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Titre : |
Customized structural adhesives deliver multiple benefits : Structural adhesives help automotive manufacturers meet existing and upcoming global regulations for fuel efficiency and CO2 emissions |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Ana Wagner, Auteur |
Année de publication : |
2016 |
Langues : |
Américain (ame) |
Catégories : |
Adhésifs dans les automobiles Adhésifs structuraux AluminiumL'aluminium est un élément chimique, de symbole Al et de numéro atomique 13. C’est un métal pauvre, malléable, de couleur argent, qui est remarquable pour sa résistance à l’oxydation13 et sa faible densité. C'est le métal le plus abondant de l'écorce terrestre et le troisième élément le plus abondant après l'oxygène et le silicium ; il représente en moyenne 8 % de la masse des matériaux de la surface solide de notre planète. L'aluminium est trop réactif pour exister à l'état natif dans le milieu naturel : on le trouve au contraire sous forme combinée dans plus de 270 minéraux différents, son minerai principal étant la bauxite, où il est présent sous forme d’oxyde hydraté dont on extrait l’alumine. Il peut aussi être extrait de la néphéline, de la leucite, de la sillimanite, de l'andalousite et de la muscovite.
L'aluminium métallique est très oxydable, mais est immédiatement passivé par une fine couche d'alumine Al2O3 imperméable de quelques micromètres d'épaisseur qui protège la masse métallique de la corrosion. On parle de protection cinétique, par opposition à une protection thermodynamique, car l’aluminium reste en tout état de cause très sensible à l'oxydation. Cette résistance à la corrosion et sa remarquable légèreté en ont fait un matériau très utilisé industriellement.
L'aluminium est un produit industriel important, sous forme pure ou alliée, notamment dans l'aéronautique, les transports et la construction. Sa nature réactive en fait également un catalyseur et un additif dans l'industrie chimique ; il est ainsi utilisé pour accroître la puissance explosive du nitrate d'ammonium. Assemblages collés Collage structural Composites Epoxydes Matériaux -- Allègement
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Index. décimale : |
668.3 Adhésifs et produits semblables |
Résumé : |
Automotive and commercial transportation manufacturers must design and produce vehicles that meet both consumer expectations and government standards for safety, comfort, performance, and sustainability. These expectations are continually evolving and vehicles must closely follow if not lead the trend.
For example, environmental impacts now are a central consideration in vehicle development, both in terms of fuel efficiency and CO2 emissions throughout the vehicle’s lifecycle, which can be up to 15 years. This has led to a revolution in vehicle design, bringing in new lightweight materials to replace and partner with more than 100 years of stand-alone steel.
Simultaneously, safety requirements for passenger vehicles are also rising, which often results in solutions that add weight. Thus, while manufacturers are trying to design lighter vehicles, they have to comply with safety standards that vary by global region. This conflict is also seen around issues such as automation, expanded electronic capabilities and interior comfort. Customers want more, but that can add weight and other complexities to the vehicle.
Lightweight materials help solve environmental concerns, but they also require changes in the complex manufacturing and design process. Traditional assembly techniques, such as welding and mechanical fastening, are incompatible for many lightweight materials, and customers are looking for partners to collaborate on workable solutions that meet multiple objectives, including efficiency, cost, speed, longevity, comfort, and durability. |
Note de contenu : |
- Structural Adhesives for Lightweighting
- Composite-to-Metal Bonding
- Aluminum Bonding
- Commercial Vehicles
- Driving Innovation
- FIGURES : 1. The Ford F-150 uses structural adhesives for durability, weight reduction and improved manufacturing efficiencies - 2. One- and two-component epoxy structural adhesives provide high-performance bonding to steel, aluminum, and other materials to enhance stiffness, NVH, crash, and durability performance - 3. Structural adhesives can be used in injection bonding to address specific production requirements, such as open times and cycle times, without affecting mechanical properties - 4. Composite bonding adhesives enable significant weight reduction, acoustic performance and corrosion protection - 5. Structural adhesives improve vehicle safety by managing the energy distributed in a crash and enable weight savings. At left, the crush tower has no structural adhesive. At right, the tower is made of lighter gauge steel (difference of 0.2 mm) and bonded with structural adhesives (shown in blue) |
En ligne : |
http://www.adhesivesmag.com/articles/94867-customized-structural-adhesives-deliv [...] |
Format de la ressource électronique : |
Web |
Permalink : |
https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=28956 |
in ADHESIVES & SEALANTS INDUSTRY (ASI) > Vol. 23, N° 9 (09/2016)
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