[article]
Titre : |
Guidance on "nature-orientated cosmetics" |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Moritz Aebersold, Auteur ; Alexandra Borchard-Becker, Auteur ; Jens Burfeindt, Auteur ; Harald Dittmar, Auteur ; Sven Gehrig, Auteur ; Brigitta Hirschmann, Auteur ; Birgit Huber, Auteur ; Bernhard Irrgang, Auteur ; Andrea Keck-Wilhelm, Auteur ; Evamaria Kratz, Auteur ; Ludger Neumann, Auteur ; Andrea Sättler, Auteur |
Année de publication : |
2021 |
Article en page(s) : |
p. 24-26 |
Note générale : |
Bibliogr. |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Allégations (droit) Une allégation est l’affirmation d'un fait par une partie dans une plaidoirie, que la partie prétend pouvoir prouver. Les allégations restent des affirmations sans la preuve, jusqu'à ce qu'elles puissent être prouvées.(Wikipedia) Biocosmétiques Cosmétiques -- Législation Cosmétiques -- Normalisation
|
Index. décimale : |
668.5 Parfums et cosmétiques |
Résumé : |
Cosmetic products contribute towards the wellbeing of con-sumers, and everyday life can no longer be imagined without them. During the past years, consumers have increasingly turned to natural cosmetics or nature-orientated cosmetics. However, natural cosmetics, nature-orientated cosmetics and conventional cosmetics cannot always be clearly differentiated from one another. Depending on their intended use, many products include more or less natural ingredients. Not all cosmetic products can be made from natural substances alone, such as certain sunscreens and decorative cosmetics or also certain hair dyes. As a matter of principle, all cosmetic prod-ucts are subject to the comprehensive conditions imposed by the EU cosmetics legislation, and every product must undergo a detailed safety assessment. |
Note de contenu : |
- Objective and status
- Legal foundations : General legal framework - Definition of organic and natural cosmetics - Reference to ISO 16128 - Austrian foodcode - Code chapter 33-1. "Natural cosmetics" - Decisions of German case law for orientation purposes
- Guidance on "nature-orientated" claims of cosmetic products |
En ligne : |
https://drive.google.com/file/d/1b2HZlIWweorqLNVu5X2q6q2lA2aPIKNV/view?usp=drive [...] |
Format de la ressource électronique : |
Pdf |
Permalink : |
https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=35145 |
in SOFW JOURNAL > Vol. 147, N° 1-2 (01-02/2021) . - p. 24-26
[article]
|