Titre : |
Organic pigments |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
M. Veeramani, Auteur |
Année de publication : |
2016 |
Article en page(s) : |
p. 78-82 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Pigments à effets spéciaux Pigments organiques QuinacridoneLes pigments de quinacridone sont des pigments organiques de synthèses qui vont du rouge-orange au rouge-violet.
Ils sont utilisés depuis les années 1960 par les teinturiers et les fabricants de pigment set couleurs à peindre (et plus récemment par certains tatoueurs, comme pigment dans des encres de tatouage, avec un risque allergique).
Il s'agit de pigments très transparents, au fort pouvoir colorant mais modérément couvrants.
Leur transparence permet de varier les teintes selon la densité et l'épaisseur de l'application.
|
Index. décimale : |
667.2 Colorants et pigments |
Résumé : |
So far we have seen the Inorganic Pigments which are extensively used in the Water Rased Emulsion Paints. Now let's go over to Organic Pigments which also play a vital role in bringing out the beauty of the colours, especially in the Interior surfaces. They are sharp with their good tinctorial strength give lot of legroom to the Formulator in choosing the pigments either in Powder form or in Paste form, which are available in pre-clispersed condition making things easy for bath the Formulator and the Production personnel. Some times in a Formulation bath Inorganic and Organic Pigments may be present to arrive at a particular colour/shade. |
Note de contenu : |
- Organic pigments
- Natural organic pigments
- Synthethic organic pigments
- Why a large number of modern pigments are synthetic organic in nature
- Pigments : size comparison
- Quinacridone pigments
- Features of quinacridone pigments
- The family of quinacridone
- Types of effect pigments : Absorption pigments - Metal pigments - Pearl lustre pigments |
En ligne : |
https://drive.google.com/file/d/1XgfUU58U8KJIIWIjmMjYCd8HlFQ-npCN/view?usp=drive [...] |
Format de la ressource électronique : |
Pdf |
Permalink : |
https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=26859 |
in PAINTINDIA > Vol. LXVI, N° 7 (07/2016) . - p. 78-82