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Titre : |
Function integration : corrugated core for civil aircraft wings |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Maarten Labordus, Auteur |
Année de publication : |
2014 |
Article en page(s) : |
p. 27-28 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Ailes (avions) Avions -- Matériaux Composites à fibres -- Moulage par injection Eléments finis, Méthode des PréformesObjet constituant la majeur partie d’une pièce à fabriquer et qui nécessite un travail supplémentaire pour devenir une pièce finie. Ce terme s’utilise notamment pour le moulage, l’usinage, la taille d’outils en silex, la fabrication de fibre optique…
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Index. décimale : |
620.19 Autres matériaux |
Résumé : |
In most integration methods developed for composite aircraft manufacturing, the part count of the final structure can be largely reduced. However, the number of preforms making up the integrated structure remains more or less the same. And in the case of liquid moulding, the infusion tool and production process are far more complicated and expensive. Another downside is that quality control can become a problem. Therefore, a promising integration method would be one that really reduces part counts, but still results in a simple and robust production process. |
Note de contenu : |
- Design, materials, processing
- Span-wise continuous design
- Corrugated core |
Permalink : |
https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21605 |
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 89 (05/2014) . - p. 27-28
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