenu : |
- Sensor technology : the fundamentals
- Vehicle bumper permittivity as part of coating calculations
- OEM coating considerations
- Suitable pigment technologies for radar penetration
- An experimental coating for OEM application
- Retained performance after repairs
- Design freedom with advanced technology
- Fig. 1 : The positioning of radar devices in modern cars
- Fig. 2 : Illustration of the measuring principle behind the radome measurement system, which is used to determine material permittivity
- Fig. 3 : Simulated t wo-way transmission and reflection of an EM wave on uncoated PP/E TD30 as a function of layer thickness at 76.5 GHz and vertical incidence
- Fig. 4 : Simulated t wo-way transmission and reflection of an EM wave on coated PP/E TD30 as a function of substrate layer thickness at 76.5 GHz and vertical incidence
- Fig. 5 : Practical application of the novel pigment in an automotive formulation
- Fig. 6 : Colour characterisation
- Fig. 7 : A coated film on a random measurement system
- Fig. 8 : Simulated two-way transmission and reflection of an EM wave on post-coated PP/E TD30 as a function of substrate layer thickness at 76.5 GHz ; vertical incidence |
En ligne : |
https://drive.google.com/file/d/1Aa4GCzQr5xhU2AnxdlewDjjYIIOBWASs/view?usp=drive [...] |
Format de la ressource électronique : |
Pdf |
Permalink : |
https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=40842 |
in EUROPEAN COATINGS JOURNAL (ECJ) > (04/2024) . - p. 20-25