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Auteur Yosif Golfman |
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Developing a carbon fibre hybrid fuselage for multifunctional purposes / Yosif Golfman in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 97 (05-06/2015)
[article]
Titre : Developing a carbon fibre hybrid fuselage for multifunctional purposes Type de document : texte imprimé Auteurs : Yosif Golfman, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p. 56-59 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Amortissement (mécanique)
Avions -- Fuselage
Avions -- Matériaux
Composites à fibres de carbone
Epoxydes
Formulation (Génie chimique)
Foudre, Protection contre la
Isolation acoustique
Polyesters
StratifiésIndex. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The Boeing 787 Dreamliner is an innovative aircraft that consists of more than 50% carbon fibre reinforced plastics (CFRP) due to these materials' low weight and exceptional strength. Using COMSOL modelling tools, engineers at Boeing research found that a metal foil inserted in a CFRP laminate can provide lightning protection for the aircraft structure. The purpose of this article is to explain how this laminate can be improved to create multifunctional materials that can protect the fuselage from lightning strikes while providing vibration damping and sound absorption effects. Note de contenu : - Material requirements
- Thickness control
- Technology development
- Experimental samples
- Testing a new damping treatment
- TABLES : 1. Thickness control parameters for the epoxy layer - 2. Thickness control parameters for the polyester layer - 3. Typical properties of cured Loctite epoxy marine - 4. Top layer polyester formulation - 5. Summary of average damping performance - 6. Sound absorption coefficients at frequencies ranging from 125 to 4000 HzEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1zzZuBTWwMe6W9_hhrvndqBwgv5a-jgXk/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=24318
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 97 (05-06/2015) . - p. 56-59[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 17253 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Development of helicopter blade coatings / Yosif Golfman in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 43 (09/2008)
[article]
Titre : Development of helicopter blade coatings Type de document : texte imprimé Auteurs : Yosif Golfman, Auteur Année de publication : 2008 Article en page(s) : p. 56-61 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Tags : 'Résistance érosion' 'Propriété thermique' 'Caoutchouc thermoplastique' chimique' 'Diène copolymère' 'Fibre minérale' 'Etude expérimentale' Aubage Rotor Hélicoptère Application Polyester 'Conductivité 'Uréthanne élastomère' 'Moulage pultrusion' hydrolyse' mécanique' 'Butadiène synthétique' 'Matériau renforcé fibre' carbone' composite' 'Revêtement protecteur' Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Naval helicopters and vertical/short take-off and landing aircraft such as the V-22 Osprey operate in hostile environments. The leading edges of their rotor blade are protected with erosion-resistant materials to avoid rapid deterioration in sandy or dusty landing zones and severe sand, rain, or ice storms. The subject of this article is the search for a class of polymers offering superior erosion resistance and de-icing capability. Note de contenu : - The problem
- Reinforced thermoplastic materials
- CombatShield TM
- Polybutadiene resins
- Hydroxyl functionality
- Hydrolytic stability
- High hydrophobicity
- Low-temperature flexibility
- Adhesion properties
- Airthane PET-91A-based elastomers
- Thermally-conductive materials
- Technological process
- Layer 1 (erosion resistance)
- Layer 2 (thermal conductivity)
- Layer 3 (electrical conductivity)
- Layer 4 (adhesion)
- Conductive resin formulation
- Experimental conformation workPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14033
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 43 (09/2008) . - p. 56-61[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 010655 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible New technology for hybrid carbon-fibre fuselage / Yosif Golfman in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 106 (07/2016)
[article]
Titre : New technology for hybrid carbon-fibre fuselage Type de document : texte imprimé Auteurs : Yosif Golfman, Auteur Année de publication : 2016 Article en page(s) : p. 40-42 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Avions -- Fuselage
Composites à fibres de carbone
Foudre, Protection contre la
Matériaux -- Propriétés fonctionnelles
