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Auteur Jennifer Allen
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Cornelius Group plc - United Kingdom
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[article]
Titre : Actives in colour cosmetics Type de document : texte imprimé Auteurs : Jennifer Allen, Auteur Année de publication : 2011 Article en page(s) : p. 63-65 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Cosmétiques
Couleur
Produits de beautéIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Note de contenu : - PRODUCT TYPES : Foundations - Concealers - Lips - Mascara
- FUTURE POSSIBILITIESEn ligne : https://drive.google.com/file/d/15d-damkCXjlDBfhV1Wr22SzU_fHwzZyI/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=13421
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 4, N° 2 (06/2011) . - p. 63-65[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 13592 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Beneficial ingredients for natural formulations / Jennifer Allen in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 6, N° 3 (06/2013)
[article]
Titre : Beneficial ingredients for natural formulations Type de document : texte imprimé Auteurs : Jennifer Allen, Auteur ; Ella-Louise Ceraulo, Auteur Année de publication : 2013 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Biopolymères
Cires
Exfoliants
Huiles et graisses végétales
Ingrédients cosmétiques
Produits naturels
SurfactantsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : People's perception of natural is an interesting one — namely if it is natural then it must be good. This is particularly true of the cosmetic consumer. Certain aspects of the media deplore the use of preservatives in our cosmetics. Yet how would they feel about the presence of mould ? It is alter all natural but I suspect it would be an unwelcome addition to your favourite face cream.
Psychologically we are geared to believe that natural is always the best option. This is probably due to our associations with food — we know that fruit is good for us therefore fruit extracts, with their essential vitamins, are good for our hair and skin. This is of course true but marketing stories often lead us to believe that something is more natural than it really is. We have all seen adverts for a cosmetic where the advertised product is placed in beautiful natural surroundings and we are told how this product contains some beneficial natural ingredient. The inference is that this is a natural product. While it does contain one or more natural materials to fit with the marketing story, in most cases it will have them at a low percentage while the bulk of the product is composed of synthetics.Note de contenu : - How natural is natural ?
- Organics and naturals
- Food crossover
- Top pick of functional oils and waxes
- Natural surface active solutions
- ExfoliantsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1hAAvO89eu5Zn7ZCeJinn-KEE8u81PE0x/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=18781
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 6, N° 3 (06/2013)[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 15153 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Facing up to ageing what makes us appear old / Daniel Whitby in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 5, N° 3 (06/2012)
[article]
Titre : Facing up to ageing what makes us appear old Type de document : texte imprimé Auteurs : Daniel Whitby, Auteur ; Jennifer Allen, Auteur Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. 33-36 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Antiâge
Cosmétiques
Dépigmentation de la peau
Peau -- Rides
Peau -- Soins et hygiène
Peau -- Texture
Vieillissement cutanéIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Note de contenu : - Fine lines and wrinkles
- Skin colour
- Eye bags and dark circles
- Age spots
- Dryness
- Sebum production
- JowlsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1YdyggStg5z_LZSIdZ1ZLJYapcoy2yo6O/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=15192
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 5, N° 3 (06/2012) . - p. 33-36[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 13953 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible