Titre : |
Polyaspartic coatings protect virginia steel brifges for more than a decade |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Ahren Olson, Auteur ; Todd Williams, Auteur ; Mark Hudson, Auteur ; C. Wayne Fleming, Auteur |
Année de publication : |
2016 |
Article en page(s) : |
p. 21-26 |
Note générale : |
Bibliogr. |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Acier L'acier est un alliage métallique utilisé dans les domaines de la construction métallique et de la construction mécanique.
L'acier est constitué d'au moins deux éléments, le fer, très majoritaire, et le carbone, dans des proportions comprises entre 0,02 % et 2 % en masse1.
C'est essentiellement la teneur en carbone qui confère à l'alliage les propriétés du métal qu'on appelle "acier". Il existe d’autres métaux à base de fer qui ne sont pas des aciers comme les fontes et les ferronickels par exemple. Anticorrosifs Anticorrosion Métaux -- Revêtements protecteurs Polyuréthanes Ponts métalliques -- Revêtements protecteurs Primaire (revêtement) Revêtements multicouches Zinc
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Index. décimale : |
667.9 Revêtements et enduits |
Résumé : |
A study on the use of a high-build, two-coat polyaspartic urethane coating system, showed increases in productivity, with a zinc-rich primer for the protection of steel bridges.
This research concerns the field performance of PAS two-coat coating systems and further validated the technology's excellent corrosion prevention noted in many previous investigations. With performance being equal, PAS two-coat systems can provide significant value to bridge owners in the form of overall cost reduction in painting operations, accelerated painting schedules and milder traffic congestion headaches. An extra performance benefit : PAS two-coat systems also exhibit excellent edge protection areas in which corrosion is most likely to start.
However, this study also demonstrated that all coatings applied to steel bridges with timber bridge decks provided reduced corrosion protection than the same coatings applied to steel bridges with concrete decks. The reduced coating performance in timber deck bridges was caused by the flexing and spacing of deck timbers, which allowed road salts and water to penetrate to the steel girder, accelerating corrosion. |
Note de contenu : |
- BRIDGE DESCRIPTIONS AND INSPECTION PROCEDURE
- BRIDGES WITH CONCRETE DECKS : MCU three-coat system with concrete deck - PAS two-coat system with concrete deck
- BRIDGES WITH TIMBER DECKS : MCU three-coat system with timber deck and asphalt overlay - PAS two-coat system with timber deck and asphalt overlay
- TRUSS BRIDGES : Truss bridges with timber decks and asphalt overlay |
En ligne : |
https://drive.google.com/file/d/16bRlc5av3xOh2urm_WMdTrxGmBdZYijN/view?usp=drive [...] |
Format de la ressource électronique : |
Pdf |
Permalink : |
https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=27740 |
in POLYMERS PAINT COLOUR JOURNAL - PPCJ > Vol. 206, N° 4624 (09/2016) . - p. 21-26