ThermoplastiquesUne matière thermoplastique désigne une matière qui se ramollit (parfois on observe une fusion franche) d'une façon répétée lorsqu'elle est chauffée au-dessus d'une certaine température, mais qui, au-dessous, redevient dure. Une telle matière conservera donc toujours de manière réversible sa thermoplasticité initiale. Cette qualité rend le matériau thermoplastique potentiellement recyclable (après broyage). Cela implique que la matière ramollie ne soit pas thermiquement dégradée et que les contraintes mécaniques de cisaillement introduites par un procédé de mise en forme ne modifient pas la structure moléculaire.Index. décimale : 667.4 Encres Résumé : The innovative Boeing 787 Dreamliner consists of more than 50% carbon fibre reinforced plastic (CFRP], a material that combines low weight and exceptional strength. Using COMSOL tools, engineers at Boeing Research found that a metal foil inserted in an CFRP package can provide lightning protection for the aircraft structure. The purpose of the work described in this article is to improve this package, using a lattice mesh netting reinforcement as a supporting structure and a thermoplastic skin to create multifunctional materials that protect the fuselage from lightning strikes white providing vibration damping and sound absorption properties. Note de contenu : - Technology development
- Triaxial forces in the mesh netting element
- Design of a multifunctional hybrid fuselageEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1hjbK_q48CnISQ21CsiMqDbweLxxwFPLH/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=26865
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 106 (07/2016) . - p. 40-42[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 18212 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Non-destructive evaluation of lightweight nanoscale structural parts for space satellite vehicles parts for space satellite vehicles / Yosif Golfman in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 35 (09/2007)
[article]
Titre : Non-destructive evaluation of lightweight nanoscale structural parts for space satellite vehicles parts for space satellite vehicles Type de document : texte imprimé Auteurs : Yosif Golfman, Auteur Année de publication : 2007 Article en page(s) : p. 63-66 Langues : Anglais (eng) Tags : 'Matériau composite' 'Fibre minérale' Polysulfone 'Etude expérimentale' 'Télécommunication par satellite' Application 'Méthode ultrasonore' mesure' 'Propriété thermique' mécanique' bore' carbone' renforcé fibre' 'Polysulfure phénylène' Polyétherethercétone Stratifié Nanocomposite non destructive' Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : The development of novel multi-functional nanoscale structural materials with higher strength-to-weight or stiffness-to-weight ratios and the related technological processes is a significant problem in space communication technology. The prediction of lattice structural stiffness and strength using non-destructive methods is the subject of this article. NASA's Marshall Space Flight Center (MSFC) has tested Raytheon's Radiance infrared camera to devise non-destructive evaluation [NDE) methods for assembling the Space Shuttle and other aerospace components. Note de contenu : - Advantages of carbon/boron nanoscale fibres
- Non-destructive evaluation techniques
- Ultrasonic testing
- Composite micromechanical model
- Experimental results
- Physical characteristics of the prepregs
- Testing mechanical and thermal properties of the prepreg laminatesPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14160
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 35 (09/2007) . - p. 63-66[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 008223 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Non-thermal anti-icing/de-icing system for rotor blade leading edges / Yosif Golfman in JEC COMPOSITES MAGAZINE, N° 41 (06/2008)
[article]
Titre : Non-thermal anti-icing/de-icing system for rotor blade leading edges Type de document : texte imprimé Auteurs : Yosif Golfman, Auteur Année de publication : 2008 Article en page(s) : p. 72-74 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Tags : 'Fibre minérale' 'Actionneur piézoélectrique' électromagnétique' Dégivrage Givrage Aubage Rotor Application carbone' 'Matériau renforcé fibre' Epoxy Stratifié Index. décimale : 668.4 Plastiques, vinyles Résumé : Naval aircrafts regularly operate in hostile environments such as sandy or dusty landing zones and severe sand, rain, or ice storms. Helicopters and other vertical/short take-off and landing (VTOL/STOL) aircraft such as the V-22 Osprey are expected to endure these severe environments without rapid erosion to the leading edge of their rotor blades. Note de contenu : - Ultrasonic shear wave concept
- Design mechanism for rotor blade icing/de-icingPermalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14125
in JEC COMPOSITES MAGAZINE > N° 41 (06/2008) . - p. 72-74[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 010460 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible