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Auteur Daniel Whitby
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[article]
Titre : Challenging times for preservation Type de document : texte imprimé Auteurs : Daniel Whitby, Auteur ; Christina Bachmann-Roth, Auteur Année de publication : 2010 Article en page(s) : p. 28-29 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Conservateurs (chimie)
Cosmétiques -- AdditifsIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques En ligne : https://drive.google.com/file/d/1XYgBg4VTOIzK3-ebODMcOcZRCRVWLbDU/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=10259
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 3, N° 4 (11/2010) . - p. 28-29[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 012589 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Circadian rhythms, sleep and their impact on skin / Daniel Whitby in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 12, N° 5 (11/2018)
[article]
Titre : Circadian rhythms, sleep and their impact on skin Type de document : texte imprimé Auteurs : Daniel Whitby, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 48-50 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Biologie humaine
Hygiène
Peau -- Soins et hygiène
Rythmes circadiensIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : The beauty industry has a long lasting link with what happens to us while we sleep. Very few skin care ranges or regimes do not contain a night cream, a product usually required to be applied before bed time to enhance and complement the effects of the day products (typically an SPF cream and an intensive serum). Characteristically, though not always so, the products have a heavier texture from using a higher content of richer emollients, giving the consumer the perception that the skin is being fed and nourished, working its magic while we sleep. Certainly in terms of moisturisation, softness and firming these effects are well documented. In fact the effects of sleep itself on our appearance are well ingrained in popular culture, the phrase "Beauty Sleep" has been in use for well over a hundred years, being defined in an 1890 dictionary of slang as: "Sleep before midnight, on the belief that early sleep hours conduce to health and beauty" and included in many novels of the early twentieth century, for example "But eager as Kate was for her beauty sleep, the light burned late in her room." Note de contenu : - Daily changes in skin
- Quality of sleep
- Table 1 : Skin processes during the day and nightEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1b0Vpdx8v2NQrEDlFwDJuJJIEdA-WhxFM/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31280
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 12, N° 5 (11/2018) . - p. 48-50[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 20328 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible
[article]
Titre : Current trends in modern hair care Type de document : texte imprimé Auteurs : Daniel Whitby, Auteur Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. 28-30 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Cheveux -- Soins et hygiène
Cosmétiques
Produits capillairesIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Note de contenu : - Shampoos and conditioners
- Styling
- View to the futureEn ligne : https://drive.google.com/file/d/19cRO9LZP93Prt8BAVNOw3vVc6eQgm48g/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=16397
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 5, N° 5 (11/2012) . - p. 28-30[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 14270 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Facing up to ageing what makes us appear old / Daniel Whitby in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 5, N° 3 (06/2012)
[article]
Titre : Facing up to ageing what makes us appear old Type de document : texte imprimé Auteurs : Daniel Whitby, Auteur ; Jennifer Allen, Auteur Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. 33-36 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Antiâge
Cosmétiques
Dépigmentation de la peau
Peau -- Rides
Peau -- Soins et hygiène
Peau -- Texture
Vieillissement cutanéIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Note de contenu : - Fine lines and wrinkles
- Skin colour
- Eye bags and dark circles
- Age spots
- Dryness
- Sebum production
- JowlsEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1YdyggStg5z_LZSIdZ1ZLJYapcoy2yo6O/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=15192
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 5, N° 3 (06/2012) . - p. 33-36[article]Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 13953 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Latest developments in men's grooming / Daniel Whitby in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 12, N° 1 (02/2018)
[article]
Titre : Latest developments in men's grooming Type de document : texte imprimé Auteurs : Daniel Whitby, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 20-22 Note générale : Bibliogr. Langues : Anglais (eng) Catégories : Cheveux -- Soins et hygiène
Cosmétique -- Industrie et commerce
Études de marché
Hygiène
Peau -- Soins et hygiène
Produits de beauté masculins
Visage -- Soins et hygièneIndex. décimale : 668.5 Parfums et cosmétiques Résumé : According to Euromonitor the global market for male grooming products is projected to exceed a value of US$60 billion by 2020, significant growth from its current level of $47 billion. The four largest markets are (in order of increasing size) Asia Pacific, North America, Latin America and Western Europe. Asia Pacific is the fastest growing territory benefiting from a significant contribution from South Korea, a country where over 35% of males in their twenties use moisturiser and where the use of BB and CC creams is already mainstream (see the lope brand Air Cushion products for men). Despite the widespread trend for facial hair, which has had obvious effects on the shaving market, sales for male toiletries, in particular facial skin care, have seen impressive growth in this sector. More mature males, many with a high level of disposable income, have begun to embrace the use of personal care products, driven by the rise of well-groomed celebrities and a relaxing of traditional macho attitudes to product use. Millennial males are already skin care savvy and are becoming a demanding audience for innovation in products and also for a male twist on colour cosmetics, due in part to the blogger and Youtuber society.
Despite this continued growth the male market only accounts for around 11% of total beauty sales, indicating there is still some work to be done on increasing the number of males who are engaging with our industry. Here we round up some of the latest product launches for men, needs and trends for the market and how future trends will influence what the product offer will look like going forward.Note de contenu : - Sensibility
- Facial hair
- Atheisure
- Tattoo care
- Facial skin care
- Hair care
- Wash
- Retail environment
- Digital beautyEn ligne : https://drive.google.com/file/d/1QZRl8tEOSvvBBuA6fW6gPOQyWUnVa0GQ/view?usp=drive [...] Format de la ressource électronique : Permalink : https://e-campus.itech.fr/pmb/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30150
in PERSONAL CARE EUROPE > Vol. 12, N° 1 (02/2018) . - p. 20-22[article]Réservation
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Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 19609 - Périodique Bibliothèque principale Documentaires Disponible Latest developments in men's skin care market / Daniel Whitby in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 11, N° 1 (02/2017)
PermalinkPermalinkLatest skin care developments analysed / Daniel Whitby in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 4, N° 4 (11/2011)
PermalinkMale grooming : the overdue arrival of a false dawn / Nick Brown in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 6, N° 5 (11/2013)
PermalinkSun care broadens its appeal among consumers / Daniel Whitby in PERSONAL CARE EUROPE, Vol. 11, N° 5 (11/2017)
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