Titre : |
Reliable adhesion of water-based paints |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Ines A. Melamies, Auteur |
Année de publication : |
2018 |
Article en page(s) : |
p. 45-47 |
Note générale : |
Bibliogr. |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Adhésion Plasma à pression atmosphériqueUn plasma à pression atmosphérique (ou plasma à PA ou plasma froid) est le nom donné à une catégorie spéciale de plasma pour lequel la pression approche celle de l’atmosphère.
Le plasma à pression atmosphérique marque une nette différence avec le plasma basse et haute pression. En effet, contrairement à ces derniers aucune enceinte de traitement n'est nécessaire. Ce type de plasma peut donc être utilisé directement sur ligne de production, évitant ainsi l'utilisation de vide qui est extrêmement onéreuse. Revêtements en phase aqueuse:Peinture en phase aqueuse Traîtements de surface
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Index. décimale : |
667.9 Revêtements et enduits |
Résumé : |
Safeguarding the quality requirements of painting processes starts with the pretreatment of the material surface. Where solvent-free paint systems are used, the environmentally friendly, highly effective pretreatment with atmospheric pressure plasma is the method of choice. |
Note de contenu : |
- High-quality paint finish with water-based paints
- Plasma for water-based paint systems : Plastic switches in the vehicle interior - Airbag covers - EPDM seals
- Painting fiber composite materials
- Plasma before painting metals
- Fig. 1 : Hutchinson reduced the scrappage rate to a minimum by treating their EPDM profile seals with plasma before applying water-based paints
- Fig. 2 : With plasma cleaning, any residual release agents on fiber-plastic composites such as CFRP and GFRP are broken down and eliminated in seconds before painting. The plastic is activated at the same time
- Fig. 3 : Openair plasma removes all impurities and organic contaminants from metal surfaces |
Permalink : |
https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31604 |
in INTERNATIONAL SURFACE TECHNOLOGY (IST) > Vol. 11, N° 3 (2018) . - p. 45-47