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Active lifestyles need fine-tuned formulations / James Hodgkinson in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 12, N° 2 (04/2018)
[article]
Titre : Active lifestyles need fine-tuned formulations Type de document : texte imprimé Auteurs : James Hodgkinson, Auteur ; Lauren Kempen, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 45-47 Langues : Anglais (eng) Catégories : Cosmétiques
Formulation (Génie chimique)
Lèvres -- Protection
Lèvres -- Soins et hygiène
Peau -- Soins et hygiène
Style de vieIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Note de contenu : - HOW DOES THIS RELATE TO PERSONAL CARE ?
- WHAT IS ACTIVE BEAUTY ? : Sweat and wear resistance - UV protection - Anti-pollution - Health and wellbeing
- CONSUMER ENGAGEMENT
- FORMULATION CONCEPTS
- Formulation : Water proof plumping lip balm (DS 0103)En ligne : https://drive.google.com/file/d/1TQ43HMNhKx1V_HGiiO1EqeSn0GzrV1i5/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30446
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 12, N° 2 (04/2018) . - p. 45-47[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19931 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Formulations for superfoods and customisable beauty / Elisabeth Dufton in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 13, N° 3 (04/2019)
[article]
Titre : Formulations for superfoods and customisable beauty Type de document : texte imprimé Auteurs : Elisabeth Dufton, Auteur ; James Hodgkinson, Auteur Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 177-179 Langues : Anglais (eng) Catégories : Alimentation
Aliments
Biocosmétiques
Cheveux -- Soins et hygiène
Ingrédients cosmétiques
Peau -- Soins et hygiène
Produits naturelsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : The Superfood movement is a tangible concept that consumers follow to fee good, healthy and balanced within this current modem stressful environment. It is easily recognised that foodstuffs that are eaten for health within, can also be utilised on the outside for complimentary benefits. Embracing this trend has the potentiel to boost brand image whilst engaging consumer interest. ln addition, one size no longer fits all. Adaptation to allow for customisation will drive NPD as consumer needs do not only change between individuels, but also on a week to week or day to day basis, with changing moods, skin conditions and environments Note de contenu : - Market examples of superood products
- CUSTOMISABLE PRODUCTS : Market examples of customisable beauty
- FORMULATION CONCEPT : The customisable - The superfoodsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/154TX6wSZS20itk99ogTmzKnVHLljtsFV/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=32267
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 13, N° 3 (04/2019) . - p. 177-179[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20796 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Hair care devolution : naturally back to basics / Jason Dearden-Watts in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 9, N° 2 (04/2016)
[article]
Titre : Hair care devolution : naturally back to basics Type de document : texte imprimé Auteurs : Jason Dearden-Watts, Auteur ; James Hodgkinson, Auteur Année de publication : 2016 Article en page(s) : p. 122-123 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Cheveux -- Soins et hygiène
Cosmétiques
Formulation (Génie chimique)
Produits capillairesIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : The UK hair care market for shampoos and conditioners is currently undergoing a renaissance. After weathering a period of recession between 2006 and 2009 it has since grown at over 3% per annum and is currently valued at £814 million. This growth shows no signs of decreasing and the market is expected to be worth close to £1 bn by the end of the decade.
The UK hair care market is dominated by Procter and Gamble, Unilever and l'Oreal with a combined market share of over 70% in 2012.11n 2013 just 5% of shampoos and conditioners launched globally were specifically targeted at men, despite this demographic having high usage. Botanical and herbal ingredients are extremely popular, appearing in 58% of ail shampoos and conditioners launched in the year prior to March 2014. The origin of botanical ingredients varies significantly by region and domestic companies prominently incorporate locally sourced ingredients to give them an edge over multinationals.Note de contenu : - Naturally back to basics
- Shampoo
- Conditioner
- Optional modifiers
- Heat and environmental protection
- Colour protection
- Volumising
- Silicone-free, two-in-one conditioning shampooEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1ztNki60odKVig2a9kB45eXZQhpHpQcM0/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=26046
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 9, N° 2 (04/2016) . - p. 122-123[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 17938 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